Her skal jeg ta all min permisjon først, så 10 uker betalt ferie (jeg tar ingen ferie i år, så jeg overfører alt til neste år, det har man krav på i hht nye ferieloven ), før pappaen tar sine uker (som vi håper blir 10, men føder jeg etter 1. juli blir det jo 15). Da har vi regnet ut at vi kommer sånn omtrent nøyaktig til 1. august. Og da har jo han litt ferie til gode, som han kan ta for å bruke god tid på barnehagetilvenning.
Så da blir det 100 % med 49 uker på meg (39 perm +10 uker ferie) og 10 på han, til sammen 59 uker.
Eller 44 uker på meg (34+10 uker ferie) og 15 på han, til sammen 59 uker.
Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene. Var en grunn til at vi begynte å prøve i oktober (og heldige som vi var fikk vi klaff på første forsøk!). Sist måtte vi ta 59 uker med 80 % dekning og etter det måtte jeg ta 7 mnd ulønna perm fordi vi ikke fikk barnehageplass. Det var uaktuelt en gang til... Har ikke råd til det rett og slett.
Har dere lagt lignende planer for å nå barnehageopptaket?
Så da blir det 100 % med 49 uker på meg (39 perm +10 uker ferie) og 10 på han, til sammen 59 uker.
Eller 44 uker på meg (34+10 uker ferie) og 15 på han, til sammen 59 uker.
Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene. Var en grunn til at vi begynte å prøve i oktober (og heldige som vi var fikk vi klaff på første forsøk!). Sist måtte vi ta 59 uker med 80 % dekning og etter det måtte jeg ta 7 mnd ulønna perm fordi vi ikke fikk barnehageplass. Det var uaktuelt en gang til... Har ikke råd til det rett og slett.
Har dere lagt lignende planer for å nå barnehageopptaket?
Last edited: