Hvor store er babyene blitt?

Ja, det er kjempefin mat! Glad hun likte det, moste det litt grovt sånn at hun har litt å tygge på :happy: gleder meg veldig til å kunne gi henne mer mat, hun virker veldig interessert endelig! men hun sliter veldig med magevondt, og forrige døgn sov hun bare 6 timer...

folk vet ofte ikke hva de prater om! Overproduksjon virker veldig tungvint, vondt og slitsomt. I tillegg går det ut over babyen :(

huff, så trist! Må vært tøft å gå igjennom en fødsel også miste tiden med lille etterpå. Fikk du blodoverføring da etterpå? Jeg var i grenseland, tok mange uker før jeg fikk tilbake farge i ansiktet og fikk energi igjen.

synes det er en så fin tanke, dette med at hun bestemmer selv over maten og puppen. Håper hun selv kan ta valget om hva hun ønsker, og at jeg har mulighet til å gjøre det som er best for henne :happy:

Jeg moste det helt glatt jeg. Kanskje der feilen ligger? Uansett har vi i fryseren og bare å ta opp en terning neste gang jeg lager vafler til oss. Hun har fått vafler en gang, lagde uten salt, sukker og melk. Til og med mannen likte dem. Grove vafler gir jo litt mer smak i melet man bruker, så da trenger man ikke sukker og melk.
Uff, kjedelig dere sliter med magevondt! Er så lykkelig over at vi aldri hadde det. Og jeg har sovebaby. Vet noen sikkert har lyst til å slå meg når jeg sier hun sover gjerne i 10-12 timer på natt, gjerne mer, og allikevel har hun lagt godt på seg fra starten.
Ja, det var ekstra kjedelig når folk ikke forstod hva dem snakka om når vi følte vi svømte i melk. Jeg måtte alltid ha med skift til oss begge, måtte skifte ammeinnlegg ofte, gjerne etter hver amming, og andre puppen lakk over oss begge mens vi amma. Og det verste var plagene hun fikk. Men hun har alltid vært utrolig tapper, og har ikke klaga mye.
Ja, fikk blodoverføring på operasjon ja. 2,5L er såpass at du får det. Våkna opp og fikk helt panikk for hvor jenta mi var med masse ledninger i begge armer. Så det var ikke en god opplevelse. Men jeg kom meg kjapt og alle verdier så fine ut når jeg fikk forlate sykehuset torsdagen, fødte natt til tirsdag. Men jeg var sykt sliten! Var så vidt jeg klarte å gå på beina i starten, men gjorde alt for å skjule hvor ille jeg hadde det. Å gå noen hundre meter var virkelig tungt! Og vi gikk et par km på fredag etter fødsel. Jeg trodde seriøst jeg skulle ramle fra hverandre, og var nok litt for tapper der ja. Skal nok hvile mer neste gang om jeg blir like sliten. Neste gang blir det amming i senga og Netflix, da får mannen ta med store skjermen på soverommet.
Jeg likte også godt tanken om å regulere matinntaket selv, slik de gjør når de ammes. I tillegg ser jeg nå ingen vits i å mate en baby som er så selvstendig som jenta mi er, og som spiser så fint selv. Hvert måltid er en læringsprosess, og hun blir stadig flinkere til å tygge og å spise. Og jeg ser den gleden hun har i å få det til! Og gleden med nye smaker! Hun er noen ganger helt i hundre, spesielt når det er en del krydder i maten, det elsker hun!
 
