Hvordan påvirker coronaviruset deres hverdag?

Fikk nettopp beskjed om at det ikke blir noen konfirmasjon i mai. Den er forståelig, med kjip.
 
Det kommer til å bli mye jobb på Fagforbundet, NSF og andre organisasjoner som jobber for de presset yrkene for god tilrettelagt folkehelse. Organisasjoner kommer også til å gjøre en viktig jobb for å inntektssikre permitterte fremover.

Håper folk ser at det er lurt å være organisert, jo tidligere jo bedre. Ganske sikker på at de som organiseres i disse dager blir å komme bedre ut av krisen når den er over.
Tok kontakt med hvt og forhørte meg litt. Etter å ha forhørt seg litt rundt sa hun at jeg måtte teste meg og var den negativ måtte jeg på jobb
 
Tok kontakt med hvt og forhørte meg litt. Etter å ha forhørt seg litt rundt sa hun at jeg måtte teste meg og var den negativ måtte jeg på jobb
Jeg fikk beskjed (nå etter negativ test) at jeg fortsatt ikke kan komme på jobb før jeg er symptomfri + en dag ekstra :)
 
Jeg fikk beskjed (nå etter negativ test) at jeg fortsatt ikke kan komme på jobb før jeg er symptomfri + en dag ekstra :)
Fornuftig leder. Mannen min fikk først beskjed om ikke å komme på jobb i morgen og han kjører lastebil med ingen kontakt med andre annet enn over tlf (kjører tippsemi). Men siden han ikke har symptomer fikk han til nøds komme
 
Gubben fikk akkurat SMS fra Heimevernet om at han muligens blir kalt ut for å sende hjem folk fra hytter.
 
Med nyfødt i hus er hverdagen såpass ulik "normalen" vi har vært vant med uansett, at det ikke merkes så voldsomt. Største forskjellen er at storesøster er hjemme fra bhg, og at vi ikke har barselbesøk eller drar på besøk.
 
Jeg veksler mellom å føle at dette går bra til å få helt katastrofetanker. Og det kan jo gå 2 uker fra smitte til sykdom, så det finnes jo ingen kjapp måte å finne ut om man er smittet siden man ikke kan teste alle. Så man kan isolere seg i 2 uker og så plutselig bli dødssyk! Det er som en såpeopera blandet med en skrekkfilm :eek:
Vi må jo uansett forhindre at vi smitter andre, men jeg vil helst vite med en gang. Jeg er den typen som ber om å få vite hvordan det ender før jeg leser en bok eller ser en film som jeg synes er litt vel skummel :oops:
Men det går helt fint å være hjemme. Hjemmeskole går bra så langt, og formen min er stigende (hurra :D )
Yngste er en utfordring, men ingen av ungene går på veggen av situasjonen :)
 
Tok kontakt med hvt og forhørte meg litt. Etter å ha forhørt seg litt rundt sa hun at jeg måtte teste meg og var den negativ måtte jeg på jobb

Kjempebra at du blir testet, så det blir mer avklart. Så er det lettere å ta riktig avgjørelse. Håper du har det bra.
 
Mye mailer og oppfølging elektronisk fra lærerene, jeg er imponert.

Ungenes hjemmeskole-dag gikk tålelig greit, helst litt bedre rytme i morgen
 
Kjempebra at du blir testet, så det blir mer avklart. Så er det lettere å ta riktig avgjørelse. Håper du har det bra.
Har det fint etter forholdene, kunne bare ønske leder også viste litt mer forståelse for retningslinjer nå i disse koronatider
 
Siste dag på jobb på ubestemt tid. Det er så trist og vondt, samtidig som jeg vet at det er nødvendig. Håper inderlig at dette ikke blir så langvarig som jeg tror, slik at jeg har en jobb å komme tilbake til :(
 
Gutten min som er lei seg, for han ikkje kan feira 8 års dag med klassen. Han er sinna på Erna Solberg.
 
Gutten min som er lei seg, for han ikkje kan feira 8 års dag med klassen. Han er sinna på Erna Solberg.

Anbefaler deg å sette på den pressemelding for barn med statsministeren som gikk i går :) Der forklarer Erna og co dette for barn! Forstår at det er kjipt for en 8 åring at han ikke får feiret bursdag og vanskelig å skjønne alt som skjer nå.. men er ikke Ernas feil :rolleyes:
 
Back
Topp