Hvordan går det med vekta?

Har nå gått opp ca 14 kg.. Hvor skal dette ende! Ved start denne gangen veide jeg også 15 kg mer enn før jeg ble gravid med første, så blir en stor jobb å gjøre etter ammeperioden tar sluttom et par år :p Har heldigvis viljestyrken i orden :D
 
Har nå gått opp ca 14 kg.. Hvor skal dette ende! Ved start denne gangen veide jeg også 15 kg mer enn før jeg ble gravid med første, så blir en stor jobb å gjøre etter ammeperioden tar sluttom et par år :p Har heldigvis viljestyrken i orden :D
Starta også høyere nå enn sist (ca 5 kg). Trøster meg med at det gikk nokså radig å ta av seg ytterligere 5 kg ekstra som jeg hadde dratt på meg i permisjonstida, rakk bare ikke helt ned igjen til normalvekt før jeg ble gravid igjen :p Jordmor begynte å snakke om fordelene med å ikke gå opp mer enn 16 kg i svangerskapet, så ble litt stressa, siden jeg har gått opp ca 5 kg mellom hver kontroll de siste gangene. Må få litt mer kontroll på mellommåltidene mine tror jeg. Mistenker at det er der problemet ligger.
 
Starta også høyere nå enn sist (ca 5 kg). Trøster meg med at det gikk nokså radig å ta av seg ytterligere 5 kg ekstra som jeg hadde dratt på meg i permisjonstida, rakk bare ikke helt ned igjen til normalvekt før jeg ble gravid igjen :p Jordmor begynte å snakke om fordelene med å ikke gå opp mer enn 16 kg i svangerskapet, så ble litt stressa, siden jeg har gått opp ca 5 kg mellom hver kontroll de siste gangene. Må få litt mer kontroll på mellommåltidene mine tror jeg. Mistenker at det er der problemet ligger.
Jeg har gått opp ca 20 kg hvert SV. Skap, men mistenker det blir mer nå.. Har gått opp det samme uavhengig sunt eller usunt sv.skap! Blir tungt da, føler meg nesten høygravid allerede..
 
Jeg har gått opp ca 20 kg hvert SV. Skap, men mistenker det blir mer nå.. Har gått opp det samme uavhengig sunt eller usunt sv.skap! Blir tungt da, føler meg nesten høygravid allerede..
Uff ja, det skjønner jeg! Litt kjedelig når sunt kosthold ikke har effekt da :/
 
Hvordan det går med vekta, vel den går oppover :p En god del mer enn hva jeg hadde sett for meg.
 
Ligger på ca 5-6kg opp
 
Har gått opp omtrent 9 kg. Så dei tre neste månadene kan verte spennande :sorry::angelic:
 
Har gått opp omtrent 9 kg. Så dei tre neste månadene kan verte spennande :sorry::angelic:
Jeg er også smånervøs for hvordan den siste tiden blir:wideyed: Tror ikke kroppen har godt av å gå opp så mye mer! Begynner å bli tungt syns jeg! Også tenker jeg på tiden etter fødsel å:eek::wtf:
 
Jeg er også smånervøs for hvordan den siste tiden blir:wideyed: Tror ikke kroppen har godt av å gå opp så mye mer! Begynner å bli tungt syns jeg! Også tenker jeg på tiden etter fødsel å:eek::wtf:
He he, nei, du seie noko der. Da er ikkje berre berre å reise seg lengre. Ein må faktisk ta litt i :sorry: Tida etter fødselen var jo ein anna sak. Eg trur eg venter litt til med den beskymringa :facepalm:
 
He he, nei, du seie noko der. Da er ikkje berre berre å reise seg lengre. Ein må faktisk ta litt i :sorry: Tida etter fødselen var jo ein anna sak. Eg trur eg venter litt til med den beskymringa :facepalm:
Hehe! Ja, jeg tror at hvis jeg går opp 10kg til, noe som er innenfor normalen, så blir det veldig tungt å gjøre noe:wideyed::nailbiting: tehehe, joda- jeg må bare ha det i bakhode så jeg ikke går på en smell:hilarious:
 
Jeg har egentlig ikke gått opp noe særlig:rolleyes: 3 kg fra min vanlige vekt. Det er bare magen som har vokst og i følge jordmor og målene så er jenta akkurat så stor som hun skal være heldigvis mtp. termindato. Så det er jo en betryggelse. Har vært litt bekymret over dette med at jeg ikke har lagt på meg noe særlig, spiser mye og går definitivt ikke inn for å ikke legge på meg. Men jeg er snart i uke 29 nå så det er jo fortsatt en stund igjen av svangerskapet, så da bikker det sannsynligvis inn noen kiloer til :):joyful:
 
Kom over en kg til denne uka, så ligger nå på +7kg med 11 uker igjen. Så jeg kan kanskje klare å holde meg under/rundt 15 kg slik som sist :) (Håper å ikke gå over 10 kg da vekta vil vise et veldig ukomfortabelt tall, men de kan alltids forsvinne etter fødsel igjen :angelic:)
 
30+6 opp 10 kg. Håper det ikke blir alt for mye ekstra de neste 9 ukene, men viktigst at jenta i magen vokser seg (akkurat passe;)) stor og fin:)
 
30+2 og har gått opp 11 kg. Kjenner jeg begynner å stresse litt, for vil ikke gå opp mer enn maks 15-16 kg og det er jo 10 uker igjen.. Skjønner ikke hvordan vekten kan øke så mye når matinntaket og kostholdet er så og si likt som før jeg ble gravid. Går forbrenningen ned når man er gravid? For babyen, morkaken, etc. veier jo ikke 11 kg til sammen :hilarious:
 
Tror jeg har gått opp 10kg nå sånn ca, uke 28. Men har begynt å samle en del vann i kroppen merker jeg..
 
Back
Topp