Hvor mye koster ferien?

Budsjettert med 50000 på hele reisa. Skal til USA. Har spart opp for å kunne unne oss det vi vil når vi først skal dit

Vi bruker vel 30-40.000 ca. Alt ettersom. Da er det inkludert ferie, mat, shopping, fornøyelsesparker, osv. I år har vi ikke lyst å bruke så mye penger.
Vi skal på norway cup også, og da går det en del penger til overnatting.

Kan vel gange det beløpet der med tre og fire tenker jeg.

Årets ferie er billig.
3500 i campingplass.
Så kommer drivstoffet i tillegg pluss mat.

Men vi har før ligget høyere.
Ca 13000 i feriehus og båtbilletter, pluss de pengene vi bruker på ferie som fort kan nærme seg 20 000...

Hvilken type ferie reiser dere på? :) Sparer dere i lang tid i forveien da? Høres deilig ut å kunne unne seg en slik ferie, håper den blir fin! :)

Det handler nok mer om at vi er to voksne og seks barn, enn type ferie. Alt blir mye dyrere når man ikke kan ha bare ett hotellrom f.eks. Vi sparer fra januar til juni.

15-16000 tror jeg. Vi må fly innlands og leie bil, men bor billig. Kan være det bikker opp mot 20 000 når alt blir inkludert til slutt (men vi hadde jo spist mat hjemme også, så er ikke så ille).

Bruker ganske mye på reising gjennom året, så vi drar nok opp. Sommerferien bikker 50 000 i år, ser jeg.

I fjor brukte vi ca. 40-50000 på sommerferie.
I år har vi ikke planlagt så mye siden jeg er gravid, blir ca. 5000 kr på en lang weekend.

Før kona og jeg fikk barn dro vi på et par ferier i 100.000,-klassen. De er opplevelser for livet. I fjor brukte vi rundt 40.000,- på sydentur med guttungen og i år blir det kanskje 20.000 på selve ferien og 30.000 på vedlikehold av hytta vår.

Vet ikke hva vi skal bruke men håper på minst mulig. Vi gifter oss i September så er skikkelig på spareren! Huset og sånn er betalt av svigers, skal til Danmark. Er jo litt væravhengig da hvor mye penger vi ryker på. Er det sol og fint vær blir det mere strand/utelek enn hvis det er dårlig vær da må vi finne på litt.

Vi har hatt en tur til nå og blir nok en helt lik tur på sensommer, til dk.
Brukte 800kr på ferje, kanskje 2000-2500kr på shopping og aktiviteter (små barn, så de er fornøyde med å oppsøke lekeplasser og å gå og klappe på dyr:p).

Spørs hvordan man regner på det. Vi bruker å være 3 uker på hytta, der har vi ca samme kostnader på mat osv som vi hadde hatt hjemme. Vi hadde en 5dagers tur ett år, da kjørte vi til Danmark. Totalen for den turen ble ca 15.000. Ifjor dro vi til en familiepark og overnatta inni parken. Brukte 1.5 døgn fra vi dro og til vi var hjemme igjen, kosta oss 5000kr. Vi dropper sydenturer noen år til da en flytur kommer til å være ganske vanskelig med sønnen vår, tilbringer heller tid på hytta som er bare en times kjøretur hjemmefra og ungene elsker å være der. Jeg er litt lei da, og storgleder meg til sydentur forhåpentligvis i 2021 dersom guttungen er blitt roligere til da :p

Back
Topp