hvor lenge har du måttet ventet på legevakten?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvor lenge er rekorden over hva du har måttet vente på legevakten :eek:? Og hva hadde du gjort deg?

Lillegutt på 10 mnd fikk høy feber, tett i pusten og utrøstelig. Likevel gikk det 2,5 time på legevakten før vi ble sett på av lege tross at han var høy prioritet Det kom inn en sykepleier da hver halvtime ca og spurte hvordan det gikk.

Men rekorden er når samboeren hadde det som viste seg å være blindtarm betennelse, da ventet vi 3 timer. Det gikk greit da.
Synes synd på legene. I byen vi bor er det 1 lege på vakt tross at det er en by.

Jeg er bortskjemt legedatter :knegg: så frem til vi flytta her vi bor nå ventet jeg aldri på noe når det kom til leger og sykdom. Pappa stilte opp eller kollegane hans :) ikke det at jeg var så mye syk da. Men skjønner det er vanlig å måtte vente :)
 
Ventet 3-4 t eller noe sånn en gang når jeg reiste inn for mistanke om sa reiser aldri til legevakten med mistanke om sa igjen...
 
5 timer med 10 mnd gammel baby med høy feber og rennende mage.
 
Var vel en 3-4 timer med en liten gutt som var veldig syk (husker ikke hva det var)
Rekorden den andre veien var at legen stod om ventet mens sekretæren drev og registrerte oss
 
Har ventet 3-4 fire timer ja. Da var det heldigvis meg selv, ikke barnet. Helt greit å vente når man vet at de prioriterer riking. Dog burde det jo kanskje vert litt bedre benanming.
 
Venta en gang i 13 timer. Da mistanke om blodpropp. Var jommen en lang kveld/natt.

Sånn sett lenge nok for min del altså, men var barn også der samme kveld husker jeg, og jeg syns da mye mer synd på de. De kom inn før meg heldigvis da :) Ellers skulle de gjerne fått min plass gitt. Jeg hadde lader, mobil, musikk og en døgnåpen narvesen på det sykehuset. For ble sendt til legevakta på sykehuset pga alt sa blodpropp så :p

Blodprøvene sa også blodpropp og sånt. Men røntgen med kontrast (?) sa heldigvis ikke det da :) Så fikk trygt kjøre hjem med beskjed om at det var nok en senebetennelse. Men siden jeg har leiden mutasjon og har hatt blodpropp før må det sjekkes nøye alt.
 
Husk at det kommer inn MANGE! Dere ikke ser. Som er kritisk syke/skadet.
 
Tja, det husker jeg ikke.

Tror ikke vi har venta grusomt lenge.

Men var ganske lenge mellom at storebror brakk armen og den ble gipsa da, 17 timer... Men det var jo da pga natt, legevakt som ikke tok oss inn, fastlege og røntgen her i byen før en halvtimes kjøring til barneavdeling og ortopedi. Vente på poliklinikken, nye røntgenbilder, poliklinikk igjen, ned på legevakt for innleggelse og mer venting...
Det tok på
 
Lengste hvor jeg har sittet på legevakten å vente er vel 5 timer, for å få en sprøyte morfin.

Ellers er det lengste 6 dager hvor jeg hadde 6 forskjellige leger, mamma ringte sykebil 2 gang hvor den ikke kom samt jeg ringte 1 gang selv og så "Jeg kommer til å dø om dere ikke kommer", den kom fortsatt ikke...da 6 legen ringte sykebil kom den. :bored:
 
De få gangene jeg har vært det har jeg kommet inn omtrent med en gang, men har kun vært der alvorlig syk da og da blir man jo prioritert :)
 
5t tror jeg.. Mulig det var da jeg hadde lungeemboli og ble sendt hjem.
 
Vel, ikke nødvendigvis. Men da er du heldig som har kommet raskt inn.

Ja, det er mulig :) Den ene gangen hadde jeg blodforgiftning og havnet rett på intensiven og den andre gangen hjernehinne betennelse og ble liggende på sykehuset i nesten to måneder. Vet ikke hvordan det ville gått om jeg måtte vente lenge
 
Ja, det er mulig :) Den ene gangen hadde jeg blodforgiftning og havnet rett på intensiven og den andre gangen hjernehinne betennelse og ble liggende på sykehuset i nesten to måneder. Vet ikke hvordan det ville gått om jeg måtte vente lenge

Godt man kommer raskt inn da det gjelder... da jeg lå hjemme i 6 dager og hverken leger, legevakt eller ambulanse tok det på alvor ble det nesten 1 år på sykehuset på meg. Klinisk død 3 ganger , lam fra halsen og ned. 7 forskjellige tilstander hvor hver enkelt var dødelig i seg selv.
Enda ble jeg ikke tatt på alvor da det samme var på vei til å skje igjen... skummelt da legene på legevakta ikke forstår papirene dine og innser alvoret.
 
Godt man kommer raskt inn da det gjelder... da jeg lå hjemme i 6 dager og hverken leger, legevakt eller ambulanse tok det på alvor ble det nesten 1 år på sykehuset på meg. Klinisk død 3 ganger , lam fra halsen og ned. 7 forskjellige tilstander hvor hver enkelt var dødelig i seg selv.
Enda ble jeg ikke tatt på alvor da det samme var på vei til å skje igjen... skummelt da legene på legevakta ikke forstår papirene dine og innser alvoret.

Shit, høres dramatisk ut!! Hva slags tilstander? Godt det gikk bra :)
 
Jeg venta 1,5 time på legevakten på mandag etter jeg hadde vært i en kollisjon. Ble ikke skadet, men følte for å ta en sjekk allikevel bare sånn i tilfelle det skulle være noe. Nakken fikk seg jo en liten trøkk da jeg ble påkjørt bakfra mens jeg satt i bilen min.
 
Jeg har ventet timesvis (og blitt sendt hjem alvorlig syk uten å ha ble tilsett av lege også altså). Det er viktig å huske at det er mye som skjer i kulissene som ikke synes når man sitter på venterommet. Jeg har jobbet på legevakt og jobbet i ett, men alltid ligget etter skjemaet og ikke hatt tid til pause på over 12 timer.. Så det jobbes mer enn det som synes, men det er klart at det kjennes lenge når man er syk selv. Og alle skal bli tatt på alvor selv om det innebærer lang ventetid.
 
Opp mot 4 timer med en liten gutt på 2-3 år som hadde fått en pinne på øyet. Kjedelig, men det gikk bra.

Litt over 4 timer med en halvannen uke gammel baby med vannkopper, det var ikke så gøy. De visste hun hadde vannkopper. Det er smittsomt. Hun var lita og utilpass og hadde feber. Folk rundt oss reagerte på at vi måtte vente så lenge.
 
Back
Topp