Hvor mye stoler dere på kjønnet på OUL?

  • Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg gleder meg jo helt sykt til å vite om det blir gutt eller jente.. Men kjenner jeg er redd for å tro helt og holdent på det.. Leser om flere som har fått opplyst feil kjønn. Jeg tenker, tenk om man kjøper inn klær, pynter soveværelse og alt i rosa f.eks også kommer det ut en gutt. Jada, vet om flere gutter som har måttet gå i rosa de første ukene og omvendt - men vil gjerne slippe dette, selvom ingen tar noe skade av det.

Jeg bare tenker, det er jo ganske mye styr og penger som går i dass - hvis det er feil..
Er et nydelig sånn vognteppe som minner om sånne lapper man hekler og setter sammen - som jeg egentlig ønsker at svigermor e.l. hekler til den lille i riktige farger. Men altså, det er jo månedsvis-prosjekt. Og får jeg en liten gutt, har eg faktisk ikke lyst til å ha vognet heldekket med lysegrått og lyserosa teppe. Nyfødte barn ser jo ikke hverken ut som det ene eller det andre - og jeg orker ikke den store forvirringen når folk ser rosa vognteppe og ikke skjønner "Hæ? fikk ikke dere gutt?" - "Jooo, men nå skal du høre historien.... "
Eller "Åh, for ei søt litta jente :)" til den lille gutten min.
Må jo høres ut som verdens mest paranoide menneske som ikke stoler på andre enn meg selv. Jeg bare liker ikke det å ikke ha kontroll på hva som skjer.. til tross for at jeg har skjønt at det er en stor del av morsrollen..

Det enkleste er jo bare å handle inn alt i nøytrale farger, men har så inderlig lyst til å ha rosa ting om det blir jente osv. Liker det litt sånn sukkersøtt.. :p

Men, har dere andre noen tanker rundt dette?
Tar dere det for god fisk? :)
 
Sist fikk vi beskjed om at hun trodde det var gutt, men ville ikke si noe sikkert. Vi valgte å stole på det, og handlet inn til gutt. Det kom en gutt :)

Alternativet er jo å ikke høre på hva de sier og kun kjøpe nøytralt eller vente med innkjøp, og det er jo ikke noe moro :p
 
Jeg stoler på oul :p har ikke tenkt tanken på det motsatte faktisk Hehe. Har hatt rett m begge mine. Men har sett flere ganger i ettertid også så det var svært liten tvil
 
Jeg stoler på oul:) men her fikk vi høre at jenta vår var så søt gutt selv om hun hadde på kjole eller brukte rosa, så det er ikke alltid folk klarer helt å følge med på det heller, haha:p
 
Vi fikk beskjed om jente på første men det var en gutt... Men med de andre to har det stemt men har kun stolt på 3d ul jeg
 
Vi fikk beskjed om jente på første men det var en gutt... Men med de andre to har det stemt men har kun stolt på 3d ul jeg
Det der er nettopp sånn jeg ikke har nerver til. :eek: Beskjed om jente, og ut kommer en gutt. Eller omvendt.
Selvom jeg blir glad for et friskt barn uansett, så er det jo også noe med hva man er innstilt på! Er det slemt å si? Jeg kommer til å bli glad enten det er jente eller gutt. Men om jeg er forberedt i 6 mnd på at jeg skal ha en jente, og ut kommer en liten penis - så daler nok hjertet mitt et lite sekund før det stiger igjen. Huff, føler meg fæl her nå.
 
Det var liksom ikke tvil når vi endelig så det i uke 30 sist. Vi så helt tydelig en tissemann der! :p Hadde de sagt de antydet gutt ville vi nok også handlet til gutt. Hadde de antydet jente, men ikke så det godt ville vi ikke handlet rosa før vi hadde fått det bekreftet med f.eks 3D :)
 
Går vel ann å høre hvor sikker jordmor er på kjønnet, er hun litt usikker kan man kanskje bestille en UL til privat litt senere?
Jeg kjenner en jordmor som har jobbet fulltid i 5 år, hun tar imot 1-3 barn per vakt. Aldri opplevd at noen har fått et annet kjønn enn de hadde fått beskjed om. Tror teknologien nå begynner å bli såpass bra at det er lettere å se. :)
 
Det der er nettopp sånn jeg ikke har nerver til. :eek: Beskjed om jente, og ut kommer en gutt. Eller omvendt.
Selvom jeg blir glad for et friskt barn uansett, så er det jo også noe med hva man er innstilt på! Er det slemt å si? Jeg kommer til å bli glad enten det er jente eller gutt. Men om jeg er forberedt i 6 mnd på at jeg skal ha en jente, og ut kommer en liten penis - så daler nok hjertet mitt et lite sekund før det stiger igjen. Huff, føler meg fæl her nå.
Jeg skjønner hva du mener, for man blir jo liksom litt kjent med "jenta" i magen, gir den sikkert et navn, og så kommer ikke den ungen man venta på :)
 
Sier de gutt kan du nesten stole helt på det. Mens jente er alltid litt spennende;)

Sjeldent de tar helt feil på det!:)
 
Hvis De selv føler seg ganske sikker, kommer jeg til å stole på det. Hvis De sier jente vil jeg ta noen forbehold ;)
 
Har lest at det er sikrere hvis de sier gutt, litt mer usikkert om det er jente. De flest UL-apparat er jo så gode at på OUL ses det relativt godt. Vi ventet gutt sist, hvis det hadde kommet ut jente hadde hun hatt forklaringsproblemer når hun ble eldre. Det var helt tydelig noe annet enn navlestrengen mellom beina :) hehe
 
Hentesett, vogn og bilstol ble nøytral farge på:)
Så kjøpte jeg helseteppe, kluter og klær i hvit og blått:)
fikk beskjed på ul at det var gutter. Og kom det ut jenter så var det bare små ting jeg måtte bytte ut:)
kommer til å gjøre det samme nå:)
 
Med jenta vår sa hun med en gang: "Her er frøkna deres". Det var ingen tvil. De sier vel i fra dersom de ikke kan si det helt sikkert. Er de usikre eller babisen leker luring har jeg hørt man får oppfølgingstime :)
 
Har alltid vært helt sikker etter oul, vi går på oul til en utrolig dyktig spesialist, han har og 3D ul. Han har hatt rett på alle fire.
Men jeg elsker jo og gå å se babyen, så d blir nok ekstra ul seinere og for å se hvordan d står til og da vil jo kjønn bli bekreftet.
 
Ei jente i barnehagen her var gutt helt til hun kom ut :p Men så og si alle jeg har hørt om som har fått vite kjønn har fått vite rett :)
 
Stoler på oul:) vi fikk beskjed om at vi ventet en gutt, og fikk tydelig se kjønnet selv :)
 
Tror ikke de våger å antyde noe om de er i tvil :)
 
Hos oss var det heller ingen tvil. Vi så det selv også, at det var en liten tissefant der. Var også på 3d-ultralyd i uke 26 og fikk det bekreftet der også.
 
Jeg skjønner hva du mener, for man blir jo liksom litt kjent med "jenta" i magen, gir den sikkert et navn, og så kommer ikke den ungen man venta på :)
Ja nettopp. Sånn jeg og føler :eek:

Er det mer "spikra" om man ser det på 3d? Ser man det tydelig da liksom?
Isåfall må jeg jo nesten booke 3D-ultralyd 1 times tid etter OUL. Haha. SÅ kan jeg begynne å handle!! :D
 
Back
Topp