Hvor lenge prøvde dere?

Blei gravid på 1 og 2 prøve periode men de endte dessverre i kjemisk og tidlig sa, 3 prøveperiode nå og gravid igjen og det ser ut som spora har klamret seg fast :Heartred

Denne her ble laget på første og ENE ubeskyttede samleie på 4 år - hadde tenkt å vente en syklus til før vi skulle prøve. Men så kom eggløsning tidligere enn forventet...

Med nr 1 gikk det på 3. ordentlige pp og med nr 2 så ble vi overrasket med positivt test uten at han var planlagt :p

Så føler meg ydmyk for å bli så lett gravid, når jeg vet hvor mange som sliter...

Ikke gått på prevensjon siden slutten av november, men vi prøvde ikke skikkelig før juni. Så pp2 ble det her, om den holder til termin da:smiley-angelic001

Edit: Trodde jeg svarte i min egen termingruppe, men ser nå at innlegget havnet hos dere i april. Men jeg lar svaret stå :smiley-ashamed004

Med min første prøvde vi i 3.5 år før det satt, men etter at den jenta ble født i oktober 2018 ble vi gravide ved et uhell 6 mnd etterpå, etter at jeg kun hadde fått mensen 2 i løpet av 4 mnd. Mistet i MA og ble gravid igjen på PP2, mistet nok en gang, men ble gravide igjen på PP1 med lillesøster.

Denne gangen hadde jeg lang og uregelmessig syklus og ble gravid ved et uhell igjen, to mnd etter at jeg tok ut pstaven. Tydeligvis har jeg blitt veldig fruktbar etter førstemann :laughing002
Oi fascinerende at det kan endre seg sånn. Håper jeg også blir raskere gravid senere, at kroppen nå lærer hvordan det gjøres :p

Har prøvd siden juni 2020. Ble gravid på første forsøk, men det endte med SA. Ikke testet positivt igjen før nå. Hadde et innsett IVF i juni i år, men egget festet seg ikke. Så ble jeg plutselig gravid naturlig syklusen etter. ☺️ Håper spiren sitter nå ❤️
Åh, samme som meg! Hadde også mislykket IVF-forsøk i juni, men så satt den naturlig i juli :love017

Åh, samme som meg! Hadde også mislykket IVF-forsøk i juni, men så satt den naturlig i juli :love017
Så spennende! Krysser fingrene for oss begge ❤️ Jeg begynner å lure litt på om jeg har mangel på hormoner/ubalanse som ikke kommet frem i utredningene, da jeg blitt gravid rett etter avslutt av hormonell prevensjon og rett etter en tung hormonell behandling med IVF. Men kan være tilfeldig også ☺️

Slutta på pillen 17 mai, så på andre PP. Jeg var redd det skulle ta evigheter, men burde stolt mer på venner ig familie av samboer, da han og broren er "kjent" for sterke svømmere :D Det har vært et tema på bursdager osv at vi garantert kom til å bli gravide før 2023, og nå får jo hele gjengen rett i det XD

Så spennende! Krysser fingrene for oss begge ❤️ Jeg begynner å lure litt på om jeg har mangel på hormoner/ubalanse som ikke kommet frem i utredningene, da jeg blitt gravid rett etter avslutt av hormonell prevensjon og rett etter en tung hormonell behandling med IVF. Men kan være tilfeldig også ☺️
Hmmm. Kanskje du kan spørre legen om det kan være tilfellet?

Gikk på første forsøk forrige gang. Denne gangen prøvde vi 1 1/2 gang. Første PP hadde vi samleie en gang på el (ifølge Flo appen), så den var litt halvveis. Andre PP var det litt med samleie og planlegging rundt el, og da gikk det :)

Jeg prøvde i rundt 6 år med xen. Så hadde egentlig mistet håpet, så når jeg møtte min nåværende kjæreste var jeg veldig åpen om at jeg mest sannsynlig ikke kunne få barn. Etter ca et år sammen kom tema opp og vi begynte å prøve.. Nå hadde vi egentlig satt det litt på vent igjen ettersom vi står midt oppi flytting og hadde bestemt oss for å oppsøke hjelp etter vi hadde fått flyttet. Så vi prøvde vel litt i ca 1 år ❤️

Glemte kondomen 1 gang, og ble gravid… De to første barna var heller ikke planlagte, så vi ble snutt for prøvingen igjen.. Men, evig takknemelig for at vi kan bli gravide så fort!

Første barn: 3 pp
Andre barn: 6 pp
Tredje graviditet: 6 pp, men mistet, og etter dette tok det ca 1 år før vi ble gravide igjen med barn nr. 3.
Denne gangen: 2 pp

Nei, si det! Det ble litt denne gangen som med forrigemann.
Den gang tok jeg ut spiral i august/september - men "prøvde" ikke før årsskiftet. Var vel i jula vi ble enige om at vi skulle prøve å få det til. Så da ble det positiv test i mars.
Denne gangen hadde jeg spysjuka i januar, så da droppa jeg p-pilla for i år. Har ikke gjort hverken til eller fra på prøvefronten; ikke prøvd å unngå graviditet, ikke prøvd å få det til heller. Men da sommer'n kom så sa jeg at det var på tide vi fikk det til, så da ordna jeg det sånn at det ble sengevals omkring EL.. Så på et vis kan man si at det gikk på typ 2. forsøk denne gangen da.

Min aller første bare kom av seg selv - det var ikke planlagt. Bare veldig fint. <3

2. pp, men med første tok det 1.5år ved hjelp av Letrozol og Provera.

Back
Topp