Hvor lenge prøvde dere?

Gratulerer så mye! :Heartpink Så fantastisk at det plutselig gikk helt naturlig!

Vi fikk det til i prøveperiode 21, med letrozol. Skulle kontakte gynekolog for å sette i gang IVF-prosessen om det ikke hadde klaffet nå, så ble veldig glad for at det gikk naturlig :D (Prøvde også i 2,5 år med en eks for noen år siden, så føler jeg har vært prøver leenge). De fleste av mine venninner har også fått det til på noen få måneder..

Første forsøk begge gangene her… :shy: var litt stresset for at det ikke skulle gå med en gang denne gangen, derfor er termin i slutten av mars og ikke fra mai og utover som egentlig var planen:hilarious:

Denne gangen 2! Trodde vi hadde bommet helt på eggløsning pga sykdom og hver våre arrangementer rundt da- så fikk litt sjokk når det ble positiv test!

I 6.pp med både forrige og denne spira. Denne gang med progesteronstøtte.

Første forsøk med storesøster og første periode denne gangen :Heartpink gikk fortere enn forventet- så sier som Vinter97, derfor tidligere termin enn «planlagt»:dummy1::dummy:

Første forsøk med første barnet,
Denne gangen andre forsøk med andre barnet:love7

Det ble en overraskende, og absolutt ikke planlagt - men heldig konsekvens av å ikke ha begynt på prevensjon etter forrige svangerskap. Lille frøkna er snart 11mnd. :happy:

Med hun forrige prøvde vi vel litt mer, men ikke aktivt, hadde det bare gøy i senga og 3mnd etter 15-års p-pillebruk så var det positiv test.

Føler det er så urettferdig at noen bruker så lang tid, og andre kort, får litt dårlig samvittighet men kan ikke gjøre noe med det… :Heartred

Vi ble gravide første pp, men endte i kjemisk. Ble også gravid pp2, og er nå 4+4.. Brukte ett år forrige gang. Rart hvordan det plutselig gikk fort :oops:

Første graviditet her, klarte det i 2pp, men kan ikke si at vi prøvde skikkelig første gang. Trodde det skulle ta lenger siden jeg har hørt at det kan ta en stund når man går av ppiller så er overjoyed at det gikk så fort 4+2 på vei, og håper bare at alt går bra fremover.

Satt på PP1 her og tror til og med samme dag eller noen dager etter at vi begynte å prøve til jeg fikk EL.

Med nummer 1 satt det og på PP1, men det tok en måned ca pga LANG syklus. Nummer 2 satt på PP1, mens nummer 3 satt på PP6 etter p-stav uttak. Har forresten lett PCOS med litt lange sykluser opp mot 40 dager.

Edit: Trodde jeg svarte i min egen termingruppe, men ser nå at innlegget havnet hos dere i april. Men jeg lar svaret stå :smiley-ashamed004

Med min første prøvde vi i 3.5 år før det satt, men etter at den jenta ble født i oktober 2018 ble vi gravide ved et uhell 6 mnd etterpå, etter at jeg kun hadde fått mensen 2 i løpet av 4 mnd. Mistet i MA og ble gravid igjen på PP2, mistet nok en gang, men ble gravide igjen på PP1 med lillesøster.

Denne gangen hadde jeg lang og uregelmessig syklus og ble gravid ved et uhell igjen, to mnd etter at jeg tok ut pstaven. Tydeligvis har jeg blitt veldig fruktbar etter førstemann :laughing002

Litt tungt det her..

Det er dessverre min 4. graviditet, men den første jeg velger å beholde. Derfor er jeg litt nervøs, for at mine tre tidligere aborter på noen måte kan gi dårligere forutsetninger for denne graviditeten… det er flere år mellom hver av de, men ikke så lenge siden den siste som var november i fjor.

Jeg blir tydeligvis lett gravid, de to første gangene var jeg på prevensjon..:/

Med førstemann prøvde vi i åresvis før den satt. Mistet tellinga etterhvert på hvor lenge vi prøvde. Nå var vi eeegentlig ikke i gang med prøvinga, men vi hadde ferie og fri og mer tid enn vanlig til å ha sex.. så da skjedde det bare. Sjekket med el-tester etter endt ferie og så at muligheten for positiv test var der.

Back
Topp