Hvordan startet din fødsel?

  • Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet
Hadde hatt murringer fra kl 07 om morgenen også gikk vannet hjemmet ved 18 tiden :) riene kom i bilen på vei til føden :)
 
Den startet med rier :) hadde rier i fire kvelder før de tok seg opp dag 4. Vannet gikk aldri det, vannblæra kom ut mot slutten av fødselen og jordmor stakk hull på den.
 
Startet med vannavgang, også begynte riene en time etterpå, uregelmessige i et døgn før de ble regelmessige.
 
Første gong var det igangsetting med stikkpillar, deretter kom riene.

Andre gong begynte det med rier ("mensvondt").

Vatnet gjekk seint under forløpet begge gongar.
 
Rier ettermiddagen før i 1700 tiden. De tiltok om morgenen i 0600 tiden. Slimproppen gikk ca 0900 og klokken 1400 reiste vi til føden, da var det 6 cm åpning :) Lille Julian Matheo var ute klokken 19.16 <3 6 dager etter termin :)
 
Slimproppen gikk, gikk deretter med maserier i 3 døgn, så ble vannet tatt og frøkna kom etter noen timer:)
 
Snart 5 år siden og husker det som om.det var i går :) Jeg hadde akkurat gjort rent hele leiligheten og skulle bare bære støvaugeren opp i 2 etasje da jeg kjente vann som rant nedoverbeina på meg. Riene kom ikke og etter ca 18 timer ble jeg satt igang og første roen kom 1733 og 2033 var lille mor ute :D
 
Igangsettelse på termin pga høyt blodtrykk og mistanke om svangerskapsforgiftning. Ble haste ks dagen etter termin
 
Vannavgang 38+6, født 6 timer senere 39+0 :) første rie kom 1 time etter vannavgang.
 
Med noe som minnet om menssmerter. Så holdt senga og lå med varmeflasker fordi jeg ikke følte meg bra. Skjønte ikke at det var fødsel på gang heller før det ble mye vondere :p
 
Back
Topp