IKM-gruppe for oss med lange og ustabile sykluser

Høyeste temp denne syklusen - men har sovet dårlig og tempet 40 min senere (oransje er justert for tidspunkt), meeen sov dårlig og våknet senere CD 18-19 også..
Så da blir det en ny dag med å studere tempen min og prøve å ikke håpe for mye!
Forrige mnd hadde jeg veldig kort lh topp, var skikkelig negativ 12 t før og 12 t etter toppen, har ikke tatt el-test siden i går tidlig - så det kan være mulig med en rask lh-topp og et raskt eggslipp (før andremann fikk jeg alltid el dagen etter første positive test), men innerst inne vet jeg jo at det mest sannsynlig var søvnen og at temp synker igjen i morgen! Jeg vil ikke være med på denne berg- og dalbanen mer :hilarious:
IMG_2893.jpeg
 
Tok masse blodprøver når jeg var hos gyn, ifb med pcos. Alt er innenfor testområdet så skriker ikke pcos av meg hvertfall :hungry: Men el-testene er fremdeles negative.. Tror jeg må ringe gyn i morgen og høre om jeg kan komme på en ul-sjekk igjen for å se hvor stor folikkelen er blitt..

Vis vedlegget 413078
Håper du får komme inn til en ekstra ul! Det er jo fint når de ikke finner noe, men samtidig litt frustrerende, for da vet man jo ikke så veldig mye mer heller :confused005
 
Håper du får komme inn til en ekstra ul! Det er jo fint når de ikke finner noe, men samtidig litt frustrerende, for da vet man jo ikke så veldig mye mer heller :confused005
Pcos har jeg fått diagnostisert, pga uregelmessige sykluser og 1 eggstokk med typisk "pcos-utseende". Så er det vel bare positivt at blodprøvene ikke ser så verst ut tenker jeg. Satser på at Letrozol booster modning av egget neste syklus slik at den blir kortere. Har mye sterkere EL-test i dag så ser ut som det skal gå fint å sette Ovitrelle i kveld :woot:
 
Pcos har jeg fått diagnostisert, pga uregelmessige sykluser og 1 eggstokk med typisk "pcos-utseende". Så er det vel bare positivt at blodprøvene ikke ser så verst ut tenker jeg. Satser på at Letrozol booster modning av egget neste syklus slik at den blir kortere. Har mye sterkere EL-test i dag så ser ut som det skal gå fint å sette Ovitrelle i kveld :woot:
Ah, skjønner!! Da håper vi Letrozol gjør susen! Og så blir det jo perfekt timing med ovitrelle i kveld!! Gyn hadde nok full kontroll :joyful:
 
Ah, skjønner!! Da håper vi Letrozol gjør susen! Og så blir det jo perfekt timing med ovitrelle i kveld!! Gyn hadde nok full kontroll :joyful:
Ja, tror nok det Så skal legge aksjer i dag og i morgen slik som han sa :hungry: Så skal vel eggløsning skje etter ca 36t om jeg husker rett.
 
Dagens... fremdeles sterk, men jeg har ikke så tydelige el-symptomer. Mulig pcos som trigger LH??
Tok gravidtest også, den var seff negativ

Screenshot_20230825_110215_Gallery.jpgScreenshot_20230825_110206_Gallery.jpg
Lever fremdeles i håpet om at jeg er i dpo land.. men hva ville dere trodd om disse testene? Vil dere si at testen på cd 40 er positiv, så el på cd 41? Eller ville dere sagt nesten positiv, el mest sannsynlig på cd 42? Ser jeg har teste litt vilt her, sånn er det når man gir opp... jeg har lang topp over flere dager, men tempen sier egget slipper dagen etter positiv test.

Screenshot_20230825_110538_Premom.jpg
 
Dagens... fremdeles sterk, men jeg har ikke så tydelige el-symptomer. Mulig pcos som trigger LH??
Tok gravidtest også, den var seff negativ

Vis vedlegget 413119Vis vedlegget 413120
Lever fremdeles i håpet om at jeg er i dpo land.. men hva ville dere trodd om disse testene? Vil dere si at testen på cd 40 er positiv, så el på cd 41? Eller ville dere sagt nesten positiv, el mest sannsynlig på cd 42? Ser jeg har teste litt vilt her, sånn er det når man gir opp... jeg har lang topp over flere dager, men tempen sier egget slipper dagen etter positiv test.

