I hvilken uke skal du på OUL?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Jeg fikk innkallelse til OUL i uke 20. Tror jeg har hatt rundt uke 18 med de tre andre. Trodde det var uke 17-19 som var vanlig. Er jo på en måte ikke så viktig, har vært på to ul allerede, og gyn er bare en telefon unna om det skulle være noe, så ul får jeg jo så mye jeg vil av. Men jeg tenker jo på at det er på OUL at termin settes og at jeg er redd for at det skal være avvik pga at den er senere enn normalt :p har hørt at uke 18 er den beste tiden å sette termin. og at om man er langt på vei så vokser ikke barna "like likt" lenger. Men det går nok fint. Bare redd for at jeg skal få termin satt senere enn jeg burde og at det skal gå overtid og gå galt nervevrak som jeg er :p
Når skal du på oul?
 
På mitt sykehus sa de at de foretrekker uke 19-21 så jeg fikk i uke 19.
 
Jeg skal 17+5.
 
17+3:happy: nå er det 14-dager forskjell på menstermin og min egen som jeg har regnet etter eggløsning:happy:
 
Jeg har fått når jeg er 17+1, legens utrekning 18+6. Skal inn til UL om tre uker så kanskje OUL blir endret. Håper ikke det for timen er satt til uka før sommerferien.
 
Jeg fikk innkallelse til OUL i uke 20. Tror jeg har hatt rundt uke 18 med de tre andre. Trodde det var uke 17-19 som var vanlig. Er jo på en måte ikke så viktig, har vært på to ul allerede, og gyn er bare en telefon unna om det skulle være noe, så ul får jeg jo så mye jeg vil av. Men jeg tenker jo på at det er på OUL at termin settes og at jeg er redd for at det skal være avvik pga at den er senere enn normalt :p har hørt at uke 18 er den beste tiden å sette termin. og at om man er langt på vei så vokser ikke barna "like likt" lenger. Men det går nok fint. Bare redd for at jeg skal få termin satt senere enn jeg burde og at det skal gå overtid og gå galt nervevrak som jeg er :p
Når skal du på oul?

Jeg skal til UL i uke 12 i tillegg til NIP testen. Tror den etter det er uke 20 ca for anatomi "scan". Har hørt at uke 12 er den beste tiden for å bestemme termin da fostre vokser noenlunde likt frem til uke 12, men etter uke 12 er det mer individuelt. Fikk også bekreftet dette av jordmor da jeg var til "oul" I uke 15 med eldste (ble innkalt tidlig pga lang syklus) og hun sa jeg burde forholde meg til ul termin fra uke 12.
 
Jeg skal i uke 20 :)
 
Jeg skal 18+3 Denne gang. Aldri vært så tidlig før. Har vært mellom 19+6 og 20+6 tidligere.
 
Jeg har fått innkalling på 18+3.
 
Ikke fått innkallelse enda. Har ikke vært på første svangerskapskontroll enda siden jeg bare er i uke 11. Har time mandag 27 og er da i uke 12. Har fått oul 19+0 med begge de to andre :)
 
I brevet mitt sto det at man skulle si fra om man hadde blitt satt frem/tilbake på TUL, jeg har jo blitt det men er i uke 18 ut fra TUL-termin den dagen vi skal dit. Tenker det derfor ikke er noe problem, ville dere bare kjørt på eller sagt fra? Vil ikke ha det en uke senere for da er det midt i ferien :singing::shifty: legen min sa uansett det var vanlig fra 17-19 og ikke 18-20 som jeg trodde..
 
Min fastlege gikk utifra vanlig sykluslengde så er ca. 4 dager kortere enn hva sykehuset tror. Så OUL blir i uke 17+4 :happy:
 
Var i uke 9 . Utrolig merkelig med hjerteslag å reke bevegelsene inni der
 

Vedlegg

  • 569D8A6A-3313-4158-BBFF-6B37D1889A42.jpeg
    569D8A6A-3313-4158-BBFF-6B37D1889A42.jpeg
    17,7 KB · Visninger: 22
Fikk time i uke 18, men byttet selv til uke 19, da det kræsjet med ferie :)
 
Back
Topp