Hvordan går det med vekta?

Jeg har gått opp to kilo til nå, er 14+0 i dag. Stresser ikke med vekta i sv.skapet. Pleier ikke å gå opp så mye, gikk opp 8 kg med første, 10 kg med andre og ca 14 kg med tredjemann.
Har vært overvektig hele voksenlivet mitt, så det er greit å ikke gå opp så mye. Det blir så tungt til knær og rygg. Etter en drastisk endring i livsstil for to år siden, med vektnedgang på 17 kg, så er det uansett lettere for kroppen å være gravid nå enn de forrige gangene:)

Er 13+1 foreløpig ikke gått opp noe. Men har alt for mye fra før. Så det er bare bra. Har ikke fått mage heller enda. Bruker å måle, siden jeg er usikker på om jeg blir å se det med det første. Men i gen forskjell på cm heller.

Spent på vekta i morgo men sist uke hadde den øka med 0,8 kg så totalt 1-1,5 kg opp på 12,5uke. Så spent om den har har øka mer :-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

14+0 og vekta er litt opp fra sist uke. De første gang jeg legger på meg i svangerskapet.

Rettelse: jeg hadde på klær når jeg veide meg og har jeg ikke hatt de andre gangene. Vekta sier 64,5 som er ca det samme som sist uke, (men jeg har full mage) så trolig har jeg gått ned litt til.. :(

Last edited:
Har gått opp 1,5 til 2 kg. Jeg er svært lite opptatt av vekt og veier meg i grunnen bare når jeg er gravid for å se at jeg går opp. Gravidmage er der nå(10+1!) Spesielt ettermiddag /kveld.

1. Mann skal bli storebror

Opp 3.5 kilo her.. men så lever jeg på junk da :p

♡ mamman til Emilie og lille julegaven ♡

Totalt siden positiv test ved 4 uker så har eg gått opp 3,4kg
Men de kg kom ikke før ved uke 10.. 13 uker i morgo. men nå e bekkendrit tilbake så orker ikke bevege meg like mye.. men det må eg!
Men puppa e større og magen e blitt større kul.. så e vel der kg har lagt seg :-P

Fortsatt på 57,5 her. veide vel rett under 57 da jeg oppdaga at jeg ble gravid, og siden det har det ikke blitt mye trening eller sunn mat, så nesten et mirakel at ikke vekta har gått opp mer :)

Ja overskriften sier vel sitt, hvordan er det med vekta etter disse ukene?
Jeg har gått opp 5(@&^}|<>!!) kg allerede!! Hvor skal dette ende? :o

Jeg har gått opp 1-2 kg. Lite i forhold til forrige svangerskap. Dengang gikk jeg nesten 28 kg, ca 4 kg pr mnd i andre og tredje trimester.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Gått opp ca 0.5 kg er 14 uker.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Er egentlig litt spent på vekta denne gangen, fra en rent forsker-nysgjerrig (altså ikke følelsesmessig) synsvinkel. Har vært gravid to ganger før, de siste fire årene. Med første gikk jeg opp 25 kg, og 20 med nr 2 - men veide litt mer før start den gangen. Denne gangen har jeg ikke begynt å legge på meg overhodet, selv om magen kaaaanskje kan skimtes, og puppene har dobla størrelse. Har bare gått ned 2-3 kg. Spent på om vekta snart begynner å skyte fart, eller om det blir helt annerledes denne gangen. Syns dette er litt fascinerende jeg...:-)

sist hadde jeg gådd ned vel 4-5kg, det er 4 uker siden. tror ikke mye av det er på enda, kanskje 1kg ca. sist gikk jeg ned 7 og la på meg 10, 7 a de var vekke dagen etter fødsel. forberedt på mer vek denne gang siden jeg ikke har hyperemesis. men har fokus på å bevege meg og spsie sunt,så håper det begrenser seg selv

Må hoppe på vekta snart, har ikke hjemme da :p har ikke peeeeiling på hvor mye keg har gått opp, veiet meg hos sambos mormor her for et par uker siden, tipper jeg da hadde gått opp et par kilo ... Hmm husker ikke hvor mye jeg veide før jeg ble gravid :s

Jente 2010 & 2012 <3

Her fortsetter det nedover og jeg får ikke i meg nok næring. :( Så nå er ALT lov til å spise. Gått ned litt over 6 kg nå og må ha hyppigere kontroller hvis ikke matlysta kommer. :(

Her fortsetter det nedover og jeg får ikke i meg nok næring. :( Så nå er ALT lov til å spise. Gått ned litt over 6 kg nå og må ha hyppigere kontroller hvis ikke matlysta kommer. :(
Huff så leit, sender deg litt av min matlyst;)

Er på 15 uker i morgen, og er fortsatt på null, men jeg må virkelig jobbe for å komme meg ut på trimming jeg egentlig ikke gidder og til å stå mot brus og godteri....

Kontroll hos legen i dag og 2 nye kilo er vekke på to uker. 6 kg totalt så langt. Håper kvalmen gir seg snart og matlysten kommer tilbake!

Er på 15 uker i morgen, og er fortsatt på null, men jeg må virkelig jobbe for å komme meg ut på trimming jeg egentlig ikke gidder og til å stå mot brus og godteri....
Signerer, formen har vært jævlig og har spist for å få i meg noe. Stortsett bare dritt egentlig. 12 uker her og ligger på 0 av en eller annen mirakuløs grunn :p

Back
Topp