Hvorfor?.....

Jeg er glad for at jeg fikk være hjemme med dattern min til hun var 20 mnd.
Vi har stor kosa oss, spist frokost sammen, gått turer,lekt, sunget, kommet godt inn i do treningen og bare kosa oss.

Men hun elsker å leike med andre unger og det er jo noe ikke jeg kan gi henne.
Jeg kan gi henne trygghet og kjærlighet, men de trenger jo noe mer enn det også.
I barnehagen har de en pedagogisk del og det er sunt for ungene å lære å være med andre unger og voksne mennesker.

Så de 50% hun har i bhg nyter hun fullt ut og de nyter jeg også, men nå er jeg hjemme med lillebror da, men uansett om ikke han var født så ville jeg hatt hun 50-60% i bhg rett og slett fordi det er sunt fordi å leike og rase fra seg der, ha felles samling og synge osv. alt dette føler jeg at jeg ikke kunne gi henne. bevares vi synger jo hjemme også, men du skjønner vel hva jeg mener[8D]

ORIGINAL: tøyseguri

ORIGINAL: Febbis

ORIGINAL: tøyseguri

Syns det er helt utrolig, at så mange tror at andre mennesker kan gi barna deres noe som er "bedre" enn man selv,som mamma/pappa kan...

Ja... Er du 2 år kanskje? eller 3? Barn lærer veldg mye av hverandre gjennom lek. Har du noengang lest en bhg plan, hvor alt er pedagogisk planlagt omtrent ned til hver eneste detalj... Jeg tviler veldig sterk på at det er foreldre som har et sånt opplegg hjemme.
Man merker veldig stor forskjell på barn som har gått i bhg og ikke når de begynner på skolen, på hvordan de er ovenfor de andre barna[;)]

Du er alltid like nedlatende når du diskuterere eller???
Jeg jobber i barnehage,jeg er utdannet til det,så ja,jeg har lest årsplan,opptil flere og utarbeidet flere,
så for å svare på første spørsmål sist,jeg er verken 2 eller 3 år[;)]
Håper du husker alle de latterlige og dårlige unnskyldningene dine når unga er voksne og stiller spørsmål med hvor du,som mamma ,var med tid og kjærlighet i oppveksten![;)]

Nedlatende?? Da tror jeg du misforsto meg. Jeg mente at en mor eller far aldri kan stille seg på linje med jevngamle barn.

Er det noen som er nedlatende her, er det du! Og du skriver at du jobber, så da regner jeg med du benytter deg av bhg du og[;)]
Så fordi jeg sender ungen i bhg, så har jeg hverken tid eller kjærlighet til han???
Herregud, for en frekk ting å si!!! Du aner ingenting om hvordan jeg og barna har det[;)][;)]

fordi verden har forandret seg siden 1980

fordi jeg er sykemeldt og har termin om 7 uker og ikke kan underholde han fra 7 - 20 hver dag ! Han storkoser seg i bhg, og vil dit...så selvfølgelig skal han få lov til det...han er hjemme 1-2 ganger i uken om han har lyst til det, men det er ikke noen faste dager selv om jeg er hjemme.

Nå er ikke jeg hjemmeværende sånn egentlig. men er sykemeldt[X(] Jeg har Adrian MYE hjemme med meg nå. men han må i bhg innimellom og leke med andre barn og få lit annen stimuli enn det jeg gir han. Jeg er jo ofte sliten og dårlig og derfor ikke alltid like underholdene[8D][X(] men jeg elsker å ha han hjemme, og han vil veldig gjerne vere hjemme. og vi koser oss masse[:D] Så derfor benytter jeg sjangsen nå når jeg faktisk kan ha han hjemme en del. men vi har jo fortsatt full bhg plass sånn at jeg kan sende han når jeg vil det selv..

Hadde jeg vert hjemmeværende som i uten jobb, så hadde jeg nok hatt han i bhg 2 dager i uka. og funnet på gøye ting sammen de andre dagene. Det er faktisk viktig for ungene å ha kontakt med andre enn bare mamma. men tiden sammen med mamma er jo ubetalelig. så må si jeg synes de er heldige de som er hjemme og kan finne en gylden middelvei på dette selv[:)][:)]

ORIGINAL: Labambie

Fordi barn har veldig godt av å aktiviseres og stimuleres av andre barn og voksne. Pedagogisk lek og opplegg, gode rutiner og gode venner. 

Jeg er for tiden hjemmeværende, og har gullet mitt i barnehagen fra 09.30 til 15.00.
Grunnen? Fordi jeg ville søke på jobber, og da måtte han i bhg. (Han begynte i september). Har ennå ikke funnet noe, og nå er jeg gravid og i ræva-form! Han har det MYE morsommere i bhg enn å tråkke hjemme med en spydårlig meg!

Back
Topp