hvor lenge har du måttet ventet på legevakten?

Satt 2,5 t med guttungen på mandag. Da klarte han ikke gå. Så var vi rett på barneklinikken etterpå.
 
Vi har vært med på å måtte vente i 4 timer da eldste hadde det de tror er en allergisk reaksjon på pencilin... Fikk heller ikke komme lenger inn en det første venteværelset før legen kunne se på han siden de ikke visste om han var smittsom.

Jeg har ventet i 5 timer med krystallsyken.

Vi brukte totalt 4 timer på sykehuset da eldste brakk armen.

Men, vi har også brukt 7 minutter fra parkering til vi var tilbake i bilen med resept på penicillin. Eldste hadde hoven pung, så ble rushet inn til lege. (episoden som førte til den første nevnte hendelsen)
 
Jeg pleier å si at jeg foretrekker å være i en sånn form at vi kan vente.

Jeg har vært med på rett inn, utigjen med papirer på innleggelse og kjøre rett til sykehuset og bli der tre netter. Med en nyfødt baby med rs. Jeg foretrekker derfor heller friskere barn. Men de drøyt fire timene med lillemor med.vannkopper synes jeg de, ikke minst av hensyn til andre folk, kunne plassert oss et annet sted. Det var minst to ambulanser og en politibil grunnet et....krevende tilfelle... I løpet av disse timene så at vi måtte vente skjønte jeg, men at voksne folk med grei form skulle prioriteres over et spedbarn med vannkopper og feber og altså stor smittefare var det flere på det venterommet som reagerte på.

Hun ble ikke innlagt den søndagskvelden da, men det ble hun 12 timer senere når vi var på kontroll hos fastlegen, som avtalt på legevakta (legen på legevakta jobbet på vårt fastlegekontor og det vsr han som altså neste formiddag besluttet at hun skulle innlegges) og da, da var det strengeste isolat, dobbel sluse inn til rommet hvor den ene ikke kunne åpnes før den andre var lukket. Og vi fikk ikke forlate rommet selvsagt. Besøkende fikk beskjed om å gå rett ut og ikke ta en eneste omvei. For vannkopper er smittsomt.

Vi lå på isolat med rs også, men det var ikke så strengt isolat, jeg fikk gå ut, og bare en lukket dør.
 
Har ventet 3-4 timer med en alvorlig syk unge, jeg ble sett på som en hysterisk førstegangs mamma og barnet mitt ble ikke prioritert. Legen sendte oss hjem igjen og det hele ente med et bevistløsbarn kjørt i full fart med ambulansen til sykehuset. Hadde det ikke vært for arrogante leger så hadde vi slipt den opplevelsen. Så stoler ikke på legevakten lenger og går heller privat om jeg må det.
 
En gang ventet jeg i 6 timer, men da var det ikke noe superalvorlig.

De gangene jeg har vært der ellers med meg selv eller med sønnen min så har det vært såpass akutt at de har ventet på oss i døra og vi har kommet rett inn. Hadde skikkelig flaks at de møtte meg utenfor døra en gang, for jeg besvimte akkurat da jeg gikk ut av bilen. Hadde dem ikke kommet for å møte meg så kunne det gått galt.. En annen gang sto de klare med oksygentank og maske da vi kom inn med guttungen 5 uker gammel. .
 
7 timer med kraftig overtråkk da jeg var 13. Den gang hadde de tv på venterommet, og sofaer, så jeg fikk noen dyner og puter osv og de satt på film til meg :D var ingen andre på venterommet, men var visst mye å gjøre. Og jeg kom meg ikke hjem før noen henta meg uansett :p

Ventet 12 timer en gang i voksen alder med nyrebekkenbetennelse, paracet i hånda og harde plaststoler. Da jeg kom inn ble jeg innlagt og lå med drypp i 3 dager.. men det var ikke Norge da.
 
Back
Topp