Hvor mye har dere gått opp i vekt?

Tenshi

Blir kjent med forumet
Jeg er i uke 16 og har knapt gått opp 1 kg, men kjenner noen ganske nært min termin dato som har gått opp flere kilo...
 
15+3 her. Har gått opp ca. 4.5 kg, men var undervektig da jeg ble gravid, så tror muligens det meste kommer av at jeg har måttet spise...normalt? Er innenfor normalen nå
 
Har gått opp ca 3 kg. 15+2. Var ekstremt sulten til å begynne med, og jeg ville ja MAT ikke snacks. Så di kiloene kom egentlig ganske kjapt. Nå har jeg mer normal sultfølelse. Så tipper kroppen trengte litt ekstra kjapt for å klare prosessen. Kroppen er kul altså!
 
Har gått opp 4 kg og er 17+5 nå. Ikke gått opp noe mer etter uke 16. Jeg og var veldig sulten en periode i slutten av november/begynnelsen av desember, men da la jeg ikke på meg noe særlig.
 
16+4, gått opp ca 3,5-4 kg.

Jeg pleier normalt gå opp 15-17 kg i svangerskapet, så vi får se hvor det ender....
 
Er 16+2. Er normalvektig i utg punktet.Har gått opp ca 5kg. Har ekstrem sultfølelse så spiser godt :happy: Gikk opp 19 kg totalt forrige svangerskap..
 
Er 17+6, og har gått opp 2,5 kg så langt. Jeg hadde noen kg for mye da jeg ble gravid, så det er vel derfor kroppen min ikke har stressa så hardt med å gå mer opp:hilarious:
 
16+3 idag opp ca 4 kg, normal BMI i utgangspunktet. Vet ikke hva som er «normal» vektøkning, men ønsker ikke å legge på meg noe voldsomt, og ikke på grunn av vekta i seg selv men fordi det blir så himla tungt på slutten ! Har hatt en voldsom appetitt så prøver å tenke litt over hva jeg spiser
 
16+5 og har gått ned 5 kg så langt
 
17+0 i dag og opp tre kilo. Normal BMI i utgangspunktet :)
 
Takk for alle svar!
Godt å vite at det er kan være veldig varierende.
Jeg spise sikkert for lite på grunn av kvalme og håper jeg klare å spise mer snart.
 
  • Omsorg
Reactions: HCS
Når jeg var hos lege (8+6) og jordmor (13+6) så hadde jeg gått ned 2 kg. Hadde da også vært syk (ca 1 måned) + en helt vanvittig kvalme :whacky011 var vist nok ikke uvanlig og gå opp og ned litt (uviten da dette er min første graviditet, men både lege og jordmor mente det var helt ok:)
 
18+4 og har vel gått opp 2-3kg, veide meg på kvelden, og da veide jeg 3,5kg mer enn vanlig, men vet jo at man helst skal veie seg på morgenen
 
16+0, gått opp 2 kg så langt. Startvekt 68 kg - sunn og frisk ung dame på 37,5 år. Førstegangsfødende. :)
 
17 uker. Samme vekt som i starten, men har noen ekstra kilo (BMI 25). Var veldig kvalm i 1. trimester, og har hatt omgangssyken to ganger så langt:yuck: Er litt mer bevisst på kostholdet denne gangen enn sist, for da ble jeg så fryktelig tung på slutten.
 
Er 19+4 nå og har gått opp 2 kilo. Hatt dårlig matlyst + lite tid til å spise og lage meg mat, med krevende 1,5 åring som ikke vil slippe meg av synet. Ikke egentlig en unnskyldning jeg vet, men…
 
Back
Topp