Hvor mye er bra årlig lønn?

Fy sørn det er overpriset. Boligprisene er altfor høye! Ja, det er nok vanlig mange steder det vet jeg også.. men det er veldig mye for en bolig.

Helt enig! Her vi bor ligger prisene på enebolig/tomanns og rekkehus mellom 5-7mill. Enten er det stort men oppussingsobjekt, eller ganske nytt men ikke så stor str.

Samboeren min og jeg tjener helt likt, men oppdaget når vi møttes at vi har en helt forskjellig oppfattelse om det er en god eller dårlig lønn. Jeg har etter å ha jobbet meg opp vært veldig fornøyd med lønnen og føler jeg har tjent godt. Men så er jeg den i min familie og vennekrets som tjener best. Samboeren min har en del venner og for så vidt en søster som tjener en del bedre enn han, og han føler jo derfor han kun har en grei lønn. Dette selv om han har bedre råd enn de vennene fordi han har forvaltet pengene sine bedre.

Så hva som er en god lønn er rimelig relativt i forhold til hvilken jobb man har, hvilket miljø man er i, hvilken del av landet man bor og ikke minst sin egen personlige økonomi. Generelt er vel god lønn når man har råd til den boligen man trenger, dekke de utgiftene man har og likevel ha penger igjen til sparing og ekstra forbruk.

Helt enig! Her vi bor ligger prisene på enebolig/tomanns og rekkehus mellom 5-7mill. Enten er det stort men oppussingsobjekt, eller ganske nytt men ikke så stor str.

Glad jeg bor på bygda :o vi kjøpte enebolig med utleiedel, dobbel garasje og tre carporter for 2mill. 400m2

Ja kan være enig i det. Vi er en av de som har et lån på 3 mill for øyeblikket.
Vi har også lån på 3 mill. Men det er ikke mye i den byen vi bor i. Derfor vi bare har et lite rekkehus

Glad jeg bor på bygda :o vi kjøpte enebolig med utleiedel, dobbel garasje og tre carporter for 2mill. 400m2
Kan friste av og til, men jeg hadde følt meg så isolert. Vi har 100 m2 til 3 mill

Jeg åå!! Vi har hus på 220 kvm, hvor vi kan leie ut understasjen om vi vil! Har stor garasje med isolert bod, stort vedskjul og 2,5 mål tomt! I tillegg har vi båt som kosta 400.000, og to billån! Vi har gjeld på 2.2 mill tilsammen!

Men vi er ca 6 mill som bor i Norge, 7-800.000 bor i Oslo, og veldig mange flere i pendleravstand hvor boligprisene fremdeles er relativt høye.
Det er brått en stor andel av befolkningen

Edit: Og der forsvant siste del av innlegget mitt, fortsettelsen kommer her (var ment som ståtte til det du skrev):

Og i tillegg har man alle andre som bor i større byer i Norge.
3 mill i boliglån er ikke unormalt for store deler av befolkningen

Nettopp. Og jeg bor i en liten by. Nabobyen har myyye høyere boligpriser. Så 4-5 mill er ikke mye egentlig ift større byer.

Altså mange «vanlige familiehus» i Oslo ligger på 15 mill liksom.

Nettopp. Og jeg bor i en liten by. Nabobyen har myyye høyere boligpriser. Så 4-5 mill er ikke mye egentlig ift større byer.

Altså mange «vanlige familiehus» i Oslo ligger på 15 mill liksom.
Jepp, er en grunn til at vi bor utenfor Oslo og pendler inn til jobb.
Har rett og slett ikke råd til den størrelsen vi ønsker i Oslo

Det kan jeg forstå. Skulle ønske vi var oppvokst utpå landet. Får så mye mer for pengene. Og har vurdert det selv også, men kommet frem til at da mister vi mye tid i pendling. I tillegg blir vi veldig avhengig av bil.

Det kan jeg forstå. Skulle ønske vi var oppvokst utpå landet. Får så mye mer for pengene. Og har vurdert det selv også, men kommet frem til at da mister vi mye tid i pendling. I tillegg blir vi veldig avhengig av bil.

Vi pendler til fjellet :p jeg har 30-45min å kjøre, det samme har gubben. Helt uaktuelt p ikke ha hver vår bil :p

Det kommer vel helt an på hvor man bor.
Vi har masse naboer og mye som skjer
Ja det er sikkert det. Her jeg bor er det litt enten eller

Back
Topp