Lille var 9380g i dag, barnelegen da at nå måtte vi kutte ut nattamming og slutte å gi henne mat når hun var mett Hun var jo like stor som en ettåring sa hun!
For noe tull! En baby skal ha mat når den vil ha mat. Og kutte ut nattamming er bare tull! Babyer blir ikke feit på morsmelk! De strekker seg i rykk og napp, og når de begynner å røre på seg er det bare bra å ha litt ekstra. Her har hun selv kutta nattamming, eller vi har jo egentlig ikke hatt nattamming hver natt siden fødsel, og nå er det helt slutt på nattamming. Jeg ammer annenhver time på dag i tillegg til å gi fast føde et par ganger om dagen, noen ganger tre ganger (om jeg gir henne litt mellommåltid i form av frukt som kiwi og appelsin, banan er ingen slager her). Jeg skulle ønske min baby hadde litt mer vekt på seg, hun ble sist veid til ca 8,2 kg og 70,5 cm lang. Hun har ingen valker! Og på helsestasjonen syns de det var helt greit at jeg ammer så ofte, selv om de ikke var bekymra for at hun var for tynn, for hun ser helt fin ut ifølge dem. Men hun er så veldig aktiv, og jeg vil ikke at hun skal strekke seg mye i lengden uten at vekta følger greit med, og da syns de det hørtes fornuftig ut. Og så lenge ungen tar brystet og drikker, så vil den ha. Man kan uansett ikke tvangsfore en baby. Og man skal aldri slanke en baby. Så ikke hør på sånne håpløse folk som bare følger et skjema. Dette er en baby! Og du gjør ingen ting galt i å tilby som før!