Hvor lenge prøvde du/dere bli gravide?

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Hadde vært spennende å hørt hvor lang tid det tok før dere ble gravide?

Med førstemann prøvde vi aktivt i 13 måneder før det klaffet, og var derfor sikker på at det skulle gå lang tid denne gangen og. Fikk rimelig sjokk når jeg fikk positiv test første prøveperiode denne gang [emoji4] Hadde lagt inn god margin [emoji28]
 
Første og denne på første pp! [emoji173]
 
Prøveperioder har jeg slutta å telle for lengst, men denne måneden er det 4,5 år siden vi begynte aktiv prøving...
 
Må signere Urflisa her jeg, traff på første forsøk både forrige gang og denne gangen.. får dårlig samvittighet av å si det når man vet at mange bruker lang tid <3
 
Første satt etter 4mnd ca, prøvde ikke slik super aktivt men hadde sex ofte og gikk det så gikk det innstilling[emoji4] Nå satt det på pp2 etter fjerning av hormonspiral[emoji4] veldig uventa da jeg var sikker på at det skulle gå lang tid[emoji28]
 
Vi begynte å prøve i april16. Da satt spira på første forsøk, men mista i uke 13. Deretter gravid igjen i pp2 august 16, men mistet jenta vår i uke 27. Også nå, gravid igjen i pp2 i mai17. Håper noe så inni granskævven at denne spira er kommet for å bli til en levende baby[emoji177]
 
Vi begynte å prøve i april16. Da satt spira på første forsøk, men mista i uke 13. Deretter gravid igjen i pp2 august 16, men mistet jenta vår i uke 27. Også nå, gravid igjen i pp2 i mai17. Håper noe så inni granskævven at denne spira er kommet for å bli til en levende baby[emoji177]
Huff, trist å høre hvor mye dere har gjennomgått [emoji178] Denne gangen må det bare gå bra. Har dere fått noen forklaring på hvorfor dere mistet?
 
Huff, trist å høre hvor mye dere har gjennomgått [emoji178] Denne gangen må det bare gå bra. Har dere fått noen forklaring på hvorfor dere mistet?

[emoji173]️ Første gang var det stoppet før uke 12 i utvikling, så det går under de mer "vanlige" tidlige SAene. Nå siste gang var det morkakesvikt, så næringen gikk tregere og tregere, og til slutt stoppet hjertet. Hvorfor alt det her har skjedd, er nok bare tilfelle av mye uflaks. Men skal ta medisiner denne gangen for å unngå at det ikke skjer igjen. Glad for at jeg hvertfall heldigvis ikke trenger lang tid for å bli gravid. Så litt flaks har jeg jo hatt :)
 
[emoji173]️ Første gang var det stoppet før uke 12 i utvikling, så det går under de mer "vanlige" tidlige SAene. Nå siste gang var det morkakesvikt, så næringen gikk tregere og tregere, og til slutt stoppet hjertet. Hvorfor alt det her har skjedd, er nok bare tilfelle av mye uflaks. Men skal ta medisiner denne gangen for å unngå at det ikke skjer igjen. Glad for at jeg hvertfall heldigvis ikke trenger lang tid for å bli gravid. Så litt flaks har jeg jo hatt :)

Så trist med alt du har opplevd :( Feb18' må være stayeren!
Er det blodfortynnende du får forresten?
 
[emoji173]️ Første gang var det stoppet før uke 12 i utvikling, så det går under de mer "vanlige" tidlige SAene. Nå siste gang var det morkakesvikt, så næringen gikk tregere og tregere, og til slutt stoppet hjertet. Hvorfor alt det her har skjedd, er nok bare tilfelle av mye uflaks. Men skal ta medisiner denne gangen for å unngå at det ikke skjer igjen. Glad for at jeg hvertfall heldigvis ikke trenger lang tid for å bli gravid. Så litt flaks har jeg jo hatt :)

Jeg har troa på feb18-spiren <3
 
Så trist med alt du har opplevd :( Feb18' må være stayeren!
Er det blodfortynnende du får forresten?

Jeg har troa på feb18-spiren <3

Ja, jeg har tatt en alvorsprat med spira, håper det hjalp ;) [emoji177][emoji23]
Ja, det er Albyl-E. Skal starte med det i uke 10, når morkaka begynner å ta over. Har egentlig god følelse denne gangen, så satser på at det stemmer!
 
Ja, jeg har tatt en alvorsprat med spira, håper det hjalp ;) [emoji177][emoji23]
Ja, det er Albyl-E. Skal starte med det i uke 10, når morkaka begynner å ta over. Har egentlig god følelse denne gangen, så satser på at det stemmer!

Den bør høre på mora si! :p
Blir du å gå på de daglig helt ut da?
 
Ja, jeg har tatt en alvorsprat med spira, håper det hjalp ;) [emoji177][emoji23]
Ja, det er Albyl-E. Skal starte med det i uke 10, når morkaka begynner å ta over. Har egentlig god følelse denne gangen, så satser på at det stemmer!

Krysser fingrene for at du er med hele veien [emoji173]
 
Den bør høre på mora si! :p
Blir du å gå på de daglig helt ut da?

Ja, frem til uke 36 eller 37. Vet ikke hvorfor man stopper da, men da er sikkert babyen ferdig nok til at det ikke trengs mer. :)
 
Ja, frem til uke 36 eller 37. Vet ikke hvorfor man stopper da, men da er sikkert babyen ferdig nok til at det ikke trengs mer. :)

Misunner deg ikke sprøyter i så mange uker, men forhåpentligvis vil det være verdt det til slutt ✨✨
 
Misunner deg ikke sprøyter i så mange uker, men forhåpentligvis vil det være verdt det til slutt ✨✨

HELDIGVIS skal jeg ta dem i tablettform midt inni et måltid på kvelden, så det blir ikke noe problem :) hadde nok fint holdt ut sprøyter også, men greit å slippe også
Tar du blodfortynnende el lignende nå i starten?
 
Back
Topp