Hvor var du da...

Seks timer etter fødselen hadde vi såvidt sovna på familierommet på barsel. Datteren vår kom like før midnatt, etter igangsetting og en helt grei fødsel. Jeg ville nok blitt regnet som "frisk" fødende - jeg var likefullt utslitt, overveldet, sydd både her og der og blødde i flere dager. Vi dro hjem på dag tre; det var greit, men det er mulig jeg ville vurdert å bli lenger hvis det var et åpent tilbud om det.

Med første var jeg muligens på melkepumperommet for å kunne gi melk til 00:00-matingen på nyfødt intensiv. Med andre var nok storebror på besøk på barsel. Da var klokka 14:30. Med andremann kunne jeg nok fint dratt hjem en time etter fødsel. Med første var jeg på sykehuset i 5 dager og måtte tilbake på den 7.ende.

På barsel. Absolutt ikke klar for å dra hjem. Var så mye nytt, så mye å lære + sliten. Glad vi fikk være der endel dager :)

Med nr 1 var jeg i ambulansen på vei til riksen mens babyen min var sendt med luftambulanse i forveien.. etter fødsel nr 2 var jeg på barsel og tok imot storebror som fikk hilse på lillesøster for første gang.

Med nr 1 var jeg forsatt i føden med vei til barselavd. Med nr 2 var jeg på pasienthotellet allerede etter fødselen.

Det husker jeg ikke. Mulig vi ventet på at et dobbeltrom skulle bli ledig på barsel, og fortsatt var på fødselsrommet. Var hvertfall bra å få vært der noen dager så vi fikk muligheten til å snakke med jordmor som tok seg tid til å prate med oss på vei hjem fra jobb, og oppklart hvorfor fødselen måtte være som den var.

Hadde akkurat kommer ned fra observasjon, etter at jeg måtte full fart på operasjonsbordet for å få ut morkaka. Mistet mye blod.. :/

Ventet på å få treffe datteren min etter to døgn på føden som endte med haste snitt.. hun var på overvåkningen i tolv timer og jeg hadde forbud mor å forlate sengen i 24 timer.

På hotellet med begge. Hadde spist og fått besøk når eldste ble født. Ikke besøk med yngste enda men trur vi spiste lunsj.

Med første sov jeg. Fødsel varte 12t, hadde da vært våken i over 30t ++ sammenhengende.. Skal sies at jeg lå på føden til jeg våknet, hadde visst mistet en del blod, så var ikke før mye senere de trillet meg over til barsel..

Med nr2 var jeg vel akkurat trillet ned fra post-op, om jeg ikke lå til observasjon?

Jeg aner ikke. Tipper jeg enten var på oppvåkning etter operasjonen jeg måtte ha etter fødsel eller nylig hadde kommet opp på barsel.

6 timer etter fødsel var jeg på nyfødtintensiven sammen med de skjønne tvillingene mine! Jeg var avhengig av rullestol, da jeg ikke klarte å puste ordentlig ut i oppreist stilling etter tungt svangerskap, og mye reiing med magen for å få ut tv2. I tillegg er man jo både sliten, usikker og har en del å bearbeide etter en fødsel, så det at man kan få bli vartet opp litt er bare positivt. Bare det at man slipper å finne på middag, og ikke minst lage den og rydde opp igjen, slippe å tenke på husarbeid, og kunne ha all fokus på den/de små og få hentet seg litt inn, tenker jeg ganger både mor og barn, og faktisk også samfunnet. Nå kan jeg lite om fødselsdepresjon, men tenker at det å bli sendt hjem 6 timer etter fødsel, kan da neppe være med på å minske statistikken.

Da hadde jeg vært ca 1.5 time på føden etter å ha ligget på oppvpkninga mens spinalen gikk ut. Hadde ikke vært oppe av senga, hadde ikke spist og var fullstendig utslått

Jeg går ut i fra at jeg hvilte meg på barsel mens knerten var på intensiven. Husker ikke eksakt, men vi var på sykehuset i 3 lange uker

Tror vi fortsatt lå på føden og ventet på rom på barselhotellet :)

Litt usikker på om jeg var kommet tilbake på rommet på barsel eller om jeg enda lå på oppvåkningen etter å ha blitt sydd litt og reagert på medisinen....

Back
Topp