Idag er jeg...

Stenge hele legekontoret??? I alle dager, hvor er dette? Her har aldri legekontoret vært stengt. :confused:

Gradert sykenelding hjalp meg veldig, fungerer mye bedre med kortere dager. :)
Jeg tilhører et lite legekontor midt i Oslo sentrum og der er det to leger og en sykepleier. Er begge legene syke så må de også stenge innimellom når de ikke får tak i vikarer. Prisen man betaler for å være hos en lege man stoler på og trives hos :-)

Idag er jeg 9+0 og tiden frem til uke 12 ser lysere ut. Snart kan jeg begynne å telle dager istedenfor uker :-D vi gleder os til ul i uke 12 og håper at alt er bra og at vi endelig kan fortelle nyheten til søsken og gode venner. Eller har jeg bestemt at når pille brettet mitt med folat er brukt opp så er vi klare for å legge ut nyheten også for resten av verden. Er da i uke 15+x ca. Virker lettere å bare bruke en slik nedtelling som begge har kontroll på og er enige i :-)

Jeg er så lei av å være dårlig. Bra jeg er sykmeldt, så jeg kan hvile når det passer meg. Gleder meg til uke 12. :D

I dag er eg 11+1. Syk . Tett nese og vondt i halsen og hodet.
Brekker meg masse og kaster opp.
Gleder meg til eg er frisk. Og min man kan få en pause fra alt maset mitt :p

Stenge hele legekontoret??? I alle dager, hvor er dette? Her har aldri legekontoret vært stengt. :confused:

Gradert sykenelding hjalp meg veldig, fungerer mye bedre med kortere dager. :)
Ja, litt merkelig! Men det var altså kun en lege igjen og han kunne ikke ta imot telefoner. :-P Får ringe og høre om de har åpent idag! :-)

Jeg tilhører et lite legekontor midt i Oslo sentrum og der er det to leger og en sykepleier. Er begge legene syke så må de også stenge innimellom når de ikke får tak i vikarer. Prisen man betaler for å være hos en lege man stoler på og trives hos :-)
Jeg har heldigvis en utrolig dyktig kvinnelig lege som jobber ved et stort legekontor som har mange ansatte og hvor de setter inn vikarer ved sykdom. :)

I dag er jeg 12+3 og formen er fortsatt dårlig.. Kaster opp daglig (bortsett fra i går!) og er konstant kvalm. Vil bare at kvalmen skal forsvinne, så skal jeg ikke klage på noe annet i svangerskapet! (Eller...nesten:p)

Idag er eg 8+3 kanske. Eg e kvalm og trøtt haft hodepine sen Igår. Går mot veggar snart.

I dag er jeg 12+3 og ganske sliten/trøtt. Har en travel uke med 3 dager med jobbreise bak meg, som ble avsluttet med lønningspils i går (alkoholfritt for min del selvfølgelig). I kveld skal vi på reke-aften hos noen venner, så slapper av og bygger opp energi til det :) Flere av symptomene jeg hadde tidligere er redusert eller borte, så jeg føler meg generelt i bedre form, må bare sove nok! ;)

12+1 og kjempe sliten i dag, kanskje ikke så rart da jeg har vært hos min bestemor og vasket hos henne (vasker huset og handler mat til henne annenhver uke) kom hjem og så ut å kjøre igjen da samboer trengte sjåfør til guttekveld i kveld, nå ligger jeg som et slakt på sofaen! Blir nok tidlig kvelden på meg! :) har litt smerter i magen og korsrygg nå, bekymrer meg litt for det, men håper det er fordi jeg har vært aktiv med vasking osv i dag :/

Idag er jeg 10+3, og formen er generelt litt bedre. Fremdeles kvalm og kaster opp, men jeg har flere perioder i løpet av dagen med mildere form for kvalme. Sover MYE.

Idag er jeg 7+6, føles egentlig som jeg er mye lenger. Det har liksom vært i luften her hjemme så lenge nå.
Formen har vært grusom fredag og lørdag, jeg var rett og slett sengeliggende. Men det er tydelig at det hjalp med litt hvile, for idag har jeg laget vafler, bakt brød, laget middag og vært på en liten tur ute i regnet. Kvalmen er der fortsatt, ingen tvil om det, men jeg synes det er lettere å stilne den når jeg er hjemme, på jobb må jeg spise det jeg har tatt med til niste og jeg blir egentlig bare mer kvalm. Hjemme kan jeg ordne til det formen tilsier at jeg orker. :-)

Jeg gleder meg til legetime på torsdag, er det kanskje mulig å få lytte etter hjertedunk tror dere? Hva er deres erfaringer med første kontroll? :-)

Fortsatt god søndag til alle der ute! :-) :-)

Idag er jeg 7+6, føles egentlig som jeg er mye lenger. Det har liksom vært i luften her hjemme så lenge nå.
Formen har vært grusom fredag og lørdag, jeg var rett og slett sengeliggende. Men det er tydelig at det hjalp med litt hvile, for idag har jeg laget vafler, bakt brød, laget middag og vært på en liten tur ute i regnet. Kvalmen er der fortsatt, ingen tvil om det, men jeg synes det er lettere å stilne den når jeg er hjemme, på jobb må jeg spise det jeg har tatt med til niste og jeg blir egentlig bare mer kvalm. Hjemme kan jeg ordne til det formen tilsier at jeg orker. :-)

Jeg gleder meg til legetime på torsdag, er det kanskje mulig å få lytte etter hjertedunk tror dere? Hva er deres erfaringer med første kontroll? :-)

Jeg hadde også håpet på å høre hjertelyd første kontroll, men ble ikke det :/ Ble blodprøver både i fingeren og i armen, måling av blodtrykk, urinprøve og opp på vekta :) skal til fastlegen en gang til før første time med jordmor, fikk ikke time hos jordmor før jeg er 19+3 så måtte bli en time til i mellom hos fastlegen. Blodprosent og blodtrykket var lavt så legen ville sjekke dette igjen :) jeg har mannelig lege, har ikke hatt han så lenge, virka ikke som at han er av den typen som tar å hører på hjertelyd så tidlig :/ krysser fingrene for at du får det! :)

Idag er jeg 10+0 og formen er helt grei. :)

Føler meg litt slapp og daff, men det kan like gjerne være fordi jeg er lat. :p

Orker ikke å bruke energi på fysisk aktivitet, så det blir avslappings ved hver eneste mulighet.

Ja det er godt å være hjemme om dagen, formen blir bedre av å ta det med ro. :)

Jeg var på første kontroll da jeg var 8+4 og legen forsøkte ikke å høre etter hjertelyden. :p Sist fikk jeg høre den for første gang hos jordmor i uke 16.

Idag/ inatt er jeg 12+4 og formen er ganske grei sett bort ifra at jeg er trøtt og lite energi. Har våken nattevakt på jobben og gleder meg til å komme meg hjem å legge meg ned i senga. Nattevakter er ikke så enkle som de var før jeg ble gravid. Derimot er det jo veldig koselig å lese på forumet her så går jo tiden fort :happy:

Back
Topp