Hvor mye har du gått opp i vekt til nå?

Normalvektig fra før. Veide det samme som før graviditet til og med uke 19 ca. Etter uke 19 veide jeg meg ikke før i uke 24 og da var det pluss 5kg. Magen min poppet veldig ut fra uke 19-20 :)

Så greit å se andre som også går opp litt ;)

Ja, herregud, det var akkurat det jeg også trengte å lese. Jeg var hos jordmor i dag, og fikk helt sjokk av vektoppgangen min! Jeg har altså gått opp 11 kilo, er 26+3!!! Og det verste er at jeg ikke skjønner helt hvor det har lagt seg. Ingen som synes jeg ser tjukk ut, og jordmor syntes heller ikke magen var noe spesielt diger. Hadde riktignok én cm mer enn det gjennomsnittlige på SF-mål, men det var visst ikke noe å bry seg om. Jordmoren skyldte på jula, noe jeg forsåvidt kan være enig i. Har spist mer søtt enn jeg gjør til vanlig, da det har vært mye selskaper og desserter, kino, julekalender med godis på jobb - hver jævla dag. Jeg er 164cm, var helt normalt slank og veide stort sett 58kg. Nå var det 69... Jeg er lamslått. Barnefar er heller ikke spesielt stor, så jeg ville jo ikke trodd jeg fikk en stor baby. Jeg har jo også spist veldig sunt og variert ved siden av, så jeg er litt o_O

Så jeg fikk meg et slag i trynet! Nå er det slutt på "kosen" og å spise seg proppmett til måltider! (Skal selvsagt ikke slanke meg).

27+1 og opp ca 10 kg :-/ skjerpings på snop og kaker fremover!

Uke 26+5 i dag, og opp 2 kilo. Hadde gått opp en kilo fra i går til i dagxsmile8 Hadde første timen hos jordmor i går, og hun kommenterte ingenting på vekta. Har nok noen kilo for mye fra før, så gjør ingenting.

Gått opp 12 kg, er 25+4!! Men men! Satser på at det blir trimmet vekk når lillegutt er ute :)

Var hos jordmor i dag.. Hadde gått ned 3 kg.. Det er ikke helt bra. Men symfysemålet så bra ut og babyen tar all den næringen den trenger! :) det vil si at jeg kun har gått opp 4+..

24+1 i dag og har gått opp 4 kg siden jeg begynte å veie meg i uke 8. Har litt å gå på fra før så mulig noe av årsaken ligger der. Er overrasket over at det ikke har blitt mer så mye sjokolade jeg har spist siste måneden :P

veide 55 før graviditet.. Er 26+5 i dag og gått opp 10 kg.. er det mye?? Føler ikke jeg har gått opp så mye...

veide 55 før graviditet.. Er 26+5 i dag og gått opp 10 kg.. er det mye?? Føler ikke jeg har gått opp så mye...
Jeg har gått opp det samme 27+1.. ser vi er flere også.. vi er jo alle forskjellige.. jeg var forholdsvis normalvektig fra før, og legen har ikke reagert her i alle fall..

For normalvektige er vel 10-13 kg elns omtrent det anbefalte. Jeg er overvektig, og kan egentlig klare meg fint uten vektoppgang. Har ikke det som noe mål sånn sett, men er nøye med hva jeg spiser, så har ikke gått opp noe enda. 24+2 i dag.

Jippi gikk på vekta i dag. Har gått ned igjen til 90.5kg fra 92.5kg. Da har julas utskeielser regulert seg. Pleier bestandig være slikt for meg, mye snop i en periode etterfulgt av "sunt" kosthold. Startvekt:83kg.

Back
Topp