I hvilken uke skal du på OUL?

Vil være 20+3 ved ordinær ultralyd.. Lovlig sent synes jeg. Andre som har fått så sent? Noen som vet om det er ulemper knyttet til dette? :bored:
Jeg også! Var det med forrige også, gikk fint.
 
Fikk vite tidspunkt i dag, jeg vil være 20+3. Synes det var sent... Men de mente det ikke skulle være noe problem altså? Det blir ikke vanskelig å beregne termin eller noe sånt?
De sa det skulle gå bra, så må jo bare stole på det:)
 
Vil være 20+3 ved ordinær ultralyd.. Lovlig sent synes jeg. Andre som har fått så sent? Noen som vet om det er ulemper knyttet til dette? :bored:

På mitt sykehus anbefaler de ultralyd uke 19-21, for de syns det var det beste for å få sett alt/godt.
 
Har fått time i uke 19+4
 
OUL ble flyttet 2 uker senere, da UL 13.juni viste at jeg ikke var mensterm-på'vei, men etter egen utrekning. Flyttet til midt i ferien, 19.juli 19+2
 
Hadde i dag 18+1.
Og hun kunne ikke se nok detaljer, så vi fikk ny time om et par uker. Morkaka lå foran, og ødela for bildekvaliteten. Så vil si at uke 19 og 20 er nok best, da baby og organer er litt større :happy:
 
I uke 19+6 her. Far har medfødt hjertefeil og jo lenger vi venter jo bedre er forholdene.
 
Fikk 23. juli, da er jeg 20+2
 
Etter min beregning er jeg akkurat 18+0 den dagen jeg skal på oul. Blir spennende å den hva de setter som dato!
 
Uke 22+0
Kjenner jeg er nervøs som fy
At det ikke har så mye å si for terminutregning ol. Er helt greit
Men om dem skulle finne alvorlige avvike eller misdannelser så er det ikke bare bare å då avbryte svangerskapet så seint

Så For at alt er bra, sannsynligvis kommer jeg til å gå privat tidligere for å kunne slappe mer av❤️
 
Uke 22+0
Kjenner jeg er nervøs som fy
At det ikke har så mye å si for terminutregning ol. Er helt greit
Men om dem skulle finne alvorlige avvike eller misdannelser så er det ikke bare bare å då avbryte svangerskapet så seint

Så For at alt er bra, sannsynligvis kommer jeg til å gå privat tidligere for å kunne slappe mer av❤️

Dette forstår jeg godt. Jeg fikk time først når jeg var 21+5, men tok kontakt og forklarte at dette ikke var ok ifht eventuelle avvik osv, her er det ingen muligheter for å ta privat, nærmeste er 50 min med fly. Så de forstod min nervøsitet og fikk flytta timen til 18+3. Ok visst man kan ta privat, men er i det seneste laget visst man ikke har den muligheten.
 
Dette forstår jeg godt. Jeg fikk time først når jeg var 21+5, men tok kontakt og forklarte at dette ikke var ok ifht eventuelle avvik osv, her er det ingen muligheter for å ta privat, nærmeste er 50 min med fly. Så de forstod min nervøsitet og fikk flytta timen til 18+3. Ok visst man kan ta privat, men er i det seneste laget visst man ikke har den muligheten.

Ja altså dem sa at det ikke gikk an å bytte til tidligere med mindre jeg kunne komme iløpet av den ene uka jeg har ferie
Likevel syns jeg det også er i seneste laget
Så jeg syns det blir for risikabelt å gå så lenge for å få oul.
Er ikke første gang jeg må ty til privatklinikk dessverre og det tross jeg jobber i det samme offentlige helsevesenet
 
Back
Topp