IKM-gruppe for oss med lange og ustabile sykluser

Jeg ble altså så glad når jeg så vi allerede er blitt en liten gjeng!! :Heartpink

Hva trur dere om en liten oversikt med feks 3 kategorier:
Venter på el
Dpo-land
Gravid

Så skriver vi inn som vi pleier:
Brukernavn - alder - prøver på barn nr

Men dropper selvfølgelig tidspunkt for el og ikm :hilarious: Og så tenkte jeg også å droppe antall prøveperioder? Det sier jo veldig lite når man kan ha syklus på 60+ dager, min PP1 var el på dag 77, det var nesten 3 prøveperioder det!
 
Høres ut som kroppen jobber med noe, håper du snart får økning på el testene:) kunne du ta provera når som helst, eller skulle du vente en viss tid?

Nei, jeg temper ikke. Tempet én syklus for å sjekke når egget slapp i forhold til el smerter og positiv el test. Og for å se hvor lang lutealfase jeg har. Syntes det var veldig stress med temping, men burde absolutt gjort det denne syklusen. Da hadde jeg visst om egget slapp elller ikke.
Den gyn jeg var hos som jeg fikk Provera av var det ekstremt dårlig kommunikasjon med, jeg vet ikke hvorfor kroppen plutselig strever med el og har laaange sykluser, det startet i vinter - og ingen har helt noe godt svar - så jeg fikk vel egentlig resepten fordi jeg ba om det..
Så på ene siden vil jeg bare ta Provera nå fordi mannen har dratt offshore, for da vet jeg at vi får muligheten til å prøve neste hjemmeperiode med dobbel dose Letrozol.. Men på den andre siden føler jeg at jeg bør gi kroppen litt tid og ro til å finne ut av det.. :confused005
 
Høres ut som kroppen jobber med noe, håper du snart får økning på el testene:) kunne du ta provera når som helst, eller skulle du vente en viss tid?

Nei, jeg temper ikke. Tempet én syklus for å sjekke når egget slapp i forhold til el smerter og positiv el test. Og for å se hvor lang lutealfase jeg har. Syntes det var veldig stress med temping, men burde absolutt gjort det denne syklusen. Da hadde jeg visst om egget slapp elller ikke.
Og ja, temping er litt styr! Men godt å ha når man er usikker!
Jeg kjenner at det tar på med testing, temping etc som viser at el ikke har kommet, blir liksom en liten nedtur hver dag.. Men samtidig så føler jeg at jeg ikke kan kutte det ut, for da aner jeg jo ingenting..
 
Ååh dette ga meg håp!! Vil prøve ut maca og inositol, vet du om jeg kan starte med det nå, eller må jeg vente på tr?
Jeg er på cd 51, hvis egget slap på sist forsøk så et jeg 10 dpo, men om ikke tr kommer om 3 dager, så slapp det ikke. Da ønsker jeg å prøve ut dette ❤️
❤️❤️

Mener jeg brukte det helt til positiv test, og gjør det nå også. Venter for øyeblikket på at TR skal dukke opp etter MA. Lurer kanskje på om jeg hadde eggløsning cd 18-19 etter aborten, så venter i spenning (er på cd 27 i dag)
 
Jeg ble altså så glad når jeg så vi allerede er blitt en liten gjeng!! :Heartpink

Hva trur dere om en liten oversikt med feks 3 kategorier:
Venter på el
Dpo-land
Gravid

Så skriver vi inn som vi pleier:
Brukernavn - alder - prøver på barn nr

Men dropper selvfølgelig tidspunkt for el og ikm :hilarious: Og så tenkte jeg også å droppe antall prøveperioder? Det sier jo veldig lite når man kan ha syklus på 60+ dager, min PP1 var el på dag 77, det var nesten 3 prøveperioder det!
Det var smart, kjekt med en liten oversikt. Både for å se hvem som er her og hvor de ligger i syklusen :)
 
Den gyn jeg var hos som jeg fikk Provera av var det ekstremt dårlig kommunikasjon med, jeg vet ikke hvorfor kroppen plutselig strever med el og har laaange sykluser, det startet i vinter - og ingen har helt noe godt svar - så jeg fikk vel egentlig resepten fordi jeg ba om det..
Så på ene siden vil jeg bare ta Provera nå fordi mannen har dratt offshore, for da vet jeg at vi får muligheten til å prøve neste hjemmeperiode med dobbel dose Letrozol.. Men på den andre siden føler jeg at jeg bør gi kroppen litt tid og ro til å finne ut av det.. :confused005
Hmm, et lite dilemma der ja... du må nesten bare kjenne litt på det, hva du ønsker. Det er jo veldig kjipt å endelig få el så er mannen offshore:banghead: vil tro det er utfordrende å prøve når han er borte så mye, i tillegg til dine laange sykluser :inpain:

Og ja, temping er litt styr! Men godt å ha når man er usikker!
Jeg kjenner at det tar på med testing, temping etc som viser at el ikke har kommet, blir liksom en liten nedtur hver dag.. Men samtidig så føler jeg at jeg ikke kan kutte det ut, for da aner jeg jo ingenting..

