Ja, det er kjempefin mat! Glad hun likte det, moste det litt grovt sånn at hun har litt å tygge på gleder meg veldig til å kunne gi henne mer mat, hun virker veldig interessert endelig! men hun sliter veldig med magevondt, og forrige døgn sov hun bare 6 timer...
folk vet ofte ikke hva de prater om! Overproduksjon virker veldig tungvint, vondt og slitsomt. I tillegg går det ut over babyen
huff, så trist! Må vært tøft å gå igjennom en fødsel også miste tiden med lille etterpå. Fikk du blodoverføring da etterpå? Jeg var i grenseland, tok mange uker før jeg fikk tilbake farge i ansiktet og fikk energi igjen.
synes det er en så fin tanke, dette med at hun bestemmer selv over maten og puppen. Håper hun selv kan ta valget om hva hun ønsker, og at jeg har mulighet til å gjøre det som er best for henne
Jeg moste det helt glatt jeg. Kanskje der feilen ligger? Uansett har vi i fryseren og bare å ta opp en terning neste gang jeg lager vafler til oss. Hun har fått vafler en gang, lagde uten salt, sukker og melk. Til og med mannen likte dem. Grove vafler gir jo litt mer smak i melet man bruker, så da trenger man ikke sukker og melk.
Uff, kjedelig dere sliter med magevondt! Er så lykkelig over at vi aldri hadde det. Og jeg har sovebaby. Vet noen sikkert har lyst til å slå meg når jeg sier hun sover gjerne i 10-12 timer på natt, gjerne mer, og allikevel har hun lagt godt på seg fra starten.
Ja, det var ekstra kjedelig når folk ikke forstod hva dem snakka om når vi følte vi svømte i melk. Jeg måtte alltid ha med skift til oss begge, måtte skifte ammeinnlegg ofte, gjerne etter hver amming, og andre puppen lakk over oss begge mens vi amma. Og det verste var plagene hun fikk. Men hun har alltid vært utrolig tapper, og har ikke klaga mye.
Ja, fikk blodoverføring på operasjon ja. 2,5L er såpass at du får det. Våkna opp og fikk helt panikk for hvor jenta mi var med masse ledninger i begge armer. Så det var ikke en god opplevelse. Men jeg kom meg kjapt og alle verdier så fine ut når jeg fikk forlate sykehuset torsdagen, fødte natt til tirsdag. Men jeg var sykt sliten! Var så vidt jeg klarte å gå på beina i starten, men gjorde alt for å skjule hvor ille jeg hadde det. Å gå noen hundre meter var virkelig tungt! Og vi gikk et par km på fredag etter fødsel. Jeg trodde seriøst jeg skulle ramle fra hverandre, og var nok litt for tapper der ja. Skal nok hvile mer neste gang om jeg blir like sliten. Neste gang blir det amming i senga og Netflix, da får mannen ta med store skjermen på soverommet.
Jeg likte også godt tanken om å regulere matinntaket selv, slik de gjør når de ammes. I tillegg ser jeg nå ingen vits i å mate en baby som er så selvstendig som jenta mi er, og som spiser så fint selv. Hvert måltid er en læringsprosess, og hun blir stadig flinkere til å tygge og å spise. Og jeg ser den gleden hun har i å få det til! Og gleden med nye smaker! Hun er noen ganger helt i hundre, spesielt når det er en del krydder i maten, det elsker hun!