Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenker å dele fellesperioden likt, men skal ha et møte med NAV for å dobbeltsjekke hva som er lurest for ossHvordan tenker dere å fordele permisjonen?
Går mannens arbeidsgiver med på det? Jeg lurer også på om jeg kan «utnytte» avspaserings og -ferie perioden bedre, mtp at jeg har så mye fri på sommeren.100% dekning. Jeg tar hele fellesperioden, pga far er lærer. Han skal ha 15 uker permisjon, så jobbe 3 uker før han går i ferie i 8 uker.
Slik jeg har forstått mister man avspaseringsukene (både i juni og august) hvis man legger permisjonen helt inntil. Derfor skal han jobbe fra 24.mai-18.juni. Dersom vi har noe permisjon igjen på høsten (ikke helt bestemt når jeg skal ta min ferie) skal vi begge ha gradert permisjon fom 1.septemberGår mannens arbeidsgiver med på det? Jeg lurer også på om jeg kan «utnytte» avspaserings og -ferie perioden bedre, mtp at jeg har så mye fri på sommeren.
Noen lærere her som har erfaring eller gode løsninger?
Har du permisjon sammenhengende en stund da? For den skal vel tas sammenhengende, slik at enten du eller mannen din må ha permisjon de månedene mannen din har fri.Slik jeg har forstått mister man avspaseringsukene (både i juni og august) hvis man legger permisjonen helt inntil. Derfor skal han jobbe fra 24.mai-18.juni. Dersom vi har noe permisjon igjen på høsten (ikke helt bestemt når jeg skal ta min ferie) skal vi begge ha gradert permisjon fom 1.september
hvorfor skal man miste avspaserings ukene?Slik jeg har forstått mister man avspaseringsukene (både i juni og august) hvis man legger permisjonen helt inntil. Derfor skal han jobbe fra 24.mai-18.juni. Dersom vi har noe permisjon igjen på høsten (ikke helt bestemt når jeg skal ta min ferie) skal vi begge ha gradert permisjon fom 1.september
Jeg har permisjon fra fødsel (august 2020) og frem til 26.februar. Så overtar far. Så overtar jeg igjen f.o.m 24.mai og helt ut august.Har du permisjon sammenhengende en stund da? For den skal vel tas sammenhengende, slik at enten du eller mannen din må ha permisjon de månedene mannen din har fri.
Åja, Trodde du også hadde termin i desember. Da blir regnestykket annerledes.Jeg har permisjon fra fødsel (august 2020) og frem til 26.februar. Så overtar far. Så overtar jeg igjen f.o.m 24.mai og helt ut august.
Jeg vet ikke, men har forstått det slik at lærere mister de ukene som er opparbeidet avspasering hvis permisjonen legges i tilknytning til de. Av de 8 ukene sommerferie er 3 uker avspasering.hvorfor skal man miste avspaserings ukene?
Slik jeg forstår det er eneste «gyldige» grunn til opphold i eller forskyving av foreldrepermisjonen arbeid eller ferie. Jeg tror ikke lærere kan «bytte ut» permisjon med avspasering og fortsatt forvente å få betalt.hvorfor skal man miste avspaserings ukene?
Hvordan blir din permisjon da? Du er lærer? Jeg fødte i oktober sist, fikk da gjøre avtale med jobb om at jeg "kom tilbake "20 juni. Må prøve å få noe lignende nå, men har termin i september så må kanskje jobbe litt først. Du kan iallfall spørre om å få avtale med jobben, da utsetter du fars permisjon pga jobb de første ukene også evt ferie etter det, hvis det gir mening.Slik jeg forstår det er eneste «gyldige» grunn til opphold i eller forskyving av foreldrepermisjonen arbeid eller ferie. Jeg tror ikke lærere kan «bytte ut» permisjon med avspasering og fortsatt forvente å få betalt.
Ikke så lett det her, så ta det jeg skriver med en klype salt.
Ja, det er vel mye opp til arbeidsgiver også. Er ikke så langt i svangerskapet at jeg har diskutert det med dem enda. Fant ut på kalkulator at om vi strekker det så langt som mulig med 100% dekning får vi strukket det til 17. Desember 2021. (Tar en av oss én dag permisjon 18. Desember får vi dratt det helt til over nyttår, håper å ha fått barnehageplass da). Da la jeg alt jeg kunne få av permisjon gjennom sommeren og utsatte 5 uker ferie til senere.Hvordan blir din permisjon da? Du er lærer? Jeg fødte i oktober sist, fikk da gjøre avtale med jobb om at jeg "kom tilbake "20 juni. Må prøve å få noe lignende nå, men har termin i september så må kanskje jobbe litt først. Du kan iallfall spørre om å få avtale med jobben, da utsetter du fars permisjon pga jobb de første ukene også evt ferie etter det, hvis det gir mening.