Hvorfor?.....

ORIGINAL: junepus

ORIGINAL: Labambie

Fordi barn har veldig godt av å aktiviseres og stimuleres av andre barn og voksne. Pedagogisk lek og opplegg, gode rutiner og gode venner. 

enig[;)]

Word...
Og uansett hvor mye man vrir og vrenger på det så er det mye bedre for barna å være aktivisert i en bhg enn det er å være aktivisert hjemme med en person....[;)]
SYNS JEG[;)]

Jeg er jobbsøkende, men jeg måtte faktisk få barnehageplass til barna mine før jeg fikset meg jobb. Så har jeg ikke fått noen jobb, så da er det sånn da! Og det er mye morsommere for barna å være i barnehagen, enn å være med meg hver dag, det er grenser for hva man kan finne på, og hvilket aktivitetsnivå jeg klarer å holde hver eneste dag, hele dagen [;)] MEN .. de begynte ikke i barnehage før de var 2 og 3 år gamle - så gikk hjemme med de til da.

Fordi jeg kun er hjemmeværende fordi jeg har en kronisk søvnsykdom som gjør at jeg er verdens trøtteste. Og fordi han koser seg i barnehagen[;)]

ny her du eller?![8D]

ORIGINAL: Labambie

Fordi barn har veldig godt av å aktiviseres og stimuleres av andre barn og voksne. Pedagogisk lek og opplegg, gode rutiner og gode venner. 

Sign!

Jeg er hjemmeværende noen dager i uken.. jeg er prosentvis sykemeldt.. og det er en grunn til det!

Så sender datteren min i barnehagen med god samvittighet! Vet hun storkoser seg der når hun først kommer dit! Selv om hun helst vil være hjemme sammen med meg[:)] Hun vet ikke at jeg er hjemme altså..

ORIGINAL: sindy

Dere som er hjemmeværende og sender barna deres i barnehage. Hvorfor? Vil dere ikke heller være hjemme med dem?[;)] Så et program på Tv der ei dame var yrkesaktiv, og hadde det fint med det. Og ei anna dame, var hjemmeværende og synes det var rart at hu som var yrkesaktiv, jobbet så mye som hun gjorde og ikke heller ville ha mer tid med barna hjemme. Men det hun selv gjorde, var å sende barna i barnehage og så jobbet hun selv litt da barna var i barnehagen og synens det var storartet[8|] Hva syens dere damer?[:)]

Men du skriver jo ho var hjemmeværende og jobbet litt da barna var i barnehagen. Da jobber man jo da og trenger barnehagen.

Er jo noe annet om man er hjemmeværende og har en eller flere unger på fulltid i bhg.

Selv har jeg eldste på 3 år i halv plass i bhg, men går hjemme om dagene selv. Men han trenger å leke med andre barn.

ORIGINAL: sindy

Dere som er hjemmeværende og sender barna deres i barnehage. Hvorfor? Vil dere ikke heller være hjemme med dem?[;)] Så et program på Tv der ei dame var yrkesaktiv, og hadde det fint med det. Og ei anna dame, var hjemmeværende og synes det var rart at hu som var yrkesaktiv, jobbet så mye som hun gjorde og ikke heller ville ha mer tid med barna hjemme. Men det hun selv gjorde, var å sende barna i barnehage og så jobbet hun selv litt da barna var i barnehagen og synens det var storartet[8|] Hva syens dere damer?[:)]

Jeg syns ikke det er noe bedre å være hjemmeværende og sende ungen i barnehagen enn å være på jobb og sende ungen i barnehagen. Hørtes ut som dette TV-programmet vinklet det sånn, og det blir litt feil etter min vurdering. Jeg tror også mammaer har behov for kontakt med jevnaldrende, samt mentale utfordringer annet enn klessortering og støvtørking, så jeg syns at jobbing er en god ting for mammaer.

Barna på sin side merker vel ikke stor forskjell om mor er her eller der når de er i barnehagen, kanskje med unntak av hvilket humør mor er på når de kommer hjem.
[;)]

Syns det er helt utrolig, at så mange tror at andre mennesker kan gi barna deres noe som er "bedre" enn man selv,som mamma/pappa kan...

Må ha barnehageplasser om jeg skal ha mulighet til å få meg en jobb! Er alene med de 5 dager i uka også, og er eneste avlastningen jeg har. De storkoser seg begge to:)

ORIGINAL: tøyseguri

Syns det er helt utrolig, at så mange tror at andre mennesker kan gi barna deres noe som er "bedre" enn man selv,som mamma/pappa kan...

Jeg tror litt er bra, barnehage gir mye og er god sosial læring. Noe som mamma og barn ikke greier alene!

Så det ultimate fra mitt syn er deltid barnehage, deltid fri med mamma/pappa ( + helg fri med begge ).

Nå har vi 100% barnehageplass, men i den PERFEKT verden hadde vi hatt 50%.

Jeg har vært hjemme i 1,5 år nå. Og jeg sender eldstemann i bhg hver eneste dag. Han får helt krupp av å være hjemme!! Og jeg får det av å ha han hjemme og, han har veldig mye som må ut! Og han ELSKER bhg[:)]

ORIGINAL: Nr.1!

Here we go again ...... Er ikke hjemmeværende selv men svarer uansett: FORDI DET ER SUNDT FOR BÅDE MOR OG BARN å komme seg bort fra hveradre. Barn har godt av å se andre tryner enn mora sitt. Jeg snakker ikke om 8 mnd gamle babyer men fra 1,5-2 års alderen er det bare sunt.

Nice one[;)]

Ja... Er du 2 år kanskje? eller 3? Barn lærer veldg mye av hverandre gjennom lek. Har du noengang lest en bhg plan, hvor alt er pedagogisk planlagt omtrent ned til hver eneste detalj... Jeg tviler veldig sterk på at det er foreldre som har et sånt opplegg hjemme.
Man merker veldig stor forskjell på barn som har gått i bhg og ikke når de begynner på skolen, på hvordan de er ovenfor de andre barna[;)]

Jeg er ikke hjemmeverende, men har fri en dag i uka.

Om vi har planer om noe spessielt (besøke noen, bade, på leikerom o.l) så har jeg henne hjemme.
Ellers pleier jeg å sende henne i bhg selv om jeg har fri. Leverer 09.30 og henter ca 15.00.

Hun pleier å få spm om hun vil vere hjemme eller om hun vil i bhg, og hun velger oftest bhg.
Har også hentet henne før 15, men det synst hun er for tidlig. De spiser frukt kl 14/14.30, og det vil hun helst vere med på[:)]

Jenta mi elsker å vere i bhg, så jeg har ikke dårlig samvittighet.

Men første året hun var i bhg hadde jeg henne hjemme hver dag jeg hadde fri.

Hehhe utrolig hissige folk blir her inne mange ganger[8D]hærlig[:)] Ang den damen som jeg snakket om som var hjemmeværende, men som jobbet litt, hjemme alstå, skrev bøker tror jeg hun gjorde når ungene var i barnehagen. Synes det var litt rart at hun selv synes at den andre damen som var yrkesaktiv, ikke ville ha mer tid med barna. Så gjør hun det samme selv.
Jeg er i perm frem til mars, så begynner jeg på jobb i 50% stilling. Jeg kunne aldri i verden tenke meg å sende ungen i barnehagen på dagtid når jeg selv er hjemme uansett.
Nei ikke alle er ved god helse og trenger avlastning, det har jeg full forståelse for. Det går ann å finne på masse kjekt hjemme også. Dra på besøk, åpen barne hage f.eks, ut på tur[:)]
Til dere som synes dette var et "gammelt" tema: Så synd for dere da.[8D] Har du/dere så mye spennende å skrive om her inne sjæl da kansje??? Og ja guriiiiiiii som man blander seg bare pga av at man stiller et spørsmål eller vil diskutere noe som man synes er interessant. Fy altså!!!!!!!!!!!!! [8D]

ORIGINAL: Febbis

Ja... Er du 2 år kanskje? eller 3? Barn lærer veldg mye av hverandre gjennom lek. Har du noengang lest en bhg plan, hvor alt er pedagogisk planlagt omtrent ned til hver eneste detalj... Jeg tviler veldig sterk på at det er foreldre som har et sånt opplegg hjemme.
Man merker veldig stor forskjell på barn som har gått i bhg og ikke når de begynner på skolen, på hvordan de er ovenfor de andre barna[;)]

Du er alltid like nedlatende når du diskuterere eller???
Jeg jobber i barnehage,jeg er utdannet til det,så ja,jeg har lest årsplan,opptil flere og utarbeidet flere,
så for å svare på første spørsmål sist,jeg er verken 2 eller 3 år[;)]
Håper du husker alle de latterlige og dårlige unnskyldningene dine når unga er voksne og stiller spørsmål med hvor du,som mamma ,var med tid og kjærlighet i oppveksten![;)]

ORIGINAL: .Lolla.

Har ei venninne som er hjemmeværende, sender ungene i barnehagen en halvtime før de åpner (avtale med bhg) og henter de to minutter før barnehagen stenges.
Grunnen er at hun er sliten, jeg tror hun er mer lat.

Gud hjelpe... Slitsomt å være så dømmende?

ORIGINAL: Febbis

Du er alltid like nedlatende når du diskuterere eller???
Jeg jobber i barnehage,jeg er utdannet til det,så ja,jeg har lest årsplan,opptil flere og utarbeidet flere,
så for å svare på første spørsmål sist,jeg er verken 2 eller 3 år[;)]
Håper du husker alle de latterlige og dårlige unnskyldningene dine når unga er voksne og stiller spørsmål med hvor du,som mamma ,var med tid og kjærlighet i oppveksten![;)]

Utifra holdningene dine så synes ikke jeg du skulle jobbet i barnehage!
Og hvor er barna dine når du er på jobb? I barnehagen? Borte fra kjærlighet og tid med deg?
Man har da tid til å gi barna sine tid og kjærlighet i oppveksten fordiom de går i barnehagen.

Back
Topp