Hvor mye er bra årlig lønn?

Jeg tjener litt over 500.000 i året og syns jeg har ok lønn (men mannen tjener dårlig i forhold til utdannelse, så jeg sitter ikke igjen med all verdens når utgiftene er betalt, så dermed føles det ikke som jeg har så god lønn [emoji85]).

Alt over 450 000 synes jeg. Kommer nok an på øyet som ser :) hadde jeg hatt 35 000 utbetalt hver måned hadde jeg følt meg styrtrik.

Enig med deg, hadde vært veldig fornøyd med det [emoji4] jeg tror de fleste som tjener mer og mer vil ha mer og mer å føler derfor ikke at de har så mye.

Kommer helt an på hva slags jobb det er. Man kan sikkert klare seg fint med 400 000 men det er ikke verdt det for en jobb som krever masse. Man bør ha betalt etter kompetanse og arbeidsoppgaver.

Snittet er jo drøye 400.000 så alt over det er jo i mine øyne greit. Bra lønn er når vi nærmer oss 800.000.

Alt over 650.000 i året er bra lønn, over 900.000 er super lønn

Jeg tjener mindre, men synes selv jeg burde fått mer pga utdanning blant annet. Men igjen har jeg ny jobb, og da må man ofre noe

Over 600k i året er bra syns jeg. Sykepleier selv her med lønn på rundt 420k i året. Det er dårlig for utdanning og ansvar. :(

Mange år siden snittet var 400.000, over 530.000 nå;

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt
Har ikke fulgt med i timen
Jaja. Endrer tallet til 530’ da [emoji12]
Det er fremdeles bare et gjennomsnitt.
Det er noen få i Norge med en ekstremt høy inntekt som drar snittet opp.
Er ikke så veldig interessert i gjennomsnittet, lurer heller på hva medianen eller 80% snittet er, de sier veldig mye mer.

Det er fremdeles bare et gjennomsnitt.
Det er noen få i Norge med en ekstremt høy inntekt som drar snittet opp.
Er ikke så veldig interessert i gjennomsnittet, lurer heller på hva medianen eller 80% snittet er, de sier veldig mye mer.

Kanskje det var den jeg leste var på 400’og noe? Er ikke lenge siden.. tror jeg. Men mulig jeg husker feil.

Eh nei ikke her. Bor ikke i Oslo. Boliger her med plass til en familie på fire ligger på mellom 4 og 5 mill
Men vi er ca 6 mill som bor i Norge, 7-800.000 bor i Oslo, og veldig mange flere i pendleravstand hvor boligprisene fremdeles er relativt høye.
Det er brått en stor andel av befolkningen

Edit: Og der forsvant siste del av innlegget mitt, fortsettelsen kommer her (var ment som ståtte til det du skrev):

Og i tillegg har man alle andre som bor i større byer i Norge.
3 mill i boliglån er ikke unormalt for store deler av befolkningen

Eh nei ikke her. Bor ikke i Oslo. Boliger her med plass til en familie på fire ligger på mellom 4 og 5 mill
Fy sørn det er overpriset. Boligprisene er altfor høye! Ja, det er nok vanlig mange steder det vet jeg også.. men det er veldig mye for en bolig.

Back
Topp