Hvordan gikk det på TUL?

Hadde veldig tidlig UL i dag her i Frankrike grunnet blødninger og smerter i høyre side. Det ble sett en fostersekk og hun antok at jeg var 5+2 eller 5+3 (er maks 5+4). De slet med å finne livmora da den er bakovervendt. Fikk beskjed om å ta ny UL neste uke, men får se hva det blir når jeg drar hjem fra ferien.

Får man tilbud om tul eller må man bestille og betale selv?
Varierer hvor langt sykehusene rundtom i landet har kommet. UNN f.eks. begynte med organrettet UL for alle gravide mellom uke 11-13 1.mai i år. Så du får sjekke hvor langt de har kommet det du hører til.

Var på TUL hos IVF-klinikken i går for å bekrefte graviditeten, var så nervøs på forhånd at jeg lurte på om jeg kom til å svime av. Men plutselig så vi en liten fisk på skjermen - jeg holdt pusten til de fant hjerteslag. Ble målt til 8+1, helt riktig størrelse, god hjerterytme, alt så topp ut! Ble så lettet og glad! :love7

Får man tilbud om tul eller må man bestille og betale selv?
Varierer hvor langt sykehusene rundtom i landet har kommet. UNN f.eks. begynte med organrettet UL for alle gravide mellom uke 11-13 1.mai i år. Så du får sjekke hvor langt de har kommet det du hører til.
St. Olavs skal også være i gang med TUL for alle.
Forumet har forumrom for sykehusene, anbefaler å sjekke der.

Legger til link til Fødesteder i Norge

Det gikk fint i går på UL. Vi så en bamsemums med blinkende hjerte (167/min) og ble målt til 8+3, så mine beregninger stemmer likevel:)
Så herlig med avklarende svar! De var vel litt usikre sist fordi de ikke fikk så gode bilder? :) Hvordan er formen?

Det gikk fint i går på UL. Vi så en bamsemums med blinkende hjerte (167/min) og ble målt til 8+3, så mine beregninger stemmer likevel:)
Så flotte nyheter! :D Da var det sikkert kun pga. den bakovervendte livmora og hvor fosteret lå som gjorde det vanskelig å se skikkelig i starten :joyful:

Back
Topp