Hvordan går det med vekta?

Har flata helt ut siste mnd, sikkert fordi hønemor blir så innmari bekymra når han som skal bli storebror er sjuk :p SF-målet øker heldigvis da, så har jo noen lagre å ta fra tydeligvis :) 35+3 og opp 11 kg :)
 
37+1 opp 14 kg....men ser ut til å ha stagnert nå, så da satser jeg på at det var det. Tungt nok å snu seg i senga nå synes jeg;)
 
34+3 Opp 10.ish kg :) Under 11kg men husker ikke hva som sto bak kommaet da jeg ble gravid. Holder seg bra dette syns jeg.

Legen sa max 13 kg opp å jeg tenker max 16. Ikke som med de andre to, opp 25kg. Det jobbes mot å legge på meg så mye.
 
Veide 64,5kg i dag.. 14,5 kg opp i vekt til nu:O Uke 34+4.
Veide 59,5 i uke 26+4,
Så 5kg opp på de siste 8 ukene.
0,625kg i snitt opp i uka siden une 26.
Som betyr at om det fortsetter i samme fart så vil veie rundt 66kg om 3 uker.
Og da har jeg jo gått opp max vekta som er anbefalt. Men jordmor sa hun ikke var bekymret for vekta mi, virker ikke som det er et problem om jeg går over de 16kg.
Uansett så starter de fødselen innen de neste 3-4ukene.
Jeg veier snart like mye som mann min :’)
 
34+3 Opp 10.ish kg :) Under 11kg men husker ikke hva som sto bak kommaet da jeg ble gravid. Holder seg bra dette syns jeg.

Legen sa max 13 kg opp å jeg tenker max 16. Ikke som med de andre to, opp 25kg. Det jobbes mot å legge på meg så mye.

Hvorfor får du bare gå opp 13 ifl legen? Her virker de mer enn fornøyd enda jeg snart har nådd 16kg opp.
Ja jeg tenker også 16kg opp er en kjempe suksess, om du har gått opp 25kg tidligere svangerskap!
 
Hvorfor får du bare gå opp 13 ifl legen? Her virker de mer enn fornøyd enda jeg snart har nådd 16kg opp.
Ja jeg tenker også 16kg opp er en kjempe suksess, om du har gått opp 25kg tidligere svangerskap!


Nei det er det faktisk ingen som skjønner. Jeg er en person som setter trening og kosthold veldig høyt i livet, stor intresse innen det områder. Normalvektig også.

Mulig legen tenkte slik i forhold til minste sønnen som var nesten 4.4 kg til termin og min redsel for å gå opp så mye å få enda større baby denne gangen :)
 
Nei det er det faktisk ingen som skjønner. Jeg er en person som setter trening og kosthold veldig høyt i livet, stor intresse innen det områder. Normalvektig også.

Mulig legen tenkte slik i forhold til minste sønnen som var nesten 4.4 kg til termin og min redsel for å gå opp så mye å få enda større baby denne gangen :)

Men tenker et mål som er mindre enn det anbefalte er jo å legge ekstra press på deg, som kan føre til mer stress rundt det hele.
 
Men tenker et mål som er mindre enn det anbefalte er jo å legge ekstra press på deg, som kan føre til mer stress rundt det hele.


Er det ikke 13kg som er anbefalt med tanke på hva alt veier, inkl ekstra kg ifob med graviditeten?
 
Er det ikke 13kg som er anbefalt med tanke på hva alt veier, inkl ekstra kg ifob med graviditeten?

Altså max 16 kg er anbefalt. Det er vell 12-16kg sommer anbefalt vekt oppgang, for normal vektige. Har du en «høy» bmi som normal vektig så tror jeg det er fåretrukket at man legger på seg 12 framfor 16. Og om du har lav så er 16 helt greit.

Baby, økt blodvolum, fostervann, Morkake og alt sånn som følger med svangerskap skal veie rundt 12 kg så om man veier 16kg mer rett før man føder så har mam jo egentlig ikke lakt på seg spesielt mye unødvendig.

Je har jo snart gått opp 15kg, men om man ikke ser magen min så hadde man aldri gjetta at jeg var gravid, eller de som kjenner meg hadde ho sett at puppan har blitt mye større x) men bakfra feks så ser jeg nesten ut som jeg gjorde før jeg ble gravid. Midjen er så klart ikke like tydlig mer da, men den svinger fortsatt innover i det minste :’) ansikte mitt har ikke blitt rundt, det ble veldig rundt forrige svangerskap, på slutten pga svangerskapsforgiftning da.
 
