Hvordan ligger babyene an i vekt?

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Min er målt til 3100gr idag og jeg er bare 36+2. Det tilsvarer 13% i pluss. Så det blir nok en kraftkar som kommer ut i og med at det er ingenting som tyder på fødsel før tiden og jeg gikk mange dager over termin sist..

Hvordan ligger deres an i vekt?

Aaaaner ikke, men var på vanlig kontroll forrige uke og jordmor sa at hun ble ikke overrasket om baby er 4kg. Vet ikke om hun mente 4kg da, eller 4kg ved termin..

Min lå på +13% den ene gangen veksten ble sjekket, tipper selc at han kommer til å være i underkant av 4000g når han kommer.

Min ble målt til ca 3,2 kg sist vekstkontroll mener jeg. 37+6. Har fulgt gjennomsnittskurven hele veien. :)

-1 %.. vet ikke hva det er i kg. Er i uke 34+3.

Storebror ble målt til rett under snitt, men var 4260 når han kom ute, så tar disse målingene som litt diffuse estimater [emoji28]

-1 %.. vet ikke hva det er i kg. Er i uke 34+3.

Storebror ble målt til rett under snitt, men var 4260 når han kom ute, så tar disse målingene som litt diffuse estimater [emoji28]

Ser appen min sier babyen skal være 2,38 kg i starten av uka og 2,56 i slutten. Så ligger vel mellom der et sted da :-)

+5% over gjennomsnittet denne gang også, men fikk ikke vite mere enn det, og ikke hadde hun skrevet det på arket heller :(

36+0 var vekta 3000gr.

Er i dag 36+3 og begge jentene er målt til 2700 gram ca. Så de ligger rett under gjennomsnitt <3 (36+4 i morgen fredag)

38 uker og estimert til 3200gr [emoji5]

Siste ul var 37+1 og da mente hun at baby var 2800g, men sånt stoler jeg ikke litt på engang, de tar jo så ofte feil?

Aner ikke.. men i forrige svangerskap gikk jeg bare opp 7 kg og fikk en baby på 2,9 (som gikk ned til 2,7...) i uke 40 . Hun var estimert til 3,5 kg på vekstestimeringsultralyd i uke 37, så de hadde tydeligvis ikke peiling :p :D Altså, veldig lite nøyaktig vitenskap

Nå har jeg gått opp ca 2 kg bare så regner ikke med å få noen stor baby. Men SF-målene følger kurven perfekt. Så jeg er ikke så bekymra. Jordmor sa at jeg er nok ikke ment å få store babyer.

Last edited:
3,2 kg uke 36+3. Stoler ikke så veldig på vekstestimering på ultralyd, da de estimerte forrigemann til å bli 0,7 kg mer enn han var:)

På ul 37+ 3 estimerte hun til 3,3 kg. Og det er 10 dager siden... litt over gjennomsnittet:)

Når jeg var 37+3 ble hun estimert til å være 3200. De har skrevet +7,3 på arker ser jeg.. Men har hørt litt så som så om disse estimatene? :pompus:

Back
Topp