Hvordan går det med vekta?

Samme vekt som forrige uke *lykkelig*
Men så var det den forstoppelse da.. tror det er på tide med litt mer fiber :p

Noooo! Gikk på vekta idag morges :((( åårh, hvorfor gidder jeg veie meg?! Blir så deppa. Nå er jeg altså +4.5kg og ikke kommet halvveis engang! Er livredd for å ende opp på 20+ denne gang også. Fant frem forrige svangerskapskjema og ligger 3kg bak, men likevel. Spiser små porsjoner og sunn mat.

Vet man ikke skal tenke over det noe særlig.. At vekta går opp. Men med et svangerskap hvor jeg var tilbake på normalvekt 2 uker etter fødsel, og et hvor jeg sulta meg i 2måneder etterpå, så vet jeg jo hvilket jeg foretrakk. Vekt er et litt sårt tema for meg, er derfor jeg er litt hysterisk..

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️

Totalt opp 1,5 kg, uke 17 :)

17+1 i dag og har gått opp rett over 4 kg tipper jeg :) fra kontroll i uke 10 til kontroll i uke 14 la jeg på meg 100 gr :p håper jeg ikke arver mamma der som la på seg 23 kilo med meg

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Har gått litt ned tror jeg. Har ikke veid meg på en stund, men den siste uka har jeg spist i gjennomsnitt 500-700kalorier om dagen vil jeg tippe. Ikke med vilje, men har absolutt ikke matlyst, og har slitt veldig med kvalme og halsbrann. I tillegg har jeg gått på antibiotika i en uke som har bidratt til både kvalmen og halsbrannen..

veide 57kg da jeg ble gravid, har på det meste vært oppe i 57,5, men nå tipper jeg jeg kanskje har gått litt ned igjen.

Slankende å være gravid :) :(

Off her er det opp en 6-7 kilo hvis jeg skal stole på vekta i dag. Så fra i morgen av skal jeg passe mer på! Og kjøpe meg en vekt i stedefor å låne alle sin sånn at det blir så forskjellig:/ satser på vekta var feil, evt at det er forstoppelsen som gjør det:/ 18 uker

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her fortsetter det nedover og jeg får ikke i meg nok næring. :( Så nå er ALT lov til å spise. Gått ned litt over 6 kg nå og må ha hyppigere kontroller hvis ikke matlysta kommer. :(

Kjenner igjen denne med for lite næring. Har fått næring intravenøst to netter pr uke lenge nå og har nå endelig begynt å gå opp. Drikker i tillegg masse næringsdrikker (modulen og survimed) og calogen (fettholdig sak). Håper det snur og at du får masse matlyst og fin vektoppgang!!!!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kjenner igjen denne med for lite næring. Har fått næring intravenøst to netter pr uke lenge nå og har nå endelig begynt å gå opp. Drikker i tillegg masse næringsdrikker (modulen og survimed) og calogen (fettholdig sak). Håper det snur og at du får masse matlyst og fin vektoppgang!!!!

Huff det hørtes fælt ut. Her får jeg nå ned to kanskje 3 små måltider om dagen nå så jeg skal ikke klage. :) Så fyller jeg på med nutridrink de dagene jeg sliter med matlysta :)

Huff det hørtes fælt ut. Her får jeg nå ned to kanskje 3 små måltider om dagen nå så jeg skal ikke klage. :) Så fyller jeg på med nutridrink de dagene jeg sliter med matlysta :)

Prøver å presse ned 6 minimåltider pr dag. Vært mye kvalm også så det er kjekt med ekstranæring i bakhånd. Tar bort presset litt fra spisingen. Føler jeg er heldig nå siden vekta endelig går opp.

Startvekt ca 52, veide meg i dag 54,5 :) 17+3

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Last edited:
Hmm ikke hoppa på vekta de siste 2 ukene.. gidder ikke.. :-P den skal uansett oppover ;-)
får ta en tur på vekta på lørdag før ferie ;-) hehe så blir den mer riktig enn om eg veier meg når kjem heim :-P ikke at eg eter så mye mer egentlig, men vet aldri :-P hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

16 uker og opp 3,5 kg. Forferdelig, men helt normalt. Trøster meg med det...

2,5 kg og 17 uker :) fornøyd med det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ved 19 uker veide jeg 64,4 som er ned 5,8 fra startvekt.
Men siste 3 uker har forstoppelse vært et problem og alle veiinger har vært på "full mage". Reell vekt er nok mellom 63,5 og 64.

20uker og +5kg. Håper jeg kun legger på meg like mange neste halvpart :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Back
Topp