Hvor langt unna føden bor du?

Ullvott

Elsker forumet
Hvor langt unna føden/sykehuset bor du? Og hvordan tenker du å komme deg dit når fødselen er i gang? :)
 
Heldigvis er sykehuset 10 min unna så det er ingen problem om noe skulle skje.
 
40-45 min. Må kjøre bil. Men drar ved første murring etter anbefaling fra jordmor og skal ikke ringe sykehuset da vi mest sannsynlig får beskjed om å vante. Men sist tok det ca 1 time fra smertene ble så vonde at jeg skjønte at jeg var i fødsel
 
Her er sykehuset vel halvtime unna, så er ett stykke da det er så bare 70-90km/t hele veien :p
 
2 t med bil :-(
 
15-20 min unna. Kommer an på trafikken. Kommer mest sannsynlig til å ta bilen da. :)
 
4-5 km.
 
20 min unna med bil, kjører nok inn så fort vi har fått på plass barnevakt til storebrødrene og avløser på plass i fjøset hvis det kolliderer med foringstid :)
 
Jeg bor 15 - 20 minutter unna sykehuset. Håper fødselen begynner på ettermiddagen mens gubben er hjemme, slik at han får kjørt meg.
 
Ca 30 min med bil. Satser på at vi kan kjøre inn selv. Sist ble d ambulanse siden vannet gikk og hun ikke hadde festa seg.
 
15-20 minutter tenker jeg, om det ikke er akkurat i morgenrushet da, da er det en halvtime.

Mannen kjører.
med mindre jeg får til hjemmefødsel som jeg har mest lyst til, men tviler på at lar seg gjennomføre praktisk når jeg også ønsker vannfødsel, kombinert med det huset vi har.
 
Her er det ca 50-60 min til sykehuset jeg må føde på. Har ett også bare 15 min unna. Regner med jeg skal inn med en gang jeg kjenner noe fordi jeg skal ha antibiotika på grunn av at jeg ble dårlig under fødselen sist. Håper øynene til samboer er bra igjen så han kan kjøre!
 
3 min med bil, så håper barnevakten kan kjøre oss når vi har ordnet med det :) Kjedelig å betale parkering når man egentlig ikke trenger det. Evt så får vi gå om jeg klarer det.
 
Ca 15-20 min, uten trafikk. I morgenrushet kan det ta opptil en time.
Håper ikke på gjentagelse fra siste fødsel der det var en front mot frontkollisjon på brua, så den ble stengt. :-/ Måtte kjøre en omvei på litt over en time. Rakk frem da. ;-)

Samboern kjører :)
 
Ca 1 time. Kommer helt ann på trafikken og når på døgnet det er.
Mulig mannen er på jobb og han bruker en halv time hjem og håper han kan få lov å gå når jeg ringer :p ellers må jeg begynne å kjøre ned selv.
 
Vi bor ca 2 timer unna sykehuset...
Og hvis mannen er på jobb (er noen ganger langt unna) så kommer jeg meg avgårde ganske fort siden min far bor rett i nærheten :)
 
25-30 min til sykehuset fra hjemme, men med fare for ubrøytede og glatte veier, så kan det gå litt lengre tid (kanskje ikke med gubben bak rattet da, hehe):p Vi kjører selv, så sant hodet er festet osv:)
 
Back
Topp