Hvordan ligger babyen i magen deres?

I følge jordmor i dag lå hun i hodeleie så får
Håpe hun har rett:) men hun driver å flytter på seg hele tiden så mye ian fortsatt skje

Seteleie både på ultralyd forrige uke, og på time hos jordmor i dag Krysser fingrene for at hun snur seg snart.

Han ligger i hodeleie, og der har han gjort lenge tror jeg

Ja de kan det. Sønnen min lå med hodet ned ved alle ultralyder og kontroller fra uke 18. I uke 31 en gang ble det plutselig kjempe mye romstering også fikk jeg skikkelig kraftige kynnere på natta som var regelmessige, så jeg dro en tur på føden og da viste det seg at han hadde snudd seg med rompa ned. Og sånn ble han.

Typisk det da at han først lå riktig vei, og så snudde seg tilbake.
Men alt gikk bra?

De kan det, men varierer fra barn til barn.
Jo trangere de får det jo mindre sannsynlig at de snur seg, spesielt om man er førstegangs.
Men ikke alle som skjønner det er for trangt til å snu seg.

Sikkert bedre plass hos meg siden det er barn nr 3 :D

Sikkert bedre plass hos meg siden det er barn nr 3 :D
De har bedre plass da ja, men uansett alltid noen som
Nekter innse at det egentlig er for trangt for sånne romsteringer

De har bedre plass da ja, men uansett alltid noen som
Nekter innse at det egentlig er for trangt for sånne romsteringer

Hehe, ja noen ganger så føles det ut som at hun ommøblerer inne i magen.:wideyed:
Heldigvis vært lite av de aktivitetene i det siste, så kanskje hun skjønt hvilken vei som er riktig vei nå...:D

På sist kontroll så trodde han at hun lå med hodet ned, men han var usikker! I hvertfall ikke på tvers lengre [emoji5]

Min er tilbake i tverrleie/seteleie igjen. :( Lå med hodet ned i 2 uker, og da kjente jeg ganske tydelig press nedover. Nå har det vært mye romstering de siste dagene, og jeg kjenner tydelige og kraftige spark helt nede, og ut mot siden på nedre del av magen. Går straks inn i svangerskapsuke 35, og kjenner jeg stresser rimelig fælt med dette.. :(

Min er tilbake i tverrleie/seteleie igjen. :( Lå med hodet ned i 2 uker, og da kjente jeg ganske tydelig press nedover. Nå har det vært mye romstering de siste dagene, og jeg kjenner tydelige og kraftige spark helt nede, og ut mot siden på nedre del av magen. Går straks inn i svangerskapsuke 35, og kjenner jeg stresser rimelig fælt med dette.. :(

Krysser fingrene for at den lille snur seg i tide.

Jeg er redd minien inni her også kan ligge på kryss og tvers, men får ikke vite før neste uke når jeg har kontroll hos jm. [emoji27] Da er jeg 37 uker.

Har du gjort deg opp noen tanker i forhold til et eventuelt vendingsforsøk/setefødsel hvis babyen ikke snur seg selv?

Min ligger i tverrleie. Har snudd seg litt frem og tilbake, men mest i tverr. Ikke noen vits i å stresse med ting man ikke får gjort noe med. Finnes en del yogaøvelser som brukes for å få baby til å snu, men det blir som det blir med han her. Fortsatt tid til å snu seg (35 + 3). Hørt at de kan finne på å snu seg rett før fødsel også - håper på det, og i mellomtiden ser jeg for meg at han ligger og chiller i hengekøyen sin. Tror jeg ville valgt tverr selv - kan jo tøye alle retninger kun mot myk hud - ingen ribbein i veien for han, hehehe. Men jeg vil helst ikke ha KS, så krysser fingrene.

Krysser fingrene for at den lille snur seg i tide.

Jeg er redd minien inni her også kan ligge på kryss og tvers, men får ikke vite før neste uke når jeg har kontroll hos jm. [emoji27] Da er jeg 37 uker.

Har du gjort deg opp noen tanker i forhold til et eventuelt vendingsforsøk/setefødsel hvis babyen ikke snur seg selv?

I like måte! Vi får prøve å ikke stresse for mye angående leie. Jeg har fortsatt troen på at han klarer å snu seg ned til uke 36-37 :)

Hvis ikke har jeg tenkt at keisersnitt er siste utvei. Jeg vil nok prøve både vending og setefødsel først. Kjenner et sterkt behov for å føde vaginalt, får helt noia av tanken på å utføre et eventuelt keisersnitt.

I like måte! Vi får prøve å ikke stresse for mye angående leie. Jeg har fortsatt troen på at han klarer å snu seg ned til uke 36-37 :)

Hvis ikke har jeg tenkt at keisersnitt er siste utvei. Jeg vil nok prøve både vending og setefødsel først. Kjenner et sterkt behov for å føde vaginalt, får helt noia av tanken på å utføre et eventuelt keisersnitt.

Jeg prøver å ikke bekymre meg helt enda, da de ikke har sjekket leie på en eneste kontroll til nå. Så det er liksom bare magefølelsen min som gjør at jeg har trodd han ligger på tvers. Men jeg vet jo ingenting, så skal ikke stole for mye på den. [emoji23] Kan godt være han har lagt riktig vei i evigheter for alt jeg vet.

Men jeg har likevel rukket å komme fram til at jeg ikke vil prøve på noen vending. Googlet altfor mye, men liker å være forberedt just in case. Så hvis han faktisk ligger feil vei har jeg bestemt meg for at setefødsel får være setefødsel, mens tverrleie vil bety keisersnitt. (Selv om jeg egentlig er livredd for KS)[emoji85]

Back
Topp