Hvor tidlig forteller dere om graviditeten til andre?

Trillian87

Forelsket i forumet
Merker det blir vanskelig å holde det hemmelig nå før jul med julebord, jul og nyttår og hele pakken;) så lurer derfor på når dere andre forteller om graviditeten? :)

Jeg er 12 uker på julaften så vi forteller det i form av gave den dagen tror jeg :) Men er jo mange unnskyldninger da; at man kjører, går på AB, at man skal opp tidlig dagen etter, at man ikke er helt i form osv :) Synes egentlig det er litt synd at det er sånn drikkepress på julebord jeg.. Evt ta med egen alkoholfri vin? :)

På jobb venter jeg så lenge jeg kan frem mot 12 uker...Familien til samboer tenker jeg får vite det 1.juledag da alle er samlet. Men mamma og pappa må jeg si det til nå, klarer ikke å holde meg :) Tror jeg ringer de i kveld. Og da blir det vel til at søsknene mine får vite det etterhvert...Men offentliggjøring på facebook venter vi med. Det blir ikke før etter OUL:)

Gullskatt juli12:)

Jeg er 12 uker på julaften så vi forteller det i form av gave den dagen tror jeg :) Men er jo mange unnskyldninger da; at man kjører, går på AB, at man skal opp tidlig dagen etter, at man ikke er helt i form osv :) Synes egentlig det er litt synd at det er sånn drikkepress på julebord jeg.. Evt ta med egen alkoholfri vin? :)

Helt enig.. Men jeg kjører ikke så kan ikkw bruke den :-(

Jobben tror jeg får vite det tidlig mtp tunge løft og litt sånn..

Største problemet er ene julebordet hvor vi skal på restaurant hvor kjøtt blir servert til bordet av servitører, og da er det rått som regel.. Så vet ikke helt hvordan jeg skal løse den..

På jobb venter jeg så lenge jeg kan frem mot 12 uker...Familien til samboer tenker jeg får vite det 1.juledag da alle er samlet. Men mamma og pappa må jeg si det til nå, klarer ikke å holde meg :) Tror jeg ringer de i kveld. Og da blir det vel til at søsknene mine får vite det etterhvert...Men offentliggjøring på facebook venter vi med. Det blir ikke før etter OUL:)

Foreldre og familie venter vi med for da vet plutselig hele verden det!! Hehe:-P

Foreldre og familie venter vi med for da vet plutselig hele verden det!! Hehe:-P
Hehe, mine foreldre sier ikke noe...Og familien til samboer kjenner ikke så godt verken venner eller kollegaer av oss så jeg tror ikke det blir et problem her. Ble ikke det sist i alle fall:) Da sa vi det i uke 9:)

Må nok fortelle på jobb ganske tidlig, om jeg ikke blir lengre sykemeldt, pga tunge løft osv. Gruer meg siden sjefen ble grinete da jeg hadde SA i sommer, så hvem vet hvordan han reagerer på dette...
Er 11 uker på julaften, så kommer til å fortelle det til familie da og i romjula.

I forhold til kjøttet ditt, kan det kanskje bli vanskelig ja, om du alltid pleier å spise "rått" da. For det går vel an å si at du vil ha det gjennomstekt.
Legen min sa i sommer at det ikke var så farlig med litt rosa. Det blir jo tross alt varmet opp til 70 grader...

Du kan be om å få det gjennomstekt, men kjøtt skal ikke være rått selv om det er på restaurant :) om det er rosa i midten er ikke det rått i den forstand.

Du kan be om å få det gjennomstekt, men kjøtt skal ikke være rått selv om det er på restaurant :) om det er rosa i midten er ikke det rått i den forstand.

Er en restaurant du ikke bestiller kjøtt selv.. Men de kommer rundted ulike kjøtt på spyd som de kutter opp. Så du bestemmer ikke selv hvor godt stekt det skal være. Spiste der på torsdag før jeg visste jeg var gravid, og det var VELDIG rått kjøtt..

Si du har fått betennelse i magen og ikke tåler det rått :)

Si du ble litt rar i magen forrige gang du var der :P lykke til :)

Her forteller vi det til jul, tenker jeg. Er 12 uker 19.12 og skal på ultralyd 10.12 :)

Fortalte det til sjefen i dag, 5+5 :o
Lite forståelsesfull til at man kan være sykemldt pga svangerskapskvalme :p

Fortalte det til sjefen i dag, 5+5 :o
Lite forståelsesfull til at man kan være sykemldt pga svangerskapskvalme :p

Følte litt på den jeg også. Mannlig sjef. Snakket med han i dag igjen og sa at sist var jeg kvalm til uke ett par og tyve. Da hørtes det ut som at han skulle falle av stolen....

Jeg kommer mest sannsynlig til å fortelle det til en på jobb, så hvertfall en skjønner om det sku skje noe og hvorfor jeg er sen noen dager pga lege og div.
Er nok min fra å si det til henne.!

Tullesjef! Fikk selv sykemelding hos legen idag pga småblødninger..
Følte litt på den jeg også. Mannlig sjef. Snakket med han i dag igjen og sa at sist var jeg kvalm til uke ett par og tyve. Da hørtes det ut som at han skulle falle av stolen....

Tullete ja.
Da jeg mistet i sommer, reagertr han med å dra på ferie i to uker uten å si fra først :o

Skjønner at det kan være vanskelig for ham, siden jeg er eneste ansatt, men er jo ikke min feil at han ikke gidder å ansette fler...

Må du ta det med ro en stund nå da Trillian87? Fikl du noen henvisning til ul?

Tullete ja.
Da jeg mistet i sommer, reagertr han med å dra på ferie i to uker uten å si fra først :o

Skjønner at det kan være vanskelig for ham, siden jeg er eneste ansatt, men er jo ikke min feil at han ikke gidder å ansette fler...

Må du ta det med ro en stund nå da Trillian87? Fikl du noen henvisning til ul?

Hva er det du jobber med?

Jepp må bare slappe av den neste uken, så sykemeldt fra sykehjemmet.. Men ikke fra min andre jobb:)
Fikk ingen henvisning nei, men får se om jeg går privat når jeg kommer til 7-9 uker:)

Back
Topp