Idag er jeg...

Idag er jeg 18+1, ligger i senga og kjenner at babyen har krøpet sammen på høyre side av livmora. Magen er helt rund og hard kun på høyre side, mens venstresida er myk og flat. Ser skikkelig snodig ut. :P

Jeg dytta litt til han og fikk et spark tilbake :D

Idag er jeg 16+6 er så uendelig glad for at formen er såå mye bedre! :-)
Energien er tilbake og kroppen er med! Har mye kynnere (kan ikke huske at det kom så tidlig sist - men hva husker vel jeg?)
Mye stramming om natten og kjenner at livmoren dytter seg ut til en av sidene eller midt på. Morsomt å kjenne at det skjer ting der inne!
Den lille kulen har begynt å kjennes tung nedover når jeg står mye, som jeg gjør på jobb hele dagen.
Andre som har kynnere nå?
Jeg gleder meg til oul 8.desember, foreløpig føles det som en evighet til da! ;-)

Energien er tilbake og kroppen er med! Har mye kynnere (kan ikke huske at det kom så tidlig sist - men hva husker vel jeg?)
Mye stramming om natten og kjenner at livmoren dytter seg ut til en av sidene eller midt på. Morsomt å kjenne at det skjer ting der inne!
Den lille kulen har begynt å kjennes tung nedover når jeg står mye, som jeg gjør på jobb hele dagen.
Jeg gleder meg til oul 8.desember, foreløpig føles det som en evighet til da! ;-)
Masse kynnere her også, spesielt om kvelden. Ganske ubehagelig, men lite å gjøre med.

Hadde masse kynnere på denne tia med første mann, men denne har det ikke begynt enda.

21+3 og lillesøster i magen begynner å bli sterk! I går satt jeg i 15 min og så på at magen hoppa og kjente hu dreiv å styra masse . ❤
Rart å plutselig kjenne bevegelse ved navlen, da hu tidligere har sparket mest heeelt nederst i magen. :-D

I går var jeg på oul og ny termin ble satt til 1.mai. Menstermin var 3.mai, men på tidlig ul trodde hun 28.april. Men nå ble det altså 1.mai. Spennende og se, uansett en veldig fin tid å få barn på! :-) :-)
Her i magen er det full rulle nå om dagen, helt bonansa! ;-) Morsomt når til og med fireåringen kan kjenne spark på utsiden! Godt å kjenne liv hver dag. Dette var helt klart ei lita jente og da har vi en av hver og synes det er veldig stas! <3

I går var jeg på oul og ny termin ble satt til 1.mai. Menstermin var 3.mai, men på tidlig ul trodde hun 28.april. Men nå ble det altså 1.mai. Spennende og se, uansett en veldig fin tid å få barn på! :-) :-)
Her i magen er det full rulle nå om dagen, helt bonansa! ;-) Morsomt når til og med fireåringen kan kjenne spark på utsiden! Godt å kjenne liv hver dag. Dette var helt klart ei lita jente og da har vi en av hver og synes det er veldig stas! <3

Jeg fikk 29 på tidlig ultralyd men på mandag så oul fikk jeg 2 mai :-)
Masse liv i magen her også!
Prøver å skal la 5åringen kjenne men da gjemmer babyen seg og han har ikke tålmodighet til å vente :-P

Jeg fikk 29 på tidlig ultralyd men på mandag så oul fikk jeg 2 mai :-)
Masse liv i magen her også!
Prøver å skal la 5åringen kjenne men da gjemmer babyen seg og han har ikke tålmodighet til å vente :-P
Hehe, ikke så mye tålmodighet her heller! Hehe, men han synes det er ekstremt spennende! !
Hvordan er formen din da?

Hehe, ikke så mye tålmodighet her heller! Hehe, men han synes det er ekstremt spennende! !
Hvordan er formen din da?

Min er litt sånn av å på med spenningen, men tror han syns det er gøy:-)
Min for er veldig varierende. Sliter mye med kvalme og hodeverk. Til tider oppkast.
Åssen er din form?

Sleit mye med det i starten, nå er jeg egentlig i god form! Jobber fullt og fungerer greit. Men kjenner at det presser mye I ryggen denne gangen. Husker ikke helt at det var så ille forrige gang, selv om mannen mener at jeg klagde på det da og! ;-)

Sleit mye med det i starten, nå er jeg egentlig i god form! Jobber fullt og fungerer greit. Men kjenner at det presser mye I ryggen denne gangen. Husker ikke helt at det var så ille forrige gang, selv om mannen mener at jeg klagde på det da og! ;-)

Hehe ja de mannfolkene huske det meste når det kommer til klaging :-P
Så bra du kan jobbe og fungere greit :-)

Idag er jeg 22+4 og formen er god!

Bekkenet kranglet noen dager, og jeg er ganske sliten. Men stort sett går det bra.

24 uker i dag, og formen er veldig fin, bare bekkenet som blir sakte men sikkert værre. Men skal ikke klage, noe må det jo være :D Gleder meg til julebord i kveld med innebandylaget! Vi hadde seierkamp i dag (vår første seier) så det blir skikkelig jubelrop i kveld med mange glade jenter! :D

Idag er jeg 23+4 og i veldig god form, masse energi og ikke så påvirket av hormonene som første gang jeg gikk gravid.
MEN, bekkenet tar helt knekken på meg! Halter etter et par timer på jobb (stående) og må ligge resten av dagen. Varmemadrass og varmt bad hjelper, men ellers kjennes ryggen som knust knekkebrød. Det iler smerte ned i beina, halebeinet og foran.
Håper dere andre der ute slipper unna bekkenplager!

27 fullgåtte uker og formen er litt opp og ned... Bekkenet gjør sinnsykt vondt... Har forflyttet seg fra å være værst i korsryggen og hoftene til å sitte mest i skambeinet foran... Kan ikke gå eller sitte lenge av gangen før det føles som ingenting bærer lenger... Ellers er formen forholdsvis grei... Har fått tilbake noe av kvalmen og sliter med hodepine, men har mye energi enda...

I dag er jeg 28+2 og formen er fortsatt veldig fin :) jeg var på 28/29-ukers kontroll hos legen i går, og alle verdier var bra både for meg og lillegutt ❤️ symfysemålet var spot on streken fortsatt, så her vokser det slik som det skal! Er så takknemlig for at formen (enn så lenge) er så bra, og at jeg så og si lever som før jeg ble gravid. Treningen er moderert ned til turer og yoga, men allikevel :p

Kjenner jeg gleder meg veldig til å møte lillegutt! :D

Idag er jeg 26+3 og formen er stort sett fin. :)

Får vondt i bekkenet av lange dager på jobb og mye aktivitet, men klarer å holde det i sjakk med korte arbeidsdager og å ta det med ro utenom jobb. Er virkelig ikke verdt det å ta seg ut, for da har jeg vondt i mange dager etterpå.

Koser meg med all aktiviteten inni magen og synes ikke ukene kan gå fort nok mot påske og april. :P

Back
Topp