Hvor lenge prøvde du/dere bli gravide?

Vært prøvere siden Mai 2016, fikk positiv test juni16, endte i MA i august, ble gravid i mai17 og er nå 7+3 uker på vei :)
 
Mistet i august i fjor, og ikke gravid igjen før nå. Begynner å lure på om det er meningen at jeg skal ha et februarbarn siden det var februar jeg skulle hatt på siste sa å [emoji28]
 
Begynte prøvingen i månedsskiftet april/mai. Satt på pp1.
 
Vi har hatt en alt for lang vei til i dag ( men alt er på en måte glemt nå som jeg endelig har blitt gravid og alt ser så bra ut hittil ❤)
Vært sammen med mannen min i 16 år og vi ønsket oss barn og begynte å prøve allerede året/halvannet etter ..
i gjennom disse årene har vi vært gjennom ivf offentlig med 3 fersk forsøk , 4 fryseforsøk, 0 graviditet ..
Flere runder med pergotimtabl .. Men aldri en positiv gravidtest ..
hadde 5 år med opphold fordi jeg mistet mamma mi ( ble for tøft og hadde ikke det inderlige barneønske lenger )
.. men nå de siste to årene så har vi vært i det private ( FERTILITETSSENTERET i Oslo ) ble gravid på første forsøk med tvillinger men endte i MA som ble oppdaget i uke 10.
Andre forsøk ble negativt ( sikkert alt fortidlig for kroppen min etter at jeg mistet ,var nok ikke klar )
Men tredje forsøk så satt det ❤ en festet seg og den lille klumpen ligger nå trygt og godt inni magen min og koser seg ❤ er i uke 9+3
Og håper at denne gangen er det vår tur ❤

Jepp , en lang vei .. men så sant det går bra nå så er alle de årene glemt og den beste tiden og lykke årene ligger forann oss❤

Masse lykke til til dere alle .. måtte 2018 være vårt (oss alle her inne ) baby år .. og hverfall januar/ februar 2018 ❤
 
Last edited:
Etter å ha vært medlem på dette forumet i en mnd tid, så forstår jeg virkelig hvilken gave og hvilket mirakel det er å få bli gravid- og ikke minst at spiren sitter. [emoji173]️

Vi bestemte oss for å slutte på prevensjon, men vi prøvde ikke aktivt å bli gravide. Jeg hadde ikke snøring på når EL var, og tanken var "skjer det så skjer det". Under 6 uker etter så fikk jeg positiv graviditetstest, og er i dag i min tiende uke (9+0). Dette er første svangerskap. Jeg er så takknemlig og glad for alt som skjer fremover nå, og håper bare at spiren sitter videre. [emoji254][emoji173]️
 
1: 8mnd etter en SA
2: over 4 år, ble til med IVF
3: IVF prøverør med fryst egg satt på første forsøk
4: uplanlagt ,men veldig velkommen skatt som kom på hjemmelaget vis [emoji173]️
 
Vi prøvde i ca. 1 år med første før jeg fikk påvist PCO. Så klaffet det på første pp med Pergo.

Denne gang klaffet det på første runde med Femar. I sv.skapet som endte i MA i desember hadde jeg én runde med Pergo først og så en med Femar der det klaffet på sistnevnte.
 
Back
Topp