Hehe... Jeg ser tydelig kjempegravid ut allerede, og har gjort det helt siden starten; sånn er det vel bare å vente nr4
Men om du vil ha en referanse.. jeg var såvidt undervektig da jeg gikk gravid med nr1. Bikket på undervekt/normalvekt.
La på meg 17 kg - og jeg fødte 5 uker før termin (så kunne nok i teorien lagt på meg over 20kg)...!! Ikke spiste jeg spesielt usunt; men bevegeligheten ble jo litt så som så, ettersom bekkenet ble vondt. Hadde liksom ikke noe endringer i kostholdet fra før graviditeten til under graviditeten; så ikke noe med KOSTHOLDET som skulle tilsi økingen. Kroppen min bare.. legger lett på seg under graviditet.
(Forøvrig, noen av kiloene var nok kilo jeg trengte og, for 6 av de kiloene, gikk jeg aldri ned igjen.).
Uansett. Med din før-vekt, så er jo ikke akkurat vektøking noe problem, så det kunne legen holdt seg for god for. Selvsagt kan man nevne at "husk å spise variert og sunt, for deg og lille

", men å dra frem egne konklusjoner slik, og shame vekten (uten grunn!!!) er bare rett ut dårlig.
Du kan jo vurdere om dette er en lege du vil ha videre uansett, eller om det er aktuelt å bytte. Er jo litt greit å ha god kjemi med legen om du skal inn senere og. Babyen får automatisk samme fastlege som deg; så når du er bekymret for babyen, så er det DENNE fastlegen du møter..
Du ser nok helt sikkert aldeles nydelig ut, og vektoppgangen din til nå er helt normal og absolutt innafor!! Ligger ikke i verken øvre eller nedre del av sjiktet!! Bare å stemple legen som dårlig informert om normalt svangerskap, altså. For det han sier, blir bare feil på flere plan...