Hvordan ligger din baby?

Jeg har også vært på kontroll og nå ligger baby med hodet ned. Det var de jeg trodde, for har kjent hikking langt nede de siste par ukene (34+1) Sparker fremdeles sidelengs og rompa dytter opp i ribbeina
 
Var hos jordmor i dag, og hun gjorde en liten sjekk med ultralyd. Lillebror ligger med hodet ned, ryggen på min høyre side, rumpa litt til høyre for navlen min, og beina ut på venstre side.
 
Var på sykehuset i dag. Der fikk jeg bekreftet at han har satt seg med runpa ned. Er 34 + 2. Blir ny leiekontroll om 14 dager. Men tviler at han snur seg. Han har altid liggi i tverleie/sete. Hode var lite også. Menndet var vist normalt når de lå sånn. Ellers var han -2 på vekst.. Så ganske normal. :)
 
Hun ligger med hodet ned, og ryggen på høyre side, slik har hun vært i noen uker nå, og akkurat slik lå storesøster som ble født i 2019 laughing6
 
Han ligger med hodet ned og med ryggen på høyre side:Heartblue Slik som både storebror og storesøster også gjorde.
 
Uke 35+6: Hodeleie, festet. Ifølge fastlegen sitter babyen bom fast nå, og det merker jeg godt :nailbiting::gen113
 
Kontroll i dag (33+0) og da lå hun i tverrleie med hodet mot høyre. Legen forsøkte å snu henne og det gikk ganske fint, så etterpå lå hodet nedover. Legen sa dog at det var veldig ustabilt fordi hodet ikke vil feste seg. Kjenner allerede nå noen timer etterpå at hun nok har snudd seg tilbake :meh:
 
Kontroll i dag (33+0) og da lå hun i tverrleie med hodet mot høyre. Legen forsøkte å snu henne og det gikk ganske fint, så etterpå lå hodet nedover. Legen sa dog at det var veldig ustabilt fordi hodet ikke vil feste seg. Kjenner allerede nå noen timer etterpå at hun nok har snudd seg tilbake :meh:
Så kjedelig! Håper hun snur seg tilbake! ❤️ Min har satt seg med rumpa godt ned denne uka. Er 34+4.. Er usikker på om de vil prøve å vende på neste kontroll siden jeg har placentaen på fremre vegg.
 
Hodeleie, og festet idag på kontroll hos jordmor:happy:Rumpa trykka oppi mitt høyre ribbein
 
Så kjedelig! Håper hun snur seg tilbake! ❤️ Min har satt seg med rumpa godt ned denne uka. Er 34+4.. Er usikker på om de vil prøve å vende på neste kontroll siden jeg har placentaen på fremre vegg.
De sier jo at de kan snu helt frem til fødselen er i gang, så vi får ha troa ❤️ Jeg har også morkaken foran, men kun på venstre siden og midt på, ikke til høyre der hodet lå, så legen gjorde derfor et forsøk. Ganske varsomt syns jeg, så håper det kan prøves igjen om hun legger seg i tverrleie eller seteleie igjen.
 
Kontroll uke 35+0 , jordmor mente hodet fortsatt lå nedover men bevegelig. Rygg og rumpe på min venstre side og føtterne ut mot høyre side
 
Er 32 uker straks. Jordmor mener hen ligger i tverrleie, men ikke kontrollert med ul enda. Skal til vektkontroll på onsdag, så får sjekket da! Har ikke morkaken foran, da, men bake fra og litt over/på siden. Syns det har vært annerledes bevegelser siste døgnet: færre og svakere. I den grad at jeg har vært litt bekymret, særlig i kombinasjon med lette menstruasjonssmerter den siste tiden. Håper at det egentlig bare betyr at baby har flyttet seg.
 
Med hodet ned siden ca uke 28/29, og sist jeg så han i forrige uke, med ryggen mot høyre. Er 31+4 nå. Men hvilken side han ligger vendt mot forandrer seg nok ofte. Han er tross alt en aktiv liten krabat.
 
Hodet ned, slik det har vært på alle kontroller siden uke 24, ryggen til venstre og rumpa svakt til høyre, så hun ligger ganske sammenkrøllet. Nesten så jeg savner spark i ribbeina, slik jeg hadde med storebror, men det angrer jeg vel fort hvis hun begynner å strekke på seg :D
 
På vekstkontroll i går fikk jeg vite at baby har snudd seg med hodet ned :) letta!
 
På vekstkontroll i går fikk jeg vite at baby har snudd seg med hodet ned :) letta!
Så utrolig deilig! Min ligger fortsatt i tverrleie etter at hun ble snudd til hodeleie i uke 33, men snudde seg tilbake med en gang. Håper hun snart snur seg av seg selv for da er det jo mer sannsynlig at hun blir liggende den veien :)
 
Så utrolig deilig! Min ligger fortsatt i tverrleie etter at hun ble snudd til hodeleie i uke 33, men snudde seg tilbake med en gang. Håper hun snart snur seg av seg selv for da er det jo mer sannsynlig at hun blir liggende den veien :)
Så frustrerende! Var vendingen vond? Ja, jordmor mente at baby her meest sannsynlig ikke ville snu seg igjen men vi får se. Skal ha ny vekstkontroll om 4 uker så skal nok klare å senke skuldrene om den ligger likt da! Forrige gang festet ikke hodet seg (første graviditet) så forventer ikke det nå heller
 
Ultralyd i går (36+1) viste at han fortsatt ligger med hodet ned. :) Skal til jordmor over helgen så da sjekker vel hun om han har festet seg. Husker ikke når første festet seg, men var festa en stund før termin.
 
Back
Topp