Hvordan startet din fødsel?

  • Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet
Tidlig vannavgang. Riene startet etter noen timer av seg selv. Og 2,5 time senere var hun ute:)
 
Rier begge gangene :)
 
Nr 1. Vannet gikk først.

Nr 2. Igangsettelse
 
Startet med rier. Slimproppen hadde gått en uke tidligere, og lurerier hadde holdt på de siste 3 nettene. Bra utålmodig, ja!
 
Igangsettelse med nr 1...
 
Tegningsblødning og så begynte riene så smått to timer seinere
 
Var på kontroll hos jordmor 3 dager etter ULtermin, og fikk bestilt overtidskontroll på sykehuset. Samboer kjørte meg hjem og han selv dro på jobb. Hjemme satt to overspente svigerforeldre (på besøk fra Italia) passe utålmodige. Kjente meg utilpass og dårlig så stengte meg inne på rommet med laptopen i senga og så på alt som kunne lastes ned av serier. Gikk kun noen få timer før riene startet, men de varte lenge og lange mellomrom, først kl 21 bestemte jeg meg for at det var på tide å dra til sykehuset. Hadde da 4 cm åpning. Vannet gikk en time etter epidural og gutten kom halv 6 på morningen :)
 
Vannavgang, rier kom ca 2 timer etterpå :)
 
Begynte med nedpress som varte i ca tre timer før jeg ringte føden, fikk komme inn til sjekk den natta og der ble rier og fosterlyd registrert på ctg, fikk skikkelige rier etter sjekk av åpning. Riene ble ikke regelmessige før på morgenen.
 
Back
Topp