Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest?

Jeg tror du ligger et par dager foran meg, jeg er 5+2 idag. Myyye murringer her altså! Og det er veldig av og på, store deler av dagen er jeg helt fin, så slår det til. Prøv å ikke bekymre deg så mye. Murringer og menssmerter er vanlig, livmor strekker og tilpasser seg. Og husk at brunt blod er gammelt blod! Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv å ikke bekymre deg så alt for mye!

Nå har jeg så sykt vonde menssmerter at jeg måtte ta 1g Paracet, fylle opp varmeflasken og kommi meg i seng. Mest smerter på venstre siden. Og veldig dype stikk rett under navel. Men null blod. Nå er det fullstendig tørt…hva skal man tro…

5+5

Da er jeg blitt sykemeldt i 14 dager. Pga av forrige SA, så var hun enig at det var greit å roe helt ned akkurat nå. Prøve å sove godt, ta meg en liten gåtur hver dag, gjøre ting som ikke er stressende og bare tenke på meg selv. Hu er så fantastisk flott den legen. Hu tar seg god tid, og lytter virkelig. Det første hun sa var: «du får sykemelding, så det trenger du ikke å tenke på. Nå kan vi snakke om alt som plager deg».

Jeg hadde som sagt menssmerter på lørdag kveld. Litt brun utflod i går, ingenting på morgenen i dag. Heller ingen smerter. Bare litt murringer som sitter ned mot lyskene, som kommer og går.

Men når jeg kom hjem fra legen igjen, så var det litt farge på utfloden igjen. Uff dette bekymrer meg. Men som legen min sa, det er helt normalt at man har litt blødning så tidlig i svangerskapet. Skulle kontakte dem eller legevakta om jeg får kraftig blødning med kramper….

Legger ved et bilde av utfloden…veldig lite farge, men ser ut som noen små brune tråder liksom? Merkelig…noen som har hatt sånn uflod og det har gått bra?

Men nå skal jeg bare ta det med ro og ta en dupp på sofaen:)

Jeg hadde mye sånt utflod når jeg var gravid med minste, i tillegg til blødninger i uke 5,11, og 17 Håper det er helt uskyldig hos deg også ☺️

Har så sinnsyke smerter, spesielt i venstre lyske at jeg har holdt på å kaste opp. Aldri kjent på makan. Blødningen er nesten helt borte igjen. Hadde såpass vondt at jeg kontaktet legevakta.

Har lest en stund her uten å svare. Hvis dette er en exu så synes jeg hausken bør få en veldig klar tilbakemelding på det. Overrasket at de ikke tenkte på det når du 1) hadde blødd og testen sent positivt og 2) hcg var så lavt så mange dager etter innsett. Synes også det viser godt hvor lite fastlegene vet. Jeg har i det stille for meg selv tenkt at dette kunne være exu, men ikke ville skremt deg eller synset noe om det når det ikke er min plass å gjøre det. Håper det går greit med deg ❤️
PS hvis det er exu så vil de ofte helst behandle med en mild type cellegift, men da kan du ikke prøve å bli gravid på typ 6 mnd. Det er en mer skånsom og ikke minst billigere behandling, men husk at du som pasient skal la din stemme bli hørt. Dersom de opererer kontra å go cellegift, så kan du prøve igjen relativt raskt i sammenligning.

Har lest en stund her uten å svare. Hvis dette er en exu så synes jeg hausken bør få en veldig klar tilbakemelding på det. Overrasket at de ikke tenkte på det når du 1) hadde blødd og testen sent positivt og 2) hcg var så lavt så mange dager etter innsett. Synes også det viser godt hvor lite fastlegene vet. Jeg har i det stille for meg selv tenkt at dette kunne være exu, men ikke ville skremt deg eller synset noe om det når det ikke er min plass å gjøre det. Håper det går greit med deg ❤️
PS hvis det er exu så vil de ofte helst behandle med en mild type cellegift, men da kan du ikke prøve å bli gravid på typ 6 mnd. Det er en mer skånsom og ikke minst billigere behandling, men husk at du som pasient skal la din stemme bli hørt. Dersom de opererer kontra å go cellegift, så kan du prøve igjen relativt raskt i sammenligning.
Ja jeg skal skrive en melding til Hausken om dette, bare jeg får summet meg litt.

Siste ul jeg tok i dag, så dem ingenting feil. Hun brukte god tid. Har begynt å blø litt nå, så håper alt renser seg selv. Hcg var bare på 263, og med så lite hcg er det uansett vanskelig å kunne se noe som helst. De kunne selvfølgelig ikke utelukke exu, men jeg skal ta en ny hcg prøve om en uke. Om jeg får smerter igjen, så skulle jeg komme rett inn til kvinneklinikken på ahus.

Back
Topp