Hvordan ligger babyene an i vekt?

3480 gram er gjennomsnitt fødselsvekt i Norge har jeg hørt

Et Par hundre gram mer på gutter enn jenter har jeg hørt?

Jeg fikk høre av jordmor at jeg kunne ta fødselsvekten til mitt første barn(jente) og legge på 100gr for barnet nå er gutt og 100gr fordi det er barn nr 2.. og i følge estimeringene stemmer dette nøyaktig også..

Jenta mi er estimert til å bli rundt 3800-4000g, noe jeg syns er rart da jeg og min samboer begge er små i vekst. vi var begge under 3200 til fødsel.

Regner med at frøkna er 4000+ men blir ikke stressa av det :) er hodeomkrets som betyr noe, ikke om baby er 3,5 eller 4

Jeg har ikke fått noen tall, annet enn at baby er litt under gjennomsnittet, og baby følger kurven sin. Hodet er litt lite, men det er ingen overraskelse, hvis baby følger storesøster i størrelse. Hun var rett under 3,3, og hadde lite hode.

Jeg har ikke fått noen tall, annet enn at baby er litt under gjennomsnittet, og baby følger kurven sin. Hodet er litt lite, men det er ingen overraskelse, hvis baby følger storesøster i størrelse. Hun var rett under 3,3, og hadde lite hode.
Alle babyer i min familie er svææære i huet... :hilarious:kjenner jeg er mye mer nervøs for det enn at både jeg og bror var godt over 4 kg :P

Alle babyer i min familie er svææære i huet... :hilarious:kjenner jeg er mye mer nervøs for det enn at både jeg og bror var godt over 4 kg :p

Hva regnes som store og små i hodet da? o_O
Forrige mi var 37 tror jeg..

Det er ganske stort. Jeg har to 34, to 35 og en 37 hjemme.

Takk for svar, hadde en fin og rask styrtfødsel tross stort hodet da, så det er betryggende :D

Back
Topp