Hvordan påvirker coronaviruset deres hverdag?

Jeg har fått forkjølelsesymptomer og blir derfor hjemme i karantene en god stund fremover :bag:

Litt panikk har det vært, spesielt på om vi får lønn, hvor mange vi skal være på jobb osv, men det har heldigvis løst seg :)

Vi får ikke hatt besøksbarnet vårt før det har roet seg. Det var innmari vondt først, men nå som jeg har blitt syk er jeg glad barnet ikke er her :Heartred
 
Tja nå når bhg og skoler er stengt påvirkes vi kø i større grad siden barna må være hjemme og logistikken må gå. Siden jeg er spl må mannen ta hovedstøyten av hjemmedagene med ungene. Heldigvis fri i morgen da. Men med hoste, noe tungpusten og uggen følelse i kroppen så spørs det om det blir så mye jobb på meg selv om sjefen på fredag sa at det absolutt ikke var noen grunn for meg å være hjemme for litt hoste
Skjønner sjefer vil ha folk på jobb, men myndighetene sier jo virkelig at er man syk skal man være hjemme nå :eek:
Og særlig du i ditt yrke. Skulle du ha korona kan du jo smitte mange.
 
Tja nå når bhg og skoler er stengt påvirkes vi kø i større grad siden barna må være hjemme og logistikken må gå. Siden jeg er spl må mannen ta hovedstøyten av hjemmedagene med ungene. Heldigvis fri i morgen da. Men med hoste, noe tungpusten og uggen følelse i kroppen så spørs det om det blir så mye jobb på meg selv om sjefen på fredag sa at det absolutt ikke var noen grunn for meg å være hjemme for litt hoste
Du skal IKKE gå på jobb med de symptomene! :eek: men du bør få testet deg:)
 
Veldig spent nå. Skal være alene med 3 barn og han på 6 mnd er ikke fornøyd. Virker som han får tenner oppi dette.
 
Veldig letta for at den var negativ, spesielt med tanke på frøkna på 12 mnd. Hadde jeg hatt positiv test er det garantert at mammadalten hadde hatt det også.
 
Lurer litt på hvordan jeg skal få gjennomført hjemmeskole for 2. klassingen... lille som akkurat fylte ett år er ei skikkelig krevende frøken. Hun sover fortsatt to dupper på dagtid, men hun holder så baluba på natta at jeg gjerne prøver å hente meg inn når hun sover. Og rett som det er Er de duppene på under ei time...
 
Lurer litt på hvordan jeg skal få gjennomført hjemmeskole for 2. klassingen... lille som akkurat fylte ett år er ei skikkelig krevende frøken. Hun sover fortsatt to dupper på dagtid, men hun holder så baluba på natta at jeg gjerne prøver å hente meg inn når hun sover. Og rett som det er Er de duppene på under ei time...

jeg tenker at det blir som det blir. Man må jo bare gjøre det beste ut av det.
 
Vi på jobb begynte året med at vi fikk beskjed om at vi ikke hadde budsjett for vikarer/ekstravakter og overtid, så vikarene ble sagt opp. Dette skulle tre i kraft i mars, men når mars kom så kom også coronaviruset. Så nå er alle vikarene på jobb igjen og vi jobber 100% og litt til så lenge vi er friske. Rar stemning på jobb, besøksforbud.

Hjemme merker jeg ikke så mye av det, bhg er jo stengt, så jeg og mannen bytter på og gå på jobb, jobber jeg dag, så jobber han på kvelden.
 
Nå har det gått 48t siden de tok prøven, må vel snart få svar? :arghh:
Jeg holder på å gå på veggene, samboer begynner å bli lei av å være alene med ungene og ikke få hjelp til noe:arghh:
 
Nå har det gått 48t siden de tok prøven, må vel snart få svar? :arghh:
Jeg holder på å gå på veggene, samboer begynner å bli lei av å være alene med ungene og ikke få hjelp til noe:arghh:

håper du får svar snart! All ære til deg som har vært isolert slik, det er helteinnsats og ingen selvfølge at folk gjennomfører i disse egodager :)
 
håper du får svar snart! All ære til deg som har vært isolert slik, det er helteinnsats og ingen selvfølge at folk gjennomfører i disse egodager :)
For meg så er det en selvfølge, jeg vil ikke risikere mine kjære mer enn jeg allerede har gjort før testen :shy:
Vi må alle trå til og gjøre det vi kan gjøre, prøve å begrense smitteomfanget så godt vi kan :)
 
Nå har det gått 48t siden de tok prøven, må vel snart få svar? :arghh:
Jeg holder på å gå på veggene, samboer begynner å bli lei av å være alene med ungene og ikke få hjelp til noe:arghh:

Lokalt har de sagt at en positiv test får de telefon om tvert, mens en negativ prøve sendes på Mail å tar lenger tid. Så det kan jo være et godt tegn at du ikke hører noe - selv om det jo hadde vært greit å visst det!
 
Du skal IKKE gå på jobb med de symptomene! :eek: men du bør få testet deg:)
Ja venter på å få kommet til på tlf som legevakten har opprettet til coronaviruset. Men kommunen jeg jobber i er utrolig dårlige på å følge opp de med symptomer. Du har symptomer, jobber med eldre i helsevesenet men hei du skal på jobb... For kan bare bruke munnbind fikk jeg beskjed om idag. Men mannen min, som kjører tippsemi i anleggsbransjen fikk beskjed idag at han må være hjemme. Og han har ingen kontant med andre mennesker annet enn på tlf og over walkie anlegget i bilene
 
Skjønner sjefer vil ha folk på jobb, men myndighetene sier jo virkelig at er man syk skal man være hjemme nå :eek:
Og særlig du i ditt yrke. Skulle du ha korona kan du jo smitte mange.
Fikk beskjed idag av leder at det var bare å bruke munnbind å komme på jobb. Lege på legevakt ble oppgitt over holdningene og beordret meg til å være hjemme. Leder derimot bestridet dette (i en skikkelig sur og bisk tone - fikk til og med tlf fra virksomhetsleder om at hun hørte at jeg ikke ville gå på jobb)..
 
Gubben hadde første dag i ny jobb i dag, fikk beskjed om at han skal være hjemme denne uka etter en halv dag :eek:
 
Fikk beskjed idag av leder at det var bare å bruke munnbind å komme på jobb. Lege på legevakt ble oppgitt over holdningene og beordret meg til å være hjemme. Leder derimot bestridet dette (i en skikkelig sur og bisk tone - fikk til og med tlf fra virksomhetsleder om at hun hørte at jeg ikke ville gå på jobb)..

Det kommer til å bli mye jobb på Fagforbundet, NSF og andre organisasjoner som jobber for de presset yrkene for god tilrettelagt folkehelse. Organisasjoner kommer også til å gjøre en viktig jobb for å inntektssikre permitterte fremover.

Håper folk ser at det er lurt å være organisert, jo tidligere jo bedre. Ganske sikker på at de som organiseres i disse dager blir å komme bedre ut av krisen når den er over.
 
Back
Topp