Jeg moste det helt glatt jeg. Kanskje der feilen ligger? Uansett har vi i fryseren og bare å ta opp en terning neste gang jeg lager vafler til oss. Hun har fått vafler en gang, lagde uten salt, sukker og melk. Til og med mannen likte dem. Grove vafler gir jo litt mer smak i melet man bruker, så da trenger man ikke sukker og melk.
Uff, kjedelig dere sliter med magevondt! Er så lykkelig over at vi aldri hadde det. Og jeg har sovebaby. Vet noen sikkert har lyst til å slå meg når jeg sier hun sover gjerne i 10-12 timer på natt, gjerne mer, og allikevel har hun lagt godt på seg fra starten.
Ja, det var ekstra kjedelig når folk ikke forstod hva dem snakka om når vi følte vi svømte i melk. Jeg måtte alltid ha med skift til oss begge, måtte skifte ammeinnlegg ofte, gjerne etter hver amming, og andre puppen lakk over oss begge mens vi amma. Og det verste var plagene hun fikk. Men hun har alltid vært utrolig tapper, og har ikke klaga mye.
Ja, fikk blodoverføring på operasjon ja. 2,5L er såpass at du får det. Våkna opp og fikk helt panikk for hvor jenta mi var med masse ledninger i begge armer. Så det var ikke en god opplevelse. Men jeg kom meg kjapt og alle verdier så fine ut når jeg fikk forlate sykehuset torsdagen, fødte natt til tirsdag. Men jeg var sykt sliten! Var så vidt jeg klarte å gå på beina i starten, men gjorde alt for å skjule hvor ille jeg hadde det. Å gå noen hundre meter var virkelig tungt! Og vi gikk et par km på fredag etter fødsel. Jeg trodde seriøst jeg skulle ramle fra hverandre, og var nok litt for tapper der ja. Skal nok hvile mer neste gang om jeg blir like sliten. Neste gang blir det amming i senga og Netflix, da får mannen ta med store skjermen på soverommet.
Jeg likte også godt tanken om å regulere matinntaket selv, slik de gjør når de ammes. I tillegg ser jeg nå ingen vits i å mate en baby som er så selvstendig som jenta mi er, og som spiser så fint selv. Hvert måltid er en læringsprosess, og hun blir stadig flinkere til å tygge og å spise. Og jeg ser den gleden hun har i å få det til! Og gleden med nye smaker! Hun er noen ganger helt i hundre, spesielt når det er en del krydder i maten, det elsker hun!
Det kan jo hende, det fungerte i hvert fall veldig bra her :happy: Det hørtes veldig godt ut med vafler! Jeg er på et melkefritt kosthold nå for å se om det hjelper på lilles mage. Hun har veldig mye vondt, har akkurat sovnet nå. Har vært i legging i fire timer og er så lei st jeg holder på å spy! Ingenting funker, hun er tydelig plaget og finner ikke roen...

Jeg klarer heldigvis å unne andre sovebaby, men skulle veldig gjerne hatt det selv! Har ikke hatt egentid eller tid med samboer siden før hun ble født, er aldri alene.

Hørtes brutalt ut. Jeg var i veldig dårlig form etter keisersnittet, fikk mamma på besøk som ordnet huset og fikk i meg mat. Lille skulle mates med pupp og flaske hver tredje time døgnet rundt. Og helst mer pupp og jeg måtte pumpe.

så flink hun er! Gleder meg til lille kan kose seg med mat uten at jeg slipper å grue meg til kveld og natt, nå føles det veldig tungt å gi henne mat:sorry:
 
Jeg har fått motsatt beskjed fra helsesøster nesten hele tiden siden mini har lagt under gjennomsnittet: «Prøv å gi han mer mat» eller «Tilby mat oftere»
Kan ikke tvinge i han mer mat (del ammet hele veien), han følger sin kurve og er blid og fornøyd
Ja det er gnag om baby er for liten eller for stor i demmes øyne.. aldri fornøyd den typen mennesker... vi har også delammet en god stund å tenker å fortsette med det så lenge han synes det er greit:) min er IKKE glad i flaske ... derfor vil jeg ikke gi helt slipp på puppen enda :)
 
Nesten så du bør klage henne inn til hennes overordnede. Vet det går an å sende klage på helsesøstre og leger. Ikke sikker på hvordan man går frem, men verdt å finne ut, eller hva?
Ja leger vet jeg det kan sendes klage på.
Var hos en fysak av en gynekolog en gang... Han hadde vist mange klager på seg... har ikke sett han siden for å si det sånn :hilarious: vet vi kan bytte helsesøster i allefall, er en annen der som jeg liker veldig godt
.. Å hun er ikke av den typen som rakker ned på verken liten eller stor baby , hun kan si sånn at " ja du ser nå på kurvene her da.. mere går vi ikke inn på.. alle kroppsdeler skal jo matche" ... hun liker jeg.. man får fakta ... Å ingen tyn... jeg vet jo gutten er stor,med 4 valker på hver arm å 3 på hvert lår.. man hva faen... om max 1 år er han nok kvitt iallefall 8 av de valkene..
 
Virka som hun nesten var i mot fullamming :wideyed:
Ja det må jeg si :oops: utover de 6 mnd altså? Vet babyen trenger grøt/middag/grønnsaker eventuell annen mat for jernopptaket sin del fra 6 mnd, men når babyen ser godt ut å trives så er det dårlig holdning av helsesøster.
 
Ja det må jeg si :oops: utover de 6 mnd altså? Vet babyen trenger grøt/middag/grønnsaker eventuell annen mat for jernopptaket sin del fra 6 mnd, men når babyen ser godt ut å trives så er det dårlig holdning av helsesøster.
Egentlig før det også, lille er akkurat 6 mnd og hun virket sjokkert over at hun kun har fått smaksprøver. Har selvfølgelig lest meg opp og gitt jernrike matvarer som smaksprøve slik som aprikosmos og kjøtt. Glad jeg ikke skal tilbake til henne!
 
Egentlig før det også, lille er akkurat 6 mnd og hun virket sjokkert over at hun kun har fått smaksprøver. Har selvfølgelig lest meg opp og gitt jernrike matvarer som smaksprøve slik som aprikosmos og kjøtt. Glad jeg ikke skal tilbake til henne!
Jeg har kun gitt smoothie litt nå å da, ikke middagsmat... men han får litt mme i tillegg da:) ja jeg skjønner godt du ikke vill dit igjenn:hilarious:
 
For noen folk! Jeg har en stor gutt og helsesøster er kjempefornøyd med det. Langt over snittet. Bare morsmelk han har vokst seg stor på (frem til nå. Men nå stagnerer vekta også). Jeg hadde gitt klar beskjed om jeg måtte forholdt meg til slike folk altså. Fysj
 
Skjønner ikke alt styret, hun lider ingen nød liksom :p Hun elsker aprikosmos, blir sint når hun ikke får mer:hilarious:
Så herlig:) man kjenner barna sine best ,vil man ha råd så ber man om råd :)
Skal på ny "overhøvlingskontroll" imorgen,dere skal få full rapport :hilarious:
 
Så herlig:) man kjenner barna sine best ,vil man ha råd så ber man om råd :)
Skal på ny "overhøvlingskontroll" imorgen,dere skal få full rapport :hilarious:

Oida! Lykke til! Og stol på mammahjertet, ingen ting annet. Og om noen nevner slanking av en baby, er det bare å lukke øra!
 
6 mnd kontroll overstått, å jaggu gikk det over all forventning... Fikk beskjed om å ikke lage for store grøtposjoner å ikke stappe mat i ungen ... som om det var noe alle gjorde! Å la ungen få nekte å spise de dagene han hadde dårlig matlyst... mye teite kommentarer.. men det åverlevde jeg...

Var hele 74 cm å 11 445 gram :joyful::joyful: laaangt over gjennomsnittet :hilarious:
 
6 mnd kontroll overstått, å jaggu gikk det over all forventning... Fikk beskjed om å ikke lage for store grøtposjoner å ikke stappe mat i ungen ... som om det var noe alle gjorde! Å la ungen få nekte å spise de dagene han hadde dårlig matlyst... mye teite kommentarer.. men det åverlevde jeg...

Var hele 74 cm å 11 445 gram :joyful::joyful: laaangt over gjennomsnittet :hilarious:
For en stor og fin gutt :D
 
Back
Topp