Hvor var du da...

Med eldste lå jeg nok på oppvåkningen og sov, med yngste lå vi nok å sov på barsel da var kl 6.30 nemlig...

Det var vel omtrent da vi ble flyttet fra føden til barselhotellet, klokka fem om morgenen etter et døgn uten søvn. Husker jeg skalv voldsomt, var helt utmatta og klarte knapt å stå på beina. To timer senere ble vi vekket for barnelege-sjekk[emoji42][emoji42]

Hmm, da var jeg på barselrommet, fullstendig utmattet og tappet for all energi, med permanentkateter oppi urinrøret pga skakkjørt blære etter epiduralen, og hadde knapt rukket å sove en times tid før jeg ble vekket av en skrubbsulten nyfødt.

1 gangen sov jeg, da kl var 1-ish da og hadde ikke sovet/spist på ca 2 døgn.
2 gangen var vi på sykehuset og ble flyttet til pasienthotellet etter ca 6-7 timer pga lammelser etter epiduralen.

Med eldste var jeg nok på oppvåkningen etter operasjonen.

Med yngste hadde jeg vel kommet meg opp på rommet etter noen timer på intensiven eller hvor man er etter KS.

Da sov jeg. Kanskje ikke så rart etter neste 70 timer med fødsel...
Det hadde vært livsfarlig å sende meg hjem da.

Da var vi på barselhotellet og sov alle mann :)

Med eldste var jeg på barsel og med yngste var vi på vei opp til pasienthotellet, jeg hadde graviditetsdiabetes så måtte vente på føderommet da de måtte ta blodsukkeret til lillegutt rett etter fødsel, 3 timer etter og 6 timer etter.

Hadde vi bodd nærmere sykehuset hadde vi reist hjem med yngste da

Fødte begge rett rundt lunsj. Begge dro rett til nyfødt uten oss. Med første hadde jeg atoniblødning etterpå. Sannsynligvis så satt jeg i en stol på nyfødt og prøvde å amme:p

Så misunnelig på de som går rett på barsel og kan sove med babyen ved siden av seg faktisk. Selv om jeg ble sendt et par ganger for å hvile så følte jeg at jeg burde være med babyen. Var utrolig sliten etter fødsel men det er vel heelt normalt:)

På fødestua. Fullt på barsel så vi kom oss ikke dit før syv(!) timer etter fødsel.

På barsel med prinsessa mi :Heartred:

Back
Topp