Jeg pleier å si at jeg foretrekker å være i en sånn form at vi kan vente.
Jeg har vært med på rett inn, utigjen med papirer på innleggelse og kjøre rett til sykehuset og bli der tre netter. Med en nyfødt baby med rs. Jeg foretrekker derfor heller friskere barn. Men de drøyt fire timene med lillemor med.vannkopper synes jeg de, ikke minst av hensyn til andre folk, kunne plassert oss et annet sted. Det var minst to ambulanser og en politibil grunnet et....krevende tilfelle... I løpet av disse timene så at vi måtte vente skjønte jeg, men at voksne folk med grei form skulle prioriteres over et spedbarn med vannkopper og feber og altså stor smittefare var det flere på det venterommet som reagerte på.
Hun ble ikke innlagt den søndagskvelden da, men det ble hun 12 timer senere når vi var på kontroll hos fastlegen, som avtalt på legevakta (legen på legevakta jobbet på vårt fastlegekontor og det vsr han som altså neste formiddag besluttet at hun skulle innlegges) og da, da var det strengeste isolat, dobbel sluse inn til rommet hvor den ene ikke kunne åpnes før den andre var lukket. Og vi fikk ikke forlate rommet selvsagt. Besøkende fikk beskjed om å gå rett ut og ikke ta en eneste omvei. For vannkopper er smittsomt.
Vi lå på isolat med rs også, men det var ikke så strengt isolat, jeg fikk gå ut, og bare en lukket dør.