Hvor mye koster ferien?

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
Jeg leste at norske husholdninger i snitt bruker ca.20000 kr på ferie (nordlendinger 22000kr :p), og at det er en nedgang på et par tusen kr fra forrige sommer. Hvor mye bruker dere på ferie? Ekspertene mener renteøkning er årsaken til nedgangen. Har dere redusert forbruket for ferien pga renteøkning?

Vi bruker 6000-10000 kr på ferien (vi er litt usikker på om vi skal kjøre til en fornøyelsespark eller ikke, derfor stort sprik). Jeg har ikke beregnet inn mat, men det blir nok bare litt mer enn vi hadde brukt om vi hadde vært hjemme.

Bruker vel rundt 35.000,-
Bare flybillettene koster ca 17.000,-
Vi bor gratis i utlandet, men det blir restaurant hver dag i 3-4 uker, så kjøper man jo gjerne litt ekstra luksus på ferie.

Kennel er ikke akkurat gratis det heller.

Åh vanskelig svare på...men ferieleilighet i Kristiansand 5 netter er 5900, nesten 2 uker på camping er ca 6000. I tillegg kommer billetter til dyreparken og en park ved campinga. Så tipper rundt 15.000-16.000 før mat.

Maks 3-4000 kr tenker jeg. Vi skal på bilferie, har 1 overnatting på camping både på vei ned og på vei hjem. Resten av ferienturen ligger vi hos familie. Sparer derfor mye på både overnatting og mat. Har i grunn ikke råd til så mye mer enn det :rolleyes:

Vi har ikke vært på sydentur siden 2007 ;)
har vært fattige studerende i mange år og dratt på ferie til familie :)
Et par eller tre Danmarksturer er det blitt og det har ikke vært så veldig dyrt da vi kjører og tar fergen over og bor i campinghytte :)
Har ALDRIG brukt så store summer på ferie :p

Men det blir fort dyrt å være hjemme også :) prisen går jo opp på sommeren.
Men i år skal vi kanskje ha en sydentur, men blir da restplass

Flere reiser, men tikker nok inn på 40.000 totalt..

Bruker vel rundt 35.000,-
Bare flybillettene koster ca 17.000,-
Vi bor gratis i utlandet, men det blir restaurant hver dag i 3-4 uker, så kjøper man jo gjerne litt ekstra luksus på ferie.

Kennel er ikke akkurat gratis det heller.

Høres ut som en herlig ferie! :) Gleder meg til vi kan reise på en ordentlig ferie til utlandet! :D Jeg elsker å reise, så før de to minste ble født, var vi ihvertfall en gang i året på ferie lenger enn til Sverige! Satser på at vi kanskje klarer å spare til en slik ferie til neste år, nå begynner abstinensene etter en ordentlig ferie å bli store ;) Håper dere får en fin ferie!:)

Vi har tidligere brukt mellom 40-50.000 på ferie, i år vil jeg spare så foreløpig blir det null. Men blir nok noen utflukter :)

Det er kjekt å kunne spare opp penger også! Håper dere får en fin ferie, med fine utflukter! :) Jeg bor i nord, og når jeg ser på værvarselet fremover, så er jeg glad vi skal reise bort et par uker :p

Det er kjekt å kunne spare opp penger også! Håper dere får en fin ferie, med fine utflukter! :) Jeg bor i nord, og når jeg ser på værvarselet fremover, så er jeg glad vi skal reise bort et par uker :p

Planen var egentlig å reise nordover, men jeg orker ikke vinter nå :p
Skjønner godt dere reiser bort, surt nok her sør

Aner ikke. Vi har ingen budsjett å følge. Kommer vel på rundt 50000 kr +. Da foregår ferien i Norge i ca 1 uke og nesten 2 uker i Danmark .

Flere reiser, men tikker nok inn på 40.000 totalt..

Når man har råd til det, så skjønner jeg absolutt at man kan bruke såpass på ferie; det gir jo herlige opplevelser og gode minner! :) Jeg er mest opptatt av opplevelser, imens samboeren min har vært mest opptatt av det materielle; han har ment at en ferie går jo fort over, imens ting har man jo i lang tid. Etter at jeg fikk han med på en reise til varmere strøk, så har han endret litt mening på det området :D

God ferie! :)

Vi har ikke vært på sydentur siden 2007 ;)
har vært fattige studerende i mange år og dratt på ferie til familie :)
Et par eller tre Danmarksturer er det blitt og det har ikke vært så veldig dyrt da vi kjører og tar fergen over og bor i campinghytte :)
Har ALDRIG brukt så store summer på ferie :p

Men det blir fort dyrt å være hjemme også :) prisen går jo opp på sommeren.
Men i år skal vi kanskje ha en sydentur, men blir da restplass

Vi har heller ikke kommet opp i slike summer på ferie; pengene har gått med til huskjøp, barn osv. Og så besøker vi gjerne familie i ferien, og vi har kunnet låne campingvogn ei uke, så det har gjort ferie billigere for oss :)

Veldig kjekt å finne sydentur på restplass, da blir det gjerne en god del billigere! :) Håper dere får en fin ferie!

Har brukt ca. 20 000kr så langt på den ene turen til syden (dvs svigers betalte halvparten). Blir nok litt til når vi skal til Kristiansand (bor gratis, men tenker parker og kjøring) og kjøring til hytten.

Aner ikke. Vi har ingen budsjett å følge. Kommer vel på rundt 50000 kr +. Da foregår ferien i Norge i ca 1 uke og nesten 2 uker i Danmark .

Høres ut som en fancy ferie! :D Har veldig lyst å dra til Danmark en gang, har bare vært noen timer i København, men det ser veldig fint ut på bilder. Håper ferien blir fin! :)

Jeg har aldri regna nøyaktig på det, men vi ferierer rimelig. Vi bruker ca 1 tank drivstoff t/r min familie på Sørlandet og bor gratis hos mamma og pappa i ferien. Så går det noen lapper i drivstoff til båten, i år vil vi ha med frøkna i dyreparken og muligens det blir en tur på lekeland også. Ellers er vi mye på sjøen, på stranda, på skogstur, på besøk hos venner pg familie osv. Tror det vi bruker mest penger på er mat, for i ferien unner vi oss middag ute mye oftere enn ellers i året.

Maks 3-4000 kr tenker jeg. Vi skal på bilferie, har 1 overnatting på camping både på vei ned og på vei hjem. Resten av ferienturen ligger vi hos familie. Sparer derfor mye på både overnatting og mat. Har i grunn ikke råd til så mye mer enn det :rolleyes:

Veldig greit med å kunne besøke familie i ferien! :) Vi besøker også familie, og er så heldig å få låne campingvogn ei uke :) Jeg og barna reiser med fly i år og samboeren min kjører, så tenker vi å prøve at alle kjører en vei neste sommer, og så håper vi at vi kan begynne å kjøre begge veier :) Da vil vi spare mye på å ikke betale flybilletter!

Håper dere får en fin ferie! :)

Vi pleier å bruke 45-55 000 på ferien vår hvert år, men da reiser vi gjerne på våren eller vinteren. Det er da utenom kennelplass osv. Sommerne nyter vi hjemme og hos familie. I år blir det ingen ferie til utlandet siden jeg er høygravid.

På selve reisen eller pengene vi bruker når vi er på ferie og? Selve reisen ligger på ca 20000 også bruker vi en god del der

Back
Topp