Hvor mye stoler dere på kjønnet på OUL?

  • Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet
Nå begynner jeg plutselig å lure på om jeg skal utsette ul timen jeg har på fredag et par uker... Da er jeg jo 12+4, så de kommer nok ikke til å se etter kjønn. Men hvis jeg utsetter en uke eller to, så er jo sjansen mye større. Hva tror dere? Skal jeg vente?
Det tror jeg faktisk! Ser i allefall at de aller fleste ser kjønn i uke 14-15. Sistnevnte kanskje for å være sikker? Troooor jeg har gått på en smell og bestemt meg for å bestille ul i uke 15 Selv, med beskjed om at vi vil vite kjønn før vi bestiller;-)
 
Det tror jeg faktisk! Ser i allefall at de aller fleste ser kjønn i uke 14-15. Sistnevnte kanskje for å være sikker? Troooor jeg har gått på en smell og bestemt meg for å bestille ul i uke 15 Selv, med beskjed om at vi vil vite kjønn før vi bestiller;-)
Skal ringe til mannen og konferere. Vi har ikke råd til to ul før oul, så må nesten velge! :O
 
Sier de gutt er det som regel ganske sikkert. Sist hadde jeg på følelsen at det var en gutt, de sa det var gutt på ul og da stolte jeg 100% på det. Og en gutt var det! Har guttefølelse nå også, så om de sier jente tar jeg en privat ul en ukes tid senere tror jeg
 
Stoler på ultralyden, som sa det blir jente. Men hadde en følelse før at det skulle bli gutt, og har hatt mange drømmer om at babyen som kommer er gutt :p har et reservenavn klart tilfelle, og han kommer til å bli flott i rosa :)
 
Sniker september 2014. Vi fikk vite gutt i uke 12 på privat 3D UL. I uke 13+5 på sykehuset (med et heller dårlig ul apparat) fikk vi vite det samme. Og på oul og senere ul. Ut kom gutt. Som andre sier, det er en vesentlg forskjell på å si at det er jente fordi man ikke ser en penis og å si at det er jente fordi man ser kjønnslepper. Altså fravær av gutte utstyr gjør at det er mindre sikkert jente enn om man ser jente utstyr
 
Men hvis man ser en penis - kan ikke det være en stor klitoris som ikke har formet seg til kvinnelige genitalia enda? :eek:
 
En kollega trodde i vår hun skulle bli bestemor til en gutt og hele familien gledet seg til det etter at det 'tydelig var en gutt på OUL'. Og ut kom ei jente!

Denne historien fikk jeg servert når jeg kom tilbake på jobb etter OUL og sa det var en gutt. Har kjørt lyseblått for alle penga hjemme hos oss og guttenavnet er klart, men kan ikke unngå at jeg noen ganger tenker tanken 'what if....'...er vel ikke mye jeg kan gjøre enn å vente å se :woot:
 
Får nerver av at et stort flertall her kan dele historier om at det kommer ut annet kjønn enn hva som er "helt tydelig" på ultralyd altså..
 
Jeg var forrige gang på ul i uke 11,18 og 22, hvor det ble sagt at det var ei jente. Men følte meg ikke 100% sikker før jeg i uke 32, med 3D ul, så og fikk med bilde av tydelige kjønnslepper :p
 
Nei, jeg må nok bare ta flere UL for å forsikre meg selv :) Hihi :)
Gleder meg så til september når en etter en skal til OUL jeg. Da "skjer" det litt igjen :)
 
Kjenner at nå ble jeg litt usikker! :p fikk vite på mandag at vi venter en liten gutt, men jordmoren sa tydelig at hun ikke hadde sagt det høyt og at de hadde tatt feil før... Nesten sikker på at jeg så en liten pilt på skjermen... Men.... Har kjøpt blått garn nå og begynt å strikke et sett til gutt... Gleder meg til oul i september! :p
 
Kjenner at nå ble jeg litt usikker! :p fikk vite på mandag at vi venter en liten gutt, men jordmoren sa tydelig at hun ikke hadde sagt det høyt og at de hadde tatt feil før... Nesten sikker på at jeg så en liten pilt på skjermen... Men.... Har kjøpt blått garn nå og begynt å strikke et sett til gutt... Gleder meg til oul i september! :p
Vi får bare telle ned, og glede oss :)
 
Jeg stoler på jm om hun ikke sier at hun er usikker :p
Om deter feil får ungen bruke feil farge i begynnelsen. Litt humoristisk da... :)
 
Det tror jeg faktisk! Ser i allefall at de aller fleste ser kjønn i uke 14-15. Sistnevnte kanskje for å være sikker? Troooor jeg har gått på en smell og bestemt meg for å bestille ul i uke 15 Selv, med beskjed om at vi vil vite kjønn før vi bestiller;-)
Jeg ryker på samme smellen i dette sekund :eek:
 
Jeg får 3d hver gang, og kommer til å få bekreftet kjønnet flere ganger iløpet av svangerskapet. Men akkurat OUL kan være litt sketchy, med mindre den som gjennomfører ultralyden kan si det med 100% sikkerhet, noe jeg kun har opplevd 1 gang. Og det var med nr.2...med ho første var legen usikker og jeg fikk komme tilbake, siste rakk vi ikke se kjønnet helt 100% før ultralyden ble avsluttet og vi ble sendt til riksen dagen etter. Der så så de klart en liten fant og det var ikke lengre tvil.
 
Back
Topp