Hvordan ligger din baby?

En tråd i 'Juli 2021' startet av Solbæra, 2 Mai 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Venterbabynr3 Flørter med forumet

Jeg er i uke 30, og fortsatt seteleie her... Skal tilbake på vekstkontroll om 2,5 uke så da får vi se om hun har snudd seg :happy:

2. Nillo Flørter med forumet Juligull2021

Min veksler mellom seteleie og tverrleie. Mye romstering. På sist vektkontroll bad legen meg forberede meg på setefødsel, på sist svangerskapskontroll bad jordmor meg slappe av; det er god tid til å snu seg før fødsel. Vi får se. Førstemann låg med hode ned fra uke 28.

3. Emmeli Gift med forumet Augustbarna 2021 Juligull2021

Hodet nedover og ryggen inn mot venstre side, rumpa rett over navlehøyde og beina bøyd over mot høyre side. Kjenner mest bevegelser nede på høyre side, så må jo være hendene jeg kjenner da.

4. Sommerbaby21 Elsker forumet JuniJubel2021 Juligull2021

I dag ligger hun med Hodet ned og ryggen på Høyre side :)
    For 3 uker siden satt hun på rompa
    For 4 uker siden lå hun med hodet ned og ryggen på Venstre side :p

5. Sykepleierinnen Gift med forumet Tilgangsansvarlig Augustbarna 2021 Aprillykke 2017 Juligull2021

Han ligger med hodet ned :)

6. Hoppetussa86 Flørter med forumet Juligull2021

Hatt hodet godt ned i bekkenet siden OUL. I Telemark har vi tilbud om ekstra UL og i dag lå han fortsatt med hodet ned, godt ned i bekkenet. Og føttene er som regel i høyre side:happy:

7. Jusom Elsker forumet Septemberbarna 2019 Juligull2021

Med rumpa ned..

8. *Marihøna* Flørter med forumet Juligull2021

Ligger fortsatt med hodet ned etter sjekk i uke 32. Det jeg syns er rart er at jeg for det meste kjenner liv og dunk langt nede og lite oppe ved siden eller ved ribbein der bena visnok skulle være. Har morkaka bak så kanskje hun ligger å sparker på den..?

9. Sommerbaby21 Elsker forumet JuniJubel2021 Juligull2021

Hodet godt ned med ryggen på Venstre side på kontroll i går og kjennes ut som om hun ligger sånn ennå :)

10. Mary84 Flørter med forumet Juligull2021

I dag på vekstkontroll lå hun med rompa ned og bøyde bein, så setefotleie. Er 31+6, så håper hun snur seg om ikke altfor lenge! Førstemann lå med hodet godt ned fra første vekstkontroll i uke 26 og alltid etter det, så litt uventet.

11. Reana Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Var på ny kontroll i dag (34+1) og lille ligger med hodet ned, ryggen ut mot høyre side og rumpa presser opp mot ribbebeinet mitt. Ligget med hodet ned en stund, håper han holder seg nede.

12. Jusom Elsker forumet Septemberbarna 2019 Juligull2021

Leste i dag at foranliggende morkake kan gjøre at baby ligger i tverrleie/seteleie. Stemmer på meg værtfall. :hungover:

• Hjertelig Hjertelig x 1
  13. Mary84 Flørter med forumet Juligull2021

Samme her! Håper sånn at hun snur seg med hodet ned, men så langt kjenner jeg at hun bare går frem og tilbake mellom tverrleie og seteleie :depressed:

• Enig Enig x 1
  14. Lillevesen246 Gift med forumet Novembergull 2017 Juligull2021

Samme her, kan jo ikke bøye meg ned lengere :facepalm:

15. Lillevesen246 Gift med forumet Novembergull 2017 Juligull2021

Har morkaka forann jeg å, og babyen i tverr/skrå/seteleie :nailbiting:

• Liker Liker x 1
  16. Jusom Elsker forumet Septemberbarna 2019 Juligull2021

Ja er det ikke rart. :inpain: de to jeg har frafør har jo liggi med hodet ned tidlig. Så måtte fordype meg litt i sete/tverleie. Men syntes ikke det høres så skummelt ut. :cool::p

17. Chachacha Glad i forumet Oktoberfruene 2018 Juligull2021

Det samme her også. Storesøster festet seg tidlig, hadde morkaken bak. Spent på om hun her snur seg! Leste i går at de ikke prøver å snu når morkaka ligger foran.

• Enig Enig x 1
  18. Mary84 Flørter med forumet Juligull2021

Her også! Savner faktisk det å bli sparket i ribbeina i stedet. I går måtte jeg dytte bort hodet for kjentes som om ribbeina på høyre side skulle skyves ut av magen min!

19. Lillevesen246 Gift med forumet Novembergull 2017 Juligull2021

Jeg er redd for å skvise hodet med ribbeina mine jeg :eek: må ofte dytte det unna ja :facepalm:

• Enig Enig x 1
  20. Mini 2.0 Forelsket i forumet Juligull2021

Jeg er så misunnelig på dere som kan kjenne hvordan babyen ligger! :woot: Men i dag fikk jeg i allefall vite av jordmor at hodet ligger godt nede (32+2).

Del denne siden