Nei det er det faktisk ingen som skjønner. Jeg er en person som setter trening og kosthold veldig høyt i livet, stor intresse innen det områder. Normalvektig også.

Mulig legen tenkte slik i forhold til minste sønnen som var nesten 4.4 kg til termin og min redsel for å gå opp så mye å få enda større baby denne gangen :)

Hvis du var normalvektig før svangerskapet er det da ingenting i veien for å passere 13 kg? 11-16 kg er retningslinjene, men noen får jo også mere vann i kroppen mot slutten:) ganske stor forskjell på det du er på nå og 25 kg, så det går da kjempefint!:)

https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/
 
Hvis du var normalvektig før svangerskapet er det da ingenting i veien for å passere 13 kg? 11-16 kg er retningslinjene, men noen får jo også mere vann i kroppen mot slutten:) ganske stor forskjell på det du er på nå og 25 kg, så det går da kjempefint!:)

https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/

Har passert de kg jeg var på slutten med begge de to andre nå. 84kg og begynte på 74kg denne gangen. Var 10kg lettere å litt mer da jeg ble gravid de to andre gangene. Eneste forskjell er trent kropp denne gangen og utrent med de to andre svangerskapene. Trener my styrke så vil normalt være litt tyngre nå.

Men jeg slanker meg ikke. Passer på å følge med vekta. Prøver å få til trening hver dag. Elsker jo det så det går greit enda.

Samtidig så har jeg vært sm fra en aktiv jobb siden oktober så å gå til helt inaktiv klarer jeg ikke. Er jo vant til en tur på gymmen å på fjellet på samme dag, når kroppen fungerte :D

Tror nok det hjelper at det trenes. Både på psyken, energien og kiloene. Var så å si sengeliggende fra uke 18 til 30 med minstemann pga kraftige blødninger så er glad jeg får rørt meg litt denne gangen :)

Men legens råd ang 13 kg henger jeg meg ikke mye opp i :)
 
Har passert de kg jeg var på slutten med begge de to andre nå. 84kg og begynte på 74kg denne gangen. Var 10kg lettere å litt mer da jeg ble gravid de to andre gangene. Eneste forskjell er trent kropp denne gangen og utrent med de to andre svangerskapene. Trener my styrke så vil normalt være litt tyngre nå.

Men jeg slanker meg ikke. Passer på å følge med vekta. Prøver å få til trening hver dag. Elsker jo det så det går greit enda.

Samtidig så har jeg vært sm fra en aktiv jobb siden oktober så å gå til helt inaktiv klarer jeg ikke. Er jo vant til en tur på gymmen å på fjellet på samme dag, når kroppen fungerte :D

Tror nok det hjelper at det trenes. Både på psyken, energien og kiloene. Var så å si sengeliggende fra uke 18 til 30 med minstemann pga kraftige blødninger så er glad jeg får rørt meg litt denne gangen :)

Men legens råd ang 13 kg henger jeg meg ikke mye opp i :)

Så bra!:) har også inntrykk av at du trener mye. Det beste er jo en sunn og fin graviditet når det er mulig. Men skjønner jo også at du tenker litt mere over det hvis de andre barna dine har vært store når de kom:) Legen min er helt omvendt nemlig, fordi jeg kanskje har vært litt vel opptatt av å ikke gå opp for mye i vekt (var veldig overvektig som barn og tenåring, så har vel alltid en frykt for å gå tilbake dit:/), så har han vært veldig på å fortelle at så lenge baby har det bra og det ikke er mange kilo over anbefalt, så er er viktigst hehe. Men nå ser det ut til at jeg kommer til å holde meg akkurat innafor uansett hehe

Jeg synes det har gått veldig fint med trening for min del inntil for en måned siden. Sovet veldig lite om natta siden da, så da har det vært dårlig med overskudd til trening, det resterende har jeg måttet spare for å klare 100% jobb:) Har vært ok aktiv likevel da.

Gått ut i perm nå og får nå sovet litt på dagen også, så mn får jeg da gått turer og trent litt styrke igjen. Det føles godt:)
 
Back
Topp