Vi har vel rundt 700000 tilsammen og hadde klart os fint uten barnetrygden.
Sent from my iPhone using BV Forum
Vi har ca d samme som dere og vi trenger d!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har vel rundt 700000 tilsammen og hadde klart os fint uten barnetrygden.
Sent from my iPhone using BV Forum
Man kan bruke pengene sine fornuftig. Her får man ikke en to roms for 2 mill engang. Så ja vårt hus kostet! Og vi har splitter ny bil, kjøper aldri noe brukt til noen av oss.Deter fult mulig dere klarer dere på 500.000 + aap helt fint og sparer barnetrygden med stort hus, men det vil ikke si at ALLE med 1 mill i inntekt vil gjøre det samme.
Det kommer helt an på hvor i Norge man bor.
Skal man ha stort hus i for eksempel i Oslo må man ut med 7 mill +.
Ting er ikke svart og hvitt.
Hvorvidt 1 mill er mye eller ikke kommer helt an på boutgiftene i det området man bor i
Det er fremdeles stor forskjell på 2 og 7 millMan kan bruke pengene sine fornuftig. Her får man ikke en to roms for 2 mill engang. Så ja vårt hus kostet! Og vi har splitter ny bil, kjøper aldri noe brukt til noen av oss.
Men lider ingen nød. Så hva alle dere andre bruker pengen på vet ikke jeg men ja vi sparer både barnetrygd og kontantstøtta + andre pengerSynes de med en mill godt kunne klart seg uten. Mange som trenger det mere. Mere enn oss og, vi sparer de jo også bare
![]()
Her får man overhodet ikke et hus for 2 mill. Snarere en To roms om man er heldig. Så ja jeg mener det vare er tull. Det er en prioritering med hvordan man bruker pengene sinevi har forresten en splitter ny bil
men ingen syden ferie
![]()
I stor grad. Vi sløser nok mye. Sparer mye, men kunne spart mer.Samme her
Og så har man vel oftest forbruk etter inntekt, så ikke sikkert man sitter igjen med mer selv om man tjener mer..
Såklart men vi har ikke en To roms hellerDet er fremdeles stor forskjell på 2 og 7 mill
Men jeg har aldri sagt vi har en To roms? Vi har stort hus men vært flinke å betale ned på lånet. Likevel har vi 3 mill i lån. Og maks oppstart på bsu. Ja vi er flinke daIngen sydenferie her heller
2 Roms til to mill er billig.. Men det er mitt syn på saken..
Jeg får si det du vil høre da, så utrolig flinke dere er!! Vi kaster våre penger ut av vinduet vårt hver dag, bare sløser og lever som konger med ubegrenset budsjett med våre mange millioner i året
Sånn egentlig burde vi jo selge huset å kjøpe oss ett stort telt slik at også vi kunne spare barnetrygden hver måned
Og en bil er utrolig mye penger spart.
10000 i måneden hadde vi spart om vi kun hadde en bil, inkludert forsikring, vedlikehold/service, bilavgift, bompenger og billånet.. Antageligvis kunne vi spart barnetrygden da.. Eller nei, jeg måtte sluttet å jobbe i jobben min..
Men jeg har aldri sagt vi har en To roms? Vi har stort hus men vært flinke å betale ned på lånet. Likevel har vi 3 mill i lån. Og maks oppstart på bsu. Ja vi er flinke dahaha
Poenget mitt er at man ikke bare kan se på inntekten.Såklart men vi har ikke en To roms helleret stort hus og det koster mye mye mer.
Vi har ca 200 000 i samlet inntekt etter skatt. Vi trenger den virkelig.![]()
Her kommer man inn på det jeg mener er viktig - hvor mye er mye? Hvor skal grensen settes?
Noen familier med 500k i inntekt skriver jo at de klarer å spare den, mens andre er totalt avhengige av den.
Hva går pengene til da? Hva hadde andre brukt denne tusenlappen i måneden på hvis de fikk den og ikke jeg?
Jeg har sett alenemødre bli intervjuet på NRK om at de ikke har råd til å sende ungen sin på dansing - i Bergansjakke og Nike free!
Jeg føler at det er så mye som "rammer" denne sagnomsuste gruppen med mennesker som tjener over èn mill. F. eks så har de gjerne toppskatt og barna deres får ikke stipend. Jeg betaler gjerne skatt, sånn er samfunnet vårt bygd, det handler ikke om det. Men når man har jobbet hardt på skolen i mange år, forsaket og prioritert... Så fortjener man kanskje det man har? Skal tiltak jevne ut forskjellene i så stor grad at det snart ikke skal lønne seg å tjene mer da?
Èn mill. i året er ikke så utrolig mye eller spesielt. To sykepleiere tjener faktisk èn mill. i året til sammen.
Enten får barnetrygden fjernes, eller så mener jeg at den skal bestå som den gjør i dag.
Vi har over en mill, men har uansett ikke muligheten til å spare barnetrygden akkurat nå. Den går med til utgifter på barna. Det er dyrt å bo i en storby, selv om vi på ingen måte bor i luksus. Dessuten har vi begge høye studielån, noe jeg regner med gjelder mange med høyere utdannelse og dermed noe høyere lønn. På grunn av lang utdannelse kom vi også sent inn på boligmarkedet og har ikke fått den avkastningen mange av våre venner uten høyere utdanning har. Jeg prøver altså å si at høy inntekt ikke nødvendigvis betyr god råd. Barnetrygden ble for øvrig ikke innført for å jevne ut forskjellen mellom fattige og rike barnefamilier, men for å jevne ut den økonomiske forskjellen mellom barnefamilier og familier uten barn. Synes ikke man skal "straffes" for å ha tatt høyere utdanning.
Er dere studenter begge to kanskje? Ellers; Har dere sjekket ut mulighet for bostøtte? Jeg kjenner navere som alene har høyere inntekt enn det...:/