Vis vedlegget 413121
Jeg har vært i akkurat samme båt som deg hvor det samme skjedde med sterke tester over flere dager. De er klart positive men likevel slipper egget ikke. Testen på CD40 er helt klart positiv med peak ja:Heartred
 
Jeg har vært i akkurat samme båt som deg hvor det samme skjedde med sterke tester over flere dager. De er klart positive men likevel slipper egget ikke. Testen på CD40 er helt klart positiv med peak ja:Heartred
Det er noe dritt!! Tålmodighets prøve dette..
Jeg er rimelig sikker på at egget slapp denne gangen, håper bare jeg har rett ❤️ men det kan godt hende det slapp en dag senere enn jeg først tenkte, utifra det jeg har notert av symptomer i loggen.

Det som holder meg rolig nå, det er håpet jeg har i Inositol.:angelic:
 
Det er noe dritt!! Tålmodighets prøve dette..
Jeg er rimelig sikker på at egget slapp denne gangen, håper bare jeg har rett ❤️ men det kan godt hende det slapp en dag senere enn jeg først tenkte, utifra det jeg har notert av symptomer i loggen.

Det som holder meg rolig nå, det er håpet jeg har i Inositol.:angelic:
Det kan godt hende :happy: :Heartpink Kan du spørre fastlege om blodprøve kanskje? Da får du bekreftet/avkreftet det ihvertfall. Jeg haaaater å ikke vite hvor jeg er i løpet, så det skikkelig kjipt at det er det som er mitt problem.
Jaa jeg må få bestilt idag jeg også. Håper sånn at det hjelper oss:smiley-angelic001
 
Last edited:
Det kan godt hende :happy: :Heartpink Kan du spørre fastlege om blodprøve kanskje? Da får du bekreftet/avkreftet det ihvertfall. Jeg haaaater å ikke vite hvor jeg er i løpet, så det skikkelig kjipt at det er det som er mitt problem.
Jaa jeg må få bestilt idag jeg også. Håper sånn at det hjelper oss:smiley-angelic001
Jeg tror ikke jeg gidder å blande inn fastlege, er ikke så fornøyd med henne. Jeg går heller til gynekologen min, men nå prøver jeg maca og inositol først. Ser ut som jeg får det på mandag :D
Ja, få gang og bestill :joyful:
 
Krysser fingrene for at spiren sitter denne gang :love7
Håper det! Er bare redd jeg satt den for tidlig, EL-testen ble ikke helt positiv. Men hadde fått beskjed av gyn om å sette den i dag, så da skylder jeg på han om det ikke går :hilarious: Har ikke helt troen på denne syklusen egentlig, er egentlig mest spent på neste syklus med Letrozol :D
 
Hvordan går det med dere damer? Jeg tror vi må være i den kategorien som blir mest utålmodige, ettersom alt tar så laaaaang tid. Det er altoppslukende dette :dead: Hva gjør dere for å koble av og ikke la tankene svirre over på NÅR den dumme eggløsningen kommer?:Heartpink
 
Hvordan går det med dere damer? Jeg tror vi må være i den kategorien som blir mest utålmodige, ettersom alt tar så laaaaang tid. Det er altoppslukende dette :dead: Hva gjør dere for å koble av og ikke la tankene svirre over på NÅR den dumme eggløsningen kommer?:Heartpink
Enig.. den laaange tålmodigheten vi må ha for å vente i flere uker på el.. :inpain:
Jeg synes faktisk det er værst fra cd 1-12, da går dagene sååå tregt og jeg lever i håpet om en kortere syklus, at el kan komme mellom cd 14-18, så gir jeg gradvis opp.. blir så deppa av denne ventingen. Og ikke minst skuffa over kroppen min. Skulle så gjerne ønske jeg klarte å legge alt fra meg, leve som normalt å heller plutselig tenke en dag "Hey! Skulle ikke jeg hatt mensen for ett par uker siden?" :joyful: men det er ikke lett å komme ut av denne prøve-bobla..
Jeg har heldigvis 2 skatter som fyller dagene med sprell, så jeg kjeder meg ikke :hilarious:

I dag trooor jeg at jeg er 12 dpo. Har hatt litt murringer, så tenker at kroppen gjør seg klar til tr i morgen. Men! 2 ganger i løpet av dagen har jeg fått ordentlige verk i livmor, tror ikke jeg har opplevd det før. Det var faktisk litt vondt. Og nå er det en litt rar murring, føler den er veldig sentrert i livmor. Hvis ikke dette var ett egg som gravde seg ned så håper jeg tr kommer i morgen :smiley-angelic001

Hvordan går det med deg?❤️
 
Hvordan går det med dere damer? Jeg tror vi må være i den kategorien som blir mest utålmodige, ettersom alt tar så laaaaang tid. Det er altoppslukende dette :dead: Hva gjør dere for å koble av og ikke la tankene svirre over på NÅR den dumme eggløsningen kommer?:Heartpink
Ja, seriøst, ventetiden mellom 1-12 dpo er ingenting sammenlignet med å vente på el i ukesvis! Siden mannen har dratt på jobb har jeg gått over til å teste med fertilitetsmonitor hver tredje dag, litt deilig å slippe den daglige skuffelsen med negative el-tester! Tar tempen hver morning da, så den kan jo skuffe meg litt hvis jeg klarer å innbille meg at det er håp! Hvordan gjør du det mens du venter på el?
Og helt ærlig, jeg tenker altfor mye på eggløsning, bruker altfor mye tid på å studere hormongrafer/tempegraf, Google forskjellige ting osv :sorry: Så om noen har noen gode tips så er jeg all in:joyful:
Men jeg synes det er utrolig godt at vi er blitt en liten gjeng her, for da føler jeg meg litt mindre alene, og det gjør godt! :Heartred
 
Enig med deg @Lilly! Det er godt å kjenne at vi er flere med lange sykluser. Jeg følte meg veldig alene før denne gruppen kom ❤️
 
Enig.. den laaange tålmodigheten vi må ha for å vente i flere uker på el.. :inpain:
Jeg synes faktisk det er værst fra cd 1-12, da går dagene sååå tregt og jeg lever i håpet om en kortere syklus, at el kan komme mellom cd 14-18, så gir jeg gradvis opp.. blir så deppa av denne ventingen. Og ikke minst skuffa over kroppen min. Skulle så gjerne ønske jeg klarte å legge alt fra meg, leve som normalt å heller plutselig tenke en dag "Hey! Skulle ikke jeg hatt mensen for ett par uker siden?" :joyful: men det er ikke lett å komme ut av denne prøve-bobla..
Jeg har heldigvis 2 skatter som fyller dagene med sprell, så jeg kjeder meg ikke :hilarious:

I dag trooor jeg at jeg er 12 dpo. Har hatt litt murringer, så tenker at kroppen gjør seg klar til tr i morgen. Men! 2 ganger i løpet av dagen har jeg fått ordentlige verk i livmor, tror ikke jeg har opplevd det før. Det var faktisk litt vondt. Og nå er det en litt rar murring, føler den er veldig sentrert i livmor. Hvis ikke dette var ett egg som gravde seg ned så håper jeg tr kommer i morgen :smiley-angelic001

Hvordan går det med deg?❤️
Ja det er grusomt å vente så lenge.. Jeg har gått fra tankesettet om at el kan komme til at jeg ikke tror det kommer. Jeg havnet i kjelleren når ikke denne syklusen med første gang på dobbeldose Letrozol heller ikke virket. Det har kun vært to sykluser med Letrozol og gyn vil henvise videre dersom progesteron er lavt på blodprøven som skal tas imorgen. På én side syns jeg det er vanskelig å akseptere at vi trenger hjelp på sykehuset, men på en annen side syns jeg det er profesjonelt av henne å henvise ettersom hun ikke syns vi trenger å drøye det lenger med å ta masse medisiner forgjeves i ukesvis. Hun sa de er mye flinkere på fertiliteten og de ser en mye større effekt av injeksjonene som går rett på eggstokkene, fremfor tabletter som virker på hjernen. Det er tungt, men jeg har begynt å akseptere det. Takk som spør :Heartpink
 
Back
Topp