Hvor tidlig forteller dere om graviditeten til andre?

Er 12 uker i jula, så da blir det naturlig å si det da når man møter familien igjen. Syns ikke noe om å si det over telefon:)

Alle i familien og en del venner vet det! Ble lagt inn på sykehuset da jeg var 6 uker på vei med hypermesis. Umulig å holde det skjult da.. Annonserer på fb når jeg er 12 uker da ;)

Det virker som om noen tror det er en regel for når man kan si det...?:) Si det til hvem du vil, akkurat når du vil! Jeg tenker sånn at de personene det er naturlig for meg å fortelle det til om jeg opplever en SA, de kan jeg også fortelle at jeg er gravid. Jeg ser for meg at det er ganske kjipt å gå gjennom det å miste når ingen vet at du har vært gravid en gang, at du blir veldig alene om sorgen. Det er utenkelig for meg å ikke fortelle det til foreldre, søsken og gode venner om jeg mister, så hvorfor skal jeg ikke fortelle at jeg er gravid.. Men jeg liker å vite hvem som vet, slik at jeg har oversikt om det blir sånn at jeg mister. Så det er ikke offisielt på fb, i bygda og på jobb osv.

Vi sier det muligens neste helg til sambo sin mamma, men kun henne siden hun kommer nedover fra Trøndelag på besøk. Har ikke lyst å fortelle det til mamma i det hele tatt for hun er så jækla negativ og kommer til å ødelegge gleden for oss... Reaten av sambo sin familie får nok vite det i jula.

Fortalte til ei god venninne 2 dager etter positiv test. Så vet en annen god venninne og et vennepar det. Og sjefen. Skal på UL til torsdag. Er alt bra forteller vi i jula. Ungene får vite det lille julaften eller julaften.

Har 2 venninner og ei kollega som vet det, frøkna får vite det når hu kommer fra faren i romjula da jeg er over 12 uker da. Så kommer jeg til å snakke med sjefen etterhvert men det gruer jeg meg litt til for jeg er usikker på hvor lang tid det tar før alle vet det da...

Så ikke svaret ditt før nå....Uansett synd de ikke kan glede seg på deres vegne. Et lite barn er jo en velsignelse enten man er ung, gammel eller om man har flere fra før. Du får trøste deg med at de kommer nok til å bli helt tussete når de får sett den lille:)

Gullskatt juli12:)
Ja får håpe på det :-) eg må nok fortelle det til mor å far med nytt år. For han eldste gutt ungen slitter med å ikke fortelle det til noen siden han gleder seg sånn :-)

Back
Topp