Pleier du å ha el symptomer? Jeg har veldig mye, så jeg tester kun når jeg kjenner det. Blir dyrt å teste heele tiden, og ikke minst slitsomt for psyken at det aldri skjer noe
 
Jeg ble altså så glad når jeg så vi allerede er blitt en liten gjeng!! :Heartpink

Hva trur dere om en liten oversikt med feks 3 kategorier:
Venter på el
Dpo-land
Gravid

Så skriver vi inn som vi pleier:
Brukernavn - alder - prøver på barn nr

Men dropper selvfølgelig tidspunkt for el og ikm :hilarious: Og så tenkte jeg også å droppe antall prøveperioder? Det sier jo veldig lite når man kan ha syklus på 60+ dager, min PP1 var el på dag 77, det var nesten 3 prøveperioder det!
Ja, veldig lurt :D På vei til jobb i dag tenkte jeg på at hvis jeg hadde standard 28-dagers skulle jeg allerede rukket å ha EL og straks vente mens :hilarious: Har ikke rukket få EL engang :hilarious:
 
Altså, det er jo liiitt stigning i dag :hilarious: Lov å håpe :laughing025

Screenshot_20230824_114341_Premom.jpg
 
❤️❤️

Mener jeg brukte det helt til positiv test, og gjør det nå også. Venter for øyeblikket på at TR skal dukke opp etter MA. Lurer kanskje på om jeg hadde eggløsning cd 18-19 etter aborten, så venter i spenning (er på cd 27 i dag)
Nå har jeg bestilt myo-inositol og macca-root, super spent!! Leste veldig mye bra om dette på nettet, håper det hjelper for meg også :D

Oi så spennende! Håper tr holder seg borte og at det har klaffet for dere i første pp etter MA :love7
 
Jeg kan starte med å sette meg inn i en kategori jeg!:happy:

Babyfever2023 - 30 - B2

TS kan sette meg på «Venter på el». Jeg gjør jo knapt annet:hilarious:

Er det andre i gruppa her som er i behandling hos fertiliteten eller har fått henvisning? Enten offentlig eller privat :) Jeg får vite neste uke om det blir neste steget for meg og samboer.
 
Jeg er ganske sikker på jeg er i dpo-land, kjennes sånt ut, så jeg håper på det.

Cowgirl - 37 - b3

Satser på tr kommer på søndag, og at maca-root & inositol kommer i posten på mandag :dance008
 
Hmm, et lite dilemma der ja... du må nesten bare kjenne litt på det, hva du ønsker. Det er jo veldig kjipt å endelig få el så er mannen offshore:banghead: vil tro det er utfordrende å prøve når han er borte så mye, i tillegg til dine laange sykluser :inpain:



Pleier du å ha el symptomer? Jeg har veldig mye, så jeg tester kun når jeg kjenner det. Blir dyrt å teste heele tiden, og ikke minst slitsomt for psyken at det aldri skjer noe
Trur jeg har landet på at jeg bare lar kroppen få litt fred og ro, tipper det er bedre for kroppen å evt få til sein el og vanlig TR etterpå enn at medisiner tvinger igjennom en syklus som kroppen egentlig ikke henger med på. Offshoreturnus + uforutsigbare sykluser er ikke akkurat drømmekombinasjonen når man prøver, men sånn er det bare akkurat nå, så får jeg juble når el kommer og bare håpe at det blir når mannen er hjemme - nå kan jeg jo nesten håpe på at el drøyer et par uker til så blir det når mannen kommer hjem :hilarious:

Eggløsning har alltid vært en diskre affære, ofte får jeg dipp i temp på dagen for el, men det er litt seint mtp å få lagt inn aksjer, og etter at jeg fikk andremann så har jeg hatt mindre el-slim, så stoler ikke helt på at det skal være nok til at jeg fanger det opp! Nå har jeg testet x2 hver dag fordi jeg har hatt mye el-slim i mange dager (letrozolen må ha gjort noe for jeg har ikke hatt så mye el-slim på mange år!), men nå når mannen har dratt tenker jeg å bare gå over til å tempe, da ser jeg om kroppen får til el mens han er på jobb (og så blir det bare én skuffelse for dagen :bag:)
 
Æsj, se hva jeg fikk nå da.. :banghead:
Screenshot_20230824_202141_Gallery.jpg

Har kjent litt ymse i magen i dag, minner litt om el smerter, men føler ikke det heller. Jeg pleier å bli ganske dårlig rundt el, det er jeg ikke nå. Men jeg får ta ny i morgen og se, den er jo ikke helt positiv.

Noen leter etter el mens jeg leter etter tr :hilarious:

Cd 51 og vil bare få positiv g-test NÅ eller starte på cd 1 NÅ!
 
Det er så mye bra damer her- lover dere å henge litt utenfor denne tråden og?

Jeg har regelmessige sykluser, men føler meg ofte alene i IKM-grupper, for er visst den eneste som ikke tester fra sånn 7dpo :shy: tester ikke før 14DPO og da er alle andre ferdige..
Du er ikke alene! Jeg hater å teste før IKM. Gir meg ingenting annet enn stress.

Jeg melder meg sikkert inn her når den tid kommer. Tror syklusene mine var ganske stabile før jeg ble gravid for første gang, men da hadde jeg jo gått på p-piller halve livet, og jeg rakk ikke å ha særlig mange sykluser. Etter graviditetene har syklusene vært helt på bærtur, men jeg har fortsatt hatt såpass få av dem, at det er vanskelig å si om det er på grunn av hormonrester eller om det bare har blitt sånn. Spent på når mensen kommer tilbake etter SA og hvor lang den syklusen blir. Etter nr. 2 rakk jeg å ha en syklus på 44 dager, en på 23 dager og en som ville blitt ca. 35 dager lang. Saklig.
 
Tok masse blodprøver når jeg var hos gyn, ifb med pcos. Alt er innenfor testområdet så skriker ikke pcos av meg hvertfall :hungry: Men el-testene er fremdeles negative.. Tror jeg må ringe gyn i morgen og høre om jeg kan komme på en ul-sjekk igjen for å se hvor stor folikkelen er blitt..

Screenshot_20230824_202411_Samsung Internet.jpg
 
Trur jeg har landet på at jeg bare lar kroppen få litt fred og ro, tipper det er bedre for kroppen å evt få til sein el og vanlig TR etterpå enn at medisiner tvinger igjennom en syklus som kroppen egentlig ikke henger med på. Offshoreturnus + uforutsigbare sykluser er ikke akkurat drømmekombinasjonen når man prøver, men sånn er det bare akkurat nå, så får jeg juble når el kommer og bare håpe at det blir når mannen er hjemme - nå kan jeg jo nesten håpe på at el drøyer et par uker til så blir det når mannen kommer hjem :hilarious:

Eggløsning har alltid vært en diskre affære, ofte får jeg dipp i temp på dagen for el, men det er litt seint mtp å få lagt inn aksjer, og etter at jeg fikk andremann så har jeg hatt mindre el-slim, så stoler ikke helt på at det skal være nok til at jeg fanger det opp! Nå har jeg testet x2 hver dag fordi jeg har hatt mye el-slim i mange dager (letrozolen må ha gjort noe for jeg har ikke hatt så mye el-slim på mange år!), men nå når mannen har dratt tenker jeg å bare gå over til å tempe, da ser jeg om kroppen får til el mens han er på jobb (og så blir det bare én skuffelse for dagen :bag:)
Sant som du sier, det er nok best for kroppen å finne utav dette selv. Godt han er på jobb nå, så har du god tid. Fint om el kommer noen dager etter han har kommet hjem, så rekker du kanskje 2 el'er før han reiser igjen, om letrozol virker :joyful:

Ikke så bra med en el som går stille forbi heller, ser jeg. Blir liksom litt panikk for å misse den. Men nå slipper du å teste, håper tempen gir deg svar snart :)
 
Æsj, se hva jeg fikk nå da.. :banghead:
Vis vedlegget 413077

Har kjent litt ymse i magen i dag, minner litt om el smerter, men føler ikke det heller. Jeg pleier å bli ganske dårlig rundt el, det er jeg ikke nå. Men jeg får ta ny i morgen og se, den er jo ikke helt positiv.

Noen leter etter el mens jeg leter etter tr :hilarious:

Cd 51 og vil bare få positiv g-test NÅ eller starte på cd 1 NÅ!
Bah! Det føles noen ganger som å spille stigespillet «du rykker stadig tilbake til start» - men jeg innbiller meg at jeg har lest at lh kan svinge litt i dpo-land også! Så krysser fingrene for at enten positiv g-test eller cd1 er rett rundt hjørnet!
 
Bah! Det føles noen ganger som å spille stigespillet «du rykker stadig tilbake til start» - men jeg innbiller meg at jeg har lest at lh kan svinge litt i dpo-land også! Så krysser fingrene for at enten positiv g-test eller cd1 er rett rundt hjørnet!
Jepp, der fikk du sagt det! Akkuratt slik føles det, føler jeg taper..
Det blir spennende å se i helgen, hvilken vei det går. Håper du har rett :smiley-angelic001
 
Back
Topp