Hvordan fordeler dere permisjonen?

100% dekning. Jeg tar hele fellesperioden, pga far er lærer. Han skal ha 15 uker permisjon, så jobbe 3 uker før han går i ferie i 8 uker.
 
Har ikke peiling egentlig, siden far ikke har rett på pappakvoten, men rett på fellesperioden. Men kun om eg er i aktivitet, noe eg ikkje kommer til å være første året, siden eg skal ta permisjon fra studie :hungover: er et stort spørsmålstegn
 
Kan legge til at de 2 andre gangene har eg tatt alt+ulønna og far har tatt sin kvote
 
Jeg tar alt :D (ingen tvungen fedrekvote i Danmark, enda)
eller altså, det er en sannhet med moderasjon. Planen er at jeg tar alt jeg har rett på, så jeg kan time det med når mannen er ferdig i sin et årige introduksjonsstilling som lege. Forhåpentligvis slutt februar 2022. Deretter vil han gå hjemme ulønnet, forhåpentligvis i et helt år, mens vi lever på min inntekt :)
 
Jeg tar alt. Han vil ikke ha mer permsjon;)
Og det passer meg helt fint:)
Jobber hjemmefra, så vi dropper fedrekvoten.
 
100% dekning. Jeg tar hele fellesperioden, pga far er lærer. Han skal ha 15 uker permisjon, så jobbe 3 uker før han går i ferie i 8 uker.
Går mannens arbeidsgiver med på det? Jeg lurer også på om jeg kan «utnytte» avspaserings og -ferie perioden bedre, mtp at jeg har så mye fri på sommeren.

Noen lærere her som har erfaring eller gode løsninger?
 
Så lenge man ikke legger permisjonen helt inntil avspaseringsukene, tror jeg ikke arbeidsgiver kan si noe på det? Han tar permisjon fra 1.mars-21.mai. Så jobber han fra 24.mai-18.juni
 
Går mannens arbeidsgiver med på det? Jeg lurer også på om jeg kan «utnytte» avspaserings og -ferie perioden bedre, mtp at jeg har så mye fri på sommeren.

Noen lærere her som har erfaring eller gode løsninger?
Slik jeg har forstått mister man avspaseringsukene (både i juni og august) hvis man legger permisjonen helt inntil. Derfor skal han jobbe fra 24.mai-18.juni. Dersom vi har noe permisjon igjen på høsten (ikke helt bestemt når jeg skal ta min ferie) skal vi begge ha gradert permisjon fom 1.september
 
Slik jeg har forstått mister man avspaseringsukene (både i juni og august) hvis man legger permisjonen helt inntil. Derfor skal han jobbe fra 24.mai-18.juni. Dersom vi har noe permisjon igjen på høsten (ikke helt bestemt når jeg skal ta min ferie) skal vi begge ha gradert permisjon fom 1.september
Har du permisjon sammenhengende en stund da? For den skal vel tas sammenhengende, slik at enten du eller mannen din må ha permisjon de månedene mannen din har fri.
 
Slik jeg har forstått mister man avspaseringsukene (både i juni og august) hvis man legger permisjonen helt inntil. Derfor skal han jobbe fra 24.mai-18.juni. Dersom vi har noe permisjon igjen på høsten (ikke helt bestemt når jeg skal ta min ferie) skal vi begge ha gradert permisjon fom 1.september
hvorfor skal man miste avspaserings ukene?
 
Eg tar alt eg kan ta og så tar han fedrekvoten. Begge ligger ferien slik at den blir en forlengelse av permisjonen.. brukt den planleggeren på nav for å få et overblikk o_O en kabal dette
 
Har du permisjon sammenhengende en stund da? For den skal vel tas sammenhengende, slik at enten du eller mannen din må ha permisjon de månedene mannen din har fri.
Jeg har permisjon fra fødsel (august 2020) og frem til 26.februar. Så overtar far. Så overtar jeg igjen f.o.m 24.mai og helt ut august.
 
hvorfor skal man miste avspaserings ukene?
Jeg vet ikke, men har forstått det slik at lærere mister de ukene som er opparbeidet avspasering hvis permisjonen legges i tilknytning til de. Av de 8 ukene sommerferie er 3 uker avspasering.

Vi vil derfor unngå å legge fars permisjon i tilknytning til skoleferien.
 
hvorfor skal man miste avspaserings ukene?
Slik jeg forstår det er eneste «gyldige» grunn til opphold i eller forskyving av foreldrepermisjonen arbeid eller ferie. Jeg tror ikke lærere kan «bytte ut» permisjon med avspasering og fortsatt forvente å få betalt.

Ikke så lett det her, så ta det jeg skriver med en klype salt.
 
Slik jeg forstår det er eneste «gyldige» grunn til opphold i eller forskyving av foreldrepermisjonen arbeid eller ferie. Jeg tror ikke lærere kan «bytte ut» permisjon med avspasering og fortsatt forvente å få betalt.

Ikke så lett det her, så ta det jeg skriver med en klype salt.
Hvordan blir din permisjon da? Du er lærer? Jeg fødte i oktober sist, fikk da gjøre avtale med jobb om at jeg "kom tilbake "20 juni. Må prøve å få noe lignende nå, men har termin i september så må kanskje jobbe litt først. Du kan iallfall spørre om å få avtale med jobben, da utsetter du fars permisjon pga jobb de første ukene også evt ferie etter det, hvis det gir mening.
 
Hvordan blir din permisjon da? Du er lærer? Jeg fødte i oktober sist, fikk da gjøre avtale med jobb om at jeg "kom tilbake "20 juni. Må prøve å få noe lignende nå, men har termin i september så må kanskje jobbe litt først. Du kan iallfall spørre om å få avtale med jobben, da utsetter du fars permisjon pga jobb de første ukene også evt ferie etter det, hvis det gir mening.
Ja, det er vel mye opp til arbeidsgiver også. Er ikke så langt i svangerskapet at jeg har diskutert det med dem enda. Fant ut på kalkulator at om vi strekker det så langt som mulig med 100% dekning får vi strukket det til 17. Desember 2021. (Tar en av oss én dag permisjon 18. Desember får vi dratt det helt til over nyttår, håper å ha fått barnehageplass da). Da la jeg alt jeg kunne få av permisjon gjennom sommeren og utsatte 5 uker ferie til senere.

Men det er bare drodling på nav.no, får se hva vi ender opp med.
 
Back